تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سادگی و پیچیدگی در خانه آریا و ساناز

۶۵۳۵۱۹

۷۰  بازدید

مجله منزل - الهام صادقی: به‌ طور قطع طراحی و چیدمان وسایل در هر خانه گویای ذوق و سلیقه ساکنان آن است، به‌ویژه اگر مدتی برای آن ‌وقت گذاشته باشند و با بررسی سایت‌ها، صفحات اینستاگرام، مجلات مکتوب و مجازی متناسب با فضایی که در اختیار دارند، آنچه می‌خواهند را در ذهن پرورانده، در قدم بعدی تهیه و در کنار هم قرار داده باشند. آنچه در خانه این زوج جوان؛ آقای آریا کلانی و خانم ساناز تهرانی هم به‌خوبی مشهود است و در بدو  ورود، شاهد آن هستیم. بهانه‌ای که ما را دقایقی مهمان زوج جوان و خوش‌ذوق این خانه ‌کند تا از هنر و خلاقیت خودشان در چیدمان و تهیه این وسایل بگویند.  به همین آرامی؛ به همین زیبایی

تور خانه گردی در یک نگاه  تعداد افراد ساکن: دو نفر شغل صاحب‌خانه: شرکت پخش محصولات اولیه فست‌فودها موقعیت:  مهرشهر بلوار شهرداری متراژ فضا: 140 متر سال ساخت: 92 ملک:  استیجاری تعداد اتاق‌خواب: 2 عدد تعداد سرویس: 2 عدد سبک دکوراسیون: 90 درصد مدرن رنگ‌های غالب: طوسی و سفید ویژگی برجسته طراحی: استفاده از زمینه رنگی خنثی در طراحی طراح: خانم خانه با همفکری همسر زمان طراحی داخلی و خرید وسایل: هشت ماه نوسازی یا بازسازی: خرید وسایل و ایجاد برخی تغییرات در واحد مسکونی( ملک استیجاری) هزینه تقریبی برای دکوراسیون: خرید وسایل که جهیزیه خانم تهرانی بوده حدود 200 تا 210 میلیون تومان   به همین آرامی؛ به همین زیبایی


تناسب و هم‌خوانی یک اصل کلیدی


مهم‌ترین ویژگی که در چیدمان این خانه رعایت شده است، تناسب و هم‌خوانی قابل‌توجهی است که وسایل با یکدیگر دارند. رنگ‌ها به‌خوبی کنار هم نشسته و نمایی یکدست و آرامش‌بخش را به بیننده ارائه می‌دهند. دکوراسیون خانه، بیشتر گرایش به سبک و سیاق مدرن دارد، البته چند المان هرچند کوچک هم از سبک سنتی در آن دیده می‌شود که قرار است توازن بیشتری را در فضا ایجاد کند. جای‌گیری و هارمونی‌ای که همه وسایل با هم دارند، فضایی باز و دلنشین را در خانه ایجاد کرده‌اند.


قدم نخست بررسی و تحقیق


آقای کلانی برای ما می‌گوید که همسرش با بررسی مجلات و سایت‌های به‌روز دکوراسیون داخلی، هم‌چنین سایر منابع اروپایی، این چیدمان را طراحی کرده است و مهم‌تر اینکه برای تک‌تک وسایلِ خریداری‌شده و محل قرارگیری آنها به‌خوبی و با دقت فکر شده، به عبارتی جانمایی و هم‌چنین خرید هیچ‌یک از وسایل خانه به‌صورت اتفاقی نبوده است.

 به همین آرامی؛ به همین زیبایی


رنگ‌هایی ساده، اما شیک


در لحظه ورود، جدا از سبک مدرن غالب در خانه، آنچه توجه را جلب می‌کند، رنگی است که سهم زیادی در دکوراسیون فضا دارد، وسایل و رنگ‌آمیزی بیشتر محیط خانه به عبارتی پذیرایی، اتاق تلویزیون و تا حد زیادی آشپزخانه طوسی و سفید است، دلیل آن هم این است که در زمانی که دکوراسیون این خانه طراحی و وسایل آن خریداری می‌شد، این طیف رنگ، رنگ سال بوده، ضمن اینکه ازنظر آقا و خانم کلانی ویژگی مهم دیگر این انتخاب، این بوده که رنگ‌هایی انتخابی در عین سادگی، شیک نیز هستند، البته نباید از ویژگی‌های مثبت این دو رنگ در دکوراسیون خانه نیز غافل شد؛ به‌طور مثال سفید، بازتاب تمام‌رنگ‌ها به شمار می‎رود و فضا را بازتر و درک افراد از آن را بیشتر می‌کند. به‌نوعی دربرگیرنده پاکی، سادگی و پیچیدگی است. درباره طوسی هم باید گفت این رنگ، حامل اقتدار بوده و برای چشم هم به‌راحتی قابل‌تشخیص است و هم‌چنین رنگی خنثی به شمار می‌رود و بر این اساس بسیاری از طراحان از آن استفاده می‌کنند؛ بنابراین ساکنان این خانه هم بیشترین بهره را از رنگ‌های خنثی گرفته‌اند؛ دو رنگ سفید و طوسی که اگر درگذر زمان، نظرشان هم تا حدی تغییر کرد به‌راحتی بتوانند هر رنگ دیگری را به این مجموعه بیفزایند.

