تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهر هزار ماسوله ایران کجاست؟ + تصاوير

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از شهر‌های شمالی استان کرمانشاه با نام پاوه شناخته می‌شود. این شهر با قدمت تاریخی بیش از ۳ هزار سال یکی از شهر‌های تاریخی کرمانشاه به حساب می‌آید.

شهرهزار ماسوله ایران کجاست؟

بنا بر این گزارش، خانه‌های پاوه به صورت پلکانی ساخته شده‌اند و این امر باعث شده است که لقب شهر هزار ماسوله را به این شهر بدهند.

از مناطق قدیمی شهر پاوه می‌توان از «میرائاوا»، «شه خه لیان»، «سه ردی»، «قدیم شار»، «ئاسنگران»، «پشته»، «قلاخوان»، «فیض ئاوا» و «سواره یا زواره» نام برد. معماری و سکونتگاه‌های پلکانی، آرامگاه کوسه هجیج، زیارتگاه «پیرپرچن»، مسجد «حضرت عبدالله»، مسجد «خضر زنده» و مجسمه پیر میر دوک از جاذبه‌های گردشگری شهر پاوه به حساب می‌آیند.

شهرهزار ماسوله ایران کجاست؟


گفتنی است؛ گیوه دوزی، کلاه‌دوزی، چوخا بافی، موج بافی، سجاده بافی صنایع دستی پاوه هستند. شهر پاوه با جاذبه‌های طبیعی، چون کوهستان‌های «شاهو»، «آتشگاه»، «کریسان»، «سیمله» و «ریاوکو»، چشمه‌هایی چون «هانه برالو» و «هانه ساو»، آبشار «شلماو» و یخچال‌های طبیعی «پیازدول»، «میشیاو» توجه گردشگران را بیش از پیش به خودش جلب می‌کند.

شهرهزار ماسوله ایران کجاست؟

یادآور می‌شود؛ گیاهانی، چون «سوره هراله»، «چنور»، «بوژانه»، «ورکه‌مر»، «شب بو»، «گل سوسن»، «برزه‌لنگ»، «ریواس»، «سوره بنه»، «کنی‌وال»، «گزنه»، «گل گاو زبان»، «به‌ره‌زا» و «پیچک» در مناطق طبیعی شهر پاوه رشد می‌کنند.

شهرهزار ماسوله ایران کجاست؟


خاطرنشان می‌شود؛ از ظرفیت‌های گردشگری پاوه می‌توان به غار قوری قلعه، چشمه بزرگ آب معدنی بل، پارک زیبا و تفریحی کویمکال، قلعه دژ و مسجد جامع پاوه اشاره کرد.


انتهای پیام/

 

 آشنايی با شهر پاوه كرمانشاه

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهر هزار ماسوله ایران کجاست؟ + تصاوير»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..