تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در نهمین شب از جشنواره موسیقی فجر چه گذشت؟

روز پرفروغ گروه فرانسوی در تالار وحدت در کنار هیجان کنسرت راکبه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نهمین شب از سی و سومین دوره جشنواره موسیقی فجر، با اجرای گروه های سنتی، کلاسیک، پاپ، راک و غیره به پایان رسید.

در تالار وحدت نخستین سانس به گروه جاز درام «مانو کچه» از فرانسه اختصاص داشت. این گروه که در بخش بین الملل جشنواره فجر حضور داشتند، از جمله بهترین های این بخش و به طور کل جشنواره موسیقی فجر بودند.

کچه از بهترین های درامرهای دنیاست و با طرفداران موسیقی جاز در ایران در کنسرتش به خوبی ارتباط برقرار کرد.

«کچه» تاکنون شش آلبوم منتشر کرده که همگی شهرت جهانی دارند. نگاه عمیق او به مضامین، فهم آنچه انجام می دهد و درک بالای موسیقیایی، از جمله ویژگی هایی است که کچه را به چنین جایگاهی در موسیقی دنیا تبدیل کرده است.

در سانس بعدی هم ارکستر سمفونیک تهران با رهبری شهرداد روحانی آهنگساز و رهبر ارکستر، ویولنیست و پیانیست ایرانی در تالار وحدت به اجرای زنده پرداخت. روحانی که در دوره قبلی جشنواره هم حضور داشت، در این اجرا مانند همیشه آثار کلاسیک و سنتی همراه با حسی حماسی و عاشقانه، اجرا کرد.

در این دوره هم مانند دوره های قبل، ارکستر سمفونیک تهران خواننده نداشت.

در تالار رودکی اجرای ویژه و گروه مهتاب به روی استیج رفتند.

گروه مهتاب قطعاتی چون «می تراود مهتاب»، «مرا هیچ مگوی»، «چهار مضراب سرخوشان»، «دلدار»، «غزال»، «دشت شقایق» و «شادی دوست» را برای هوادارانشان اجرا کردند.

احسان ذبیحی فر، وحید تاج، فریدون پوررضا، بهرام باجلان و مجتبی عسگری خوانندگی گروه مهتاب را برعهده داشتند.

در برج آزادی گروه «گره» که رکورد دار فروش بلیت در جشنواره است، پس از یک ساعت از آغاز بلیت فروشی، تمام بلیت هایش را در دست هوادارانش می دید.

این گروه که با سبک راک وارد دنیای موسیقی شده، طرفداران فراوانی پیدا کرده است. گره آثار برجسته راک دنیا را اجرا می کند و البته برخی قطعه ها هم تولید گروه گره است.

اعضای گروه گِره به خوانندگی شهرام گودرزی و هادی کیانی را نوید رهبر (کیبورد)، آندره خاچیکیان (گیتار الکتریک)، بهزاد اشعاری (درامز)، سهیل زرین کلک (گیتار الکتریک) و محمد نیک (گیتار بیس) تشکیل می‌دادند.

سانس بعدی برج آزادی را گروه «دال» تشکیل دادند. این کنسرت هم مانند کنسرت گروه گره شور و هیجان بسیار بالایی داشت.

در فرهنگسرای نیاوران گروه بربط نوازی هم با سه نوازنده خانم و دو نوازنده مرد به اجرای کنسرت پرداختند. گروه مهرنیا هم با سرپرستی مهران مهرنیا سانس دیگر فرهنگسرای نیاوران را به خود اختصاص داده بودند.

در سالن ایرانیان مانند برج آزادی کنسرت ها با انرژی فراوان برگزار شد. طلیسچی و گلاب هر دو از جشنواره اولی ها بودند. در کنسرت نخست انقدر هیجان سالن بالا بود که علیرضا طلیسچی در واکنش به انرژی بی نظیر هواداران گفت: من امروز را حتی در خواب هم نمی دیدم!

«دلی»، «دلخوشم به چیت» ، «بگو نه» و «به خودم بد کردم» از جمله قطعاتی بود که طلیسچی در سانس نخست سالن ایرانیان اجرا کرد.

امیر بهادر دهقان ( رهبر ارکستر ) ، عرفان پاشا ( ویالون ) ، عمید بنک دار (گیتار بیس) ، کیبورد ( آرتین زمانی) ، مهران حیدری (گیتار الکتریک ) ، امیر حسین آزموده ( پرکاشن ) ، محمد عارف( گیتار اکوستیک) ، کامیار عبدی ( دارمز)، علیرضا طلیسچی را در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر به عنوان اعضای ارکستر همراهی کردند.

امیر عباس گلاب در سانس بعدی لحظات خاطره انگیزی را برای هوادارانش رقم زد. نکته جالب در خصوص کنسرت گلاب اجرای قطعه ای در میان مردم بود. گلاب از روی استیج پایین آمد و در میان مردم به اجرا پرداخت.

گفتنی است؛ فقط یک شب از جشنواره موسیقی فجر باقی مانده است.

انتهای پیام/

روز پرفروغ گروه فرانسوی در تالار وحدت در کنار هیجان کنسرت راک



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در نهمین شب از جشنواره موسیقی فجر چه گذشت؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..