 به همین آرامی؛ به همین زیبایی


ناگفته نماند که در ابتدا رنگ فضای خانه سفید و قهوه‌ای بوده است. قرنیزها و درها همه قهوه‌ای بودند و این زوج خوش‌سلیقه و باذوق، رنگ آنها را تغییر داده‌اند. آنها اگرچه ایده رنگ و انتخاب وسایل را از دو سال قبل از سکونت در این خانه در ذهن پرورانده‌اند، اما باید گفت خانه را حدود 6 تا 9 ماه زودتر اجاره کرده‌اند تا کارهایی که مدنظر داشتند را انجام دهند و ایده‎‌هایشان را اجرایی کنند.


میزبانی از رنگ سوم در TV Room


همه خانه اما طوسی و سفید نیست؛ این را وقتی چنددقیقه‌ای در خانه قدم می‌زنیم و به سایر فضاها سرک می‎‌کشیم، متوجه می‌شویم. ساکنان خانه برای زیباتر شدن محل زندگی خود و نشان دادن ذوق و خلاقیتشان ظرافت بسیاری را به‌کاربرده‌اند. یکی از این ظرافت‌ها مشارکت رنگ سوم در فضای TV Room یا همان اتاق تلویزیون است. اینجا رنگ سومی هم، ‌قدم به میدان گذاشته، کمی تلفیق دو رنگ حاکم در این فضا را برهم زده و به همین سادگی جایی برای خودش باز کرده است. این رنگ سوم مشکی بوده و به نظر می‌رسد حضور خود را مدیون رنگی است که سیستم صوتی و تصویری دارند. تلفیقی از این سه رنگ در اکسسوری‌های این بخش از خانه هم تکرار می‌شود؛ رنگی که نور را جذب می‌کند و تا حدی شکل رسمی‌تری به فضا می‌دهد. این را هم بگویم که این طیف رنگ در کنار سفید، تضاد خوبی ایجاد کرده و موجب شده تا فضاهای كوچك، بزرگ‌تر به نظر برسند. به‌هرحال، اتاق تلویزیون، فضایی است که آقای خانه بیشتر از سایر اتاق‌ها آن را دوست دارد، البته وی معتقد است بیشتر مهمانانی که به خانه آنها می‌آیند هم از دیدن این فضا لذت برده با آن ارتباط برقرار می‎‌کند.

 به همین آرامی؛ به همین زیبایی


توجه به یک اصل مهم در دکوراسیون


در کنار قاب عکسی که ترکیب رنگ در نظر گرفته شده برای اتاق تلویزیون را به تصویر می‌کشد، فرش تزئینی چرمی دایره‌ای‌شکل با همین ترکیب رنگ در کف آن، جا خوش کرده است که شاید جدا از بازی رنگ به نحو قابل‌توجهی مجزا بودن این فضا از اتاق پذیرایی را به نمایش می‌گذارد؛ زیرا یکی از کارکردهای فرش‌های مدور، جداسازی فضا در دکوراسیون خانه یا هر مکان دیگری است که از آن استفاده می‌شود. ضمن اینکه با کمک این ایده می‌توان فضاهای کوچک را کمی بزرگ‌تر جلوه داد؛ به این دلیل که منحنی چنین فرش‌هایی چشم را مجاب می‌کند تا به فضای اطراف توجه بیشتری کند و هم‌چنین به‌نوعی نظم را به تصویر می‌کشد؛ فلسفه‌ای که به‌طورقطع در این اتاق نیز کاربرد داشته است.

