تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نسخه‌ی پروتوتایپ نسل جدید آکورا RDX رونمایی شد

 آکورا به عنوان برند لوکس و زیرمجموعه‌ی هوندا، با نمایش نسخه‌ی پروتوتایپ از نسل جدید کراس‌اور RDX در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸، از عرضه‌ی مدل نهایی نسل سوم این مدل پرطرفدار در تابستان ۲۰۱۸ خبر داد.

بر اساس ادعای مقامات آکورا، نسل جدید کراس‌اور پرطرفدار RDX این شرکت، بیشترین تغییر و پیشرفت در بین محصولات آکورا طی بیش از یک دهه‌ی اخیر را داشته است. در واقع به‌دلیل اهمیت بالای این مدل، بازطراحی کامل و تغییرات کلی در آن قابل درک است. کراس‌اور RDX حدود یک‌سوم فروش کلی محصولات این شرکت را در اختیار دارد.

Acura RDX 2019 Prototype / آکورا پروتوتایپ

یان ایکدا، مدیرکل برند لوکس هوندا، اهمیت مدل RDX را در این جمله خلاصه کرده است:

بهترین کراس‌اور موجود در عصر مدرن

امروز در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸، نسخه‌ی پروتوتایپ نسل جدید RDX معرفی شد. نسخه‌ی نهایی RDX با کمترین تغییرات نسبت به نسخه‌ی پروتوتایپ و استفاده از پلتفرمی کاملاً جدید در تابستان ۲۰۱۸ به بازار خواهد شد. در مقایسه با مدل فعلی که به عنوان یکی از ایمن‌ترین کراس‌اورهای سال ۲۰۱۷ معرفی شد، نسل جدید RDX وزن کمتر، شاسی مقاوم‌تر و با افزایش ۶.۳۵ سانتی‌متر و ۳ سانتی‌متر فاصله‌ی محورها و فاصله‌ی بین دو چرخ، ابعاد بزرگ‌تری هم خواهد داشت.

Acura RDX 2019 Prototype / آکورا پروتوتایپ

Acura RDX 2019 Prototype / آکورا پروتوتایپ Acura RDX 2019 Prototype / آکورا پروتوتایپ Acura RDX 2019 Prototype / آکورا پروتوتایپ Acura RDX 2019 Prototype / آکورا پروتوتایپ

RDX جدید با عریض‌تر شدن، در کنار جلوپنجره‌ی طرح الماس آکورا و چراغ‌های کاملاً جدید LED زیباتر از همیشه جلوه می‌کند. طرح کلی بدنه، همان کراس‌اور همیشگی است ولی خطوط جانبی و درب کاپوت، شخصیت جدیدی به RDX بخشیده است. طرح شیب‌دار سقف پس از عبور از ستون B بدنه شدیدتر شده است.

نمای داخلی و کابین RDX جدید، با وجود پنل فرمان مجهز به دو سرعت سنج عقربه‌ای، فرمان سه اتصالی با دکمه‌های مختلف روی آن، دکمه‌های کنترلی سیستم تهویه‌ی هوشمند در کنسول مرکزی و چهار دکمه‌ی تعویض دنده‌ی الکترونیکی از طرح آشنای محصولات آکورا استفاده کرده است. همانند دیگر محصولات آکورا، مجموعه‌ای از دکمه‌های کنترلی در نزدیک زانوی راننده و در درب جاسازی شده‌اند. بر اساس گفته‌ی تیم مهندسی آکورا، RDX جدید با داشتن فضای زیاد صندوق و صندلی‌های ردیف عقب، یکی از جادارترین کراس‌اورهای بازار است؛ به‌خصوص صندلی‌های ردیف دوم که فضای راحت و زیادی برای سرنشینان بزرگسال فراهم می‌کند.

Acura RDX 2019 Prototype / آکورا پروتوتایپ Acura RDX 2019 Prototype / آکورا پروتوتایپ Acura RDX 2019 Prototype / آکورا پروتوتایپ Acura RDX 2019 Prototype / آکورا پروتوتایپ

Acura RDX 2019 Prototype / آکورا پروتوتایپ

اما موردی که RDX را در برابر رقبای بی‌شمارش خاص می‌کند، استفاده از متریال‌های بسیار باکیفیت