تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صنعت گردشگری؛ راه رسیدن به توسعه صلح جهانی/ کوچکترین گزندی از توسعه صنعت گردشگری نمی‌بینیم

صنعت گردشگری؛ راه رسیدن به توسعه صلح جهانی/ کوچکترین گزندی از توسعه صنعت گردشگری نمی‌بینیمبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین همایش بین‌المللی چشم‌انداز توسعه روابط ایران و چین با محوریت گردشگری و تجارت، امروز در هتل لاله برگزار شد.

در این مراسم؛ پانگ سن سفیر چین در ایران گفت: چین و ایران تعاملات زیادی دارند و تقویت روابط گردشگری تاثیر بسزایی در افزایش تعاملات انسانی دو کشور دارد. چین اهمیت زیادی به همکاری های گردشگری می‌دهد و تمایل دارد، همکاری بیشتری از لحاظ گردشگری با ایران داشته باشد.

در بخش دیگری از این مراسم پیام وزیر گردشگری چین خوانده شد. در بخشی از این پیام چنین آمده است: چین و ایران کشورهای متمدنی هستند و بیش از دو هزار سال پیش از طریق جاده ابریشم با هم تعامل داشته‌اند. سال ۲۰۱۶ چین و ایران فصل جدیدی را برای روابط دو جانبه باز کردند و زمینه را برای همکاری های بیشتر گردشگری فراهم آوردند. چین تمایل دارد در حوزه های تحکیم و توسعه، بازاریابی و آموزش با ایران همکاری کند.

سعید اوحدی، معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی در ادامه گفت: هر کشوری در حوزه سرمایه گذاری به دو شاخص فراهم بودن بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری و گلوگاه پایداری تولید یعنی فروش توجه می‌کند.

وی افزود: رابطه فرهنگی بین ایران و چین بیش از دو هزار سال قدمت دارد. امروزه ما در حوزه سیاسی بهترین دوران را با چین داریم. کشور ما در حوزه گردشگری که امروز دوم یا سومین صنعت پیشرو در دنیاست، در رتبه خوبی قرار دارد. در حوزه صنایع دستی نیز رنکینگ چهارم را به خودش اختصاص داده است. ایران۲۲ اثر جهانی و ۳۳اثر ملی را ثبت کرده است.کشور ایران چهارمین تولیدکننده نفت دنیاست و دومین ذخایر بزرگ گازی دنیا را دارد. در حوزه امنیتی هم علی رغم شرایط منطقه ای، از امنیت پایداری برخوردار هستیم.

وی با تأکید بر توجه مقام معظم رهبری به جذب گردشگر، اظهار داشت: ما امکانات و شرایط خوبی برای جذب گردشگر داریم؛ برای مثال تنها هشت قومیت داریم که با زبان اصلی خودشان صحبت می‌کنند و هر کدام از این‌ها فرهنگ و آداب و رسوم خود را دارند.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: ما باید کمربندهایمان را سفت کنیم؛ چون کمتر از یک دهم گردشگران چینی را جذب کرده ایم. امروز شاید یکی از مترقی ترین قوانینی که برای جذب سرمایه گذاری وجود دارد، قوانین جذب سرمایه گذاری کشور ماست و هیچ ریسکی متوجه سرمایه گذار نیست. همچنین یکی از مترقی ترین معافیت مالیاتی برای سرمایه گذاران است .

در ادامه؛ عشقی دبیر کل اتاق بازرگانی صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از اولین همایش بین المللی چشم انداز توسعه روابط ایران و چین با محوریت گردشگری و تجارت گفت: اتاق بازرگانی تهران توجه خاصی به موضوع چین دارد و چین به عنوان یکی از اهداف اقتصادی ایران در اتاق بازرگانی شناسایی شده است. چینی‌ها جمع سفرهایی که در سال ۲۰۱۶ داشته‌اند، یک میلیون و دویست و سی و پنج میلیون نفر است. بنابراین چین بلاشک مهمترین کشور اعزام کننده توریست در دنیاست.

دبیر کل اتاق بازرگانی اظهار کرد: صنعت گردشگری در گذشته ظرفیت و انعطاف‌پذیری خود را اثبات کرده است و به نظر می‌رسد، طرف چینی باید کمک کند. راه برای توسعه صلح جهانی گشوده نمی‌شود؛ مگر با گذشت از مسیر صنعت گردشگری. ما کوچکترین گزندی از توسعه صنعت گردشگری نمی بینیم.

در ادامه، محب خدایی معاون گردشگری میراث فرهنگی گفت: ما به عنوان معاونت گردشگری کشور به صورت حامی در بخش گردشگری عمل می‌کنیم؛ اما آمادگی آن را داریم کمک کنیم که بحث جذب گردشگر چینی در مسیر خودش قرار بگیرد. ما آماده‌ایم که ایران را به عنوان یک کشور جذاب به گردشگران چینی معرفی کنیم.

وی افزود: ما امروز برای هر کدام از کشورهای هدفمان میزی را در نظر گرفتیم تا راهبرد جذب گردشگر از هر کدام از این کشورها را تدوین و تکمیل کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی اظهار کرد: ما از دوستان دعوت میکنیم که پیشنهادهایشان را ارائه بدهند تا ما آنها را وارد عرصه کار کنیم. در خصوص کشور چین ما اشتراکات تجاری و گردشگری خوبی داریم و در صنعت گردشگری هم با آوردن خدمت گیرنده باعث توسعه بقیه حوزه ها می‌شویم. در اصل صنعت گردشگری یک چرخه خودکوک است لذا ما انتظار داریم همه نهادها به تقویت صنعت گردشگری کمک کنند.

محب خدایی خاطرنشان کرد: از سفیر چین درخواست می‌کنم که در جلسات میز چین حضور داشته باشد و در تدوین و تکمیل راهکارها به ما کمک کند. امید ما این است که وارد اجرا شویم؛ زیرا چشم اندازی برای افزایش گردشگر داریم و امروز آمادگی افزایش ۲میلیون و ۳۰۰هزار نفر به گردشگرانمان با ضریب اشتغال۸۰ درصد را داریم.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صنعت گردشگری؛ راه رسیدن به توسعه صلح جهانی/ کوچکترین گزندی از توسعه صنعت گردشگری نمی‌بینیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..