 به همین آرامی؛ به همین زیبایی


ترفندی به نام پرده‌های یک‌تکه


در یک واحد مسکونی باید اتاق‌های پذیرایی، خواب و هم‌چنین آشپزخانه بهره کافی را از نور طبیعی ببرند؛ شاخصه‌ای که این خانه نیز از آن بهره‌مند است. اینجا نور از شمال وارد ضلع جنوبی خانه می‌شود به اعتقاد این زوج، بهترین نور برای پذیرایی بوده که در علم معماری هم به آن اشاره‌شده است. قدم بعدی در اینجا استفاده از پرده‌هایی به رنگ روشن است. با توجه به اینکه پنجره‌ها کمی کوچک هستند با پرده‌ای بزرگ و یک‌تکه پوشانده شده که پارچه آن نیز حریری به رنگ سفید است تا نور را به‌خوبی از خود رد ‌کند؛ ترفندی که بسیار کارساز است. روی آن نیز رو پرده‌ای هم‌خوان با رنگ مبلمان و ناهارخوری جا خوش کرده تا با سایر وسایل خانه نیز تضاد نداشته باشد. توجه داشته باشید! پرده، احساس وجود پنجره‌ای بزرگ را به افرادی القا می‌کند که وارد خانه می‌شوند و رو پرده‌ای‌ها نیز حالت دوتکه و تزئینی دارند.

به همین آرامی؛ به همین زیبایی 


فضایی مینیمال و متفاوت


وارد آشپزخانه که می‌شوی هم‌خوانی کابینت‌ها با رنگی که در دکوراسیون خانه مدنظر بوده، توجه را جلب می‌کند؛ آنچه موجب شده تا این واحد مسکونی در میان انتخاب‌هایی که خانواده کلانی داشته‌اند رتبه اول را به خود اختصاص دهد، البته در این فضا تا حدی از رنگ قرمز کمک گرفته‌شده تا گرمایی را در محیط ایجاد کند، ضمن اینکه محیط آشپزخانه را تا حدی خاص کرده است. انتخاب وسایل و اکسسوری‌هایی با این رنگ، ترفندی بوده که به‌کاررفته تا در رنگ سفید کابینت‌ها و سیلور برخی وسایل، گرمای خاص و تضاد جالبی را ایجاد کند. ضمن اینکه با این راهکار، فضایی مینیمال و متفاوت در ذهن افرادی که وارد خانه می‌شوند ایجاد خواهد کرد.


بالکن، متفاوت‌ترین بخش خانه


شاید متفاوت‌ترین بخش این خانه بالکن سرپوشیده‌ای 12 متری باشد که کباب‌پز را در دل خود جای‌داده است و با کمک شیشه‌های مشبک و چند گلدان، شکل حیاط‌خلوتی دنج را به خود گرفته است. استفاده از چند اکسسوری خاص هم حس و حال دیگری به فضا داده است. اینجا یک‌گوشه دنج و البته متفاوت در این خانه است.

 به همین آرامی؛ به همین زیبایی


هجوم انرژی به اتاق‌خواب


وارد اتاق‌خواب که می‌شوید، فضا به‌کلی تغییر می‌کند؛ زیرا تدبیر بر این بوده که این فضا روشن، اما تا حدی شادتر و پرانرژی‌تر از فضای پذیرایی و اتاق تلویزیون باشد. ضمن اینکه حالتی دوستانه و صمیمی نیز در خود داشته باشد. نتیجه اینکه اینجا رنگ سفید هم‌نشین کرم شده است.

 به همین آرامی؛ به همین زیبایی


تعادل انرژی در اتاق کار


اتاق‌خواب دوم که بیشتر کاربرد اتاق کار را دارد هم شما را وارد فضایی به‌شدت متفاوت می‌کند. در این فضا از سه رنگ سفید، مشکی و قرمز استفاده‌شده است. این را هم بگویم که  قرمز و مشکی در کنار هم انرژی یکدیگر را به تعادل می‌رسانند و به‌نوعی توازن و آرامش را به ارمغان می‌آورند. در اینجا می‌توان فضایی متفاوت را احساس کرد. این ترکیب رنگ در وسایل اتاق نیز تا حد زیادی رعایت شده است تا حالت خسته‌کننده برای این زوج در هنگام حضور طولانی‌مدت برای کار در این اتاق وجود نداشته باشد.

 به همین آرامی؛ به همین زیبایی


یک ویژگی مهمان پسند دیگر


ورودی خانه هم جذابیت خاصی برای خود دارد که آن را مدیون جاکفشی توکار و کمد مهمان است. این دقیقا همان چیزی است که این زوج جوان، آن را شاخصه مهم ورودی خانه خود می‌دانند. این‌گونه، مهمانان هم راحت‌تر هستند؛ زیرا هنگام ورود، هم می‌توانند وسایل خود ازجمله کفش، پالتو و... را در آن قرار بدهند و هم به طبع صاحب‌خانه مجبور نیست فضایی از خانه را به این کار اختصاص دهد که ممکن است تا حدی از نظم حاکم بر خانه کم کند.

برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت  taaghche.ir اقدام نمائید.

ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:

معجزه رنگ در خانه های ایرانی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سادگی و پیچیدگی در خانه آریا و ساناز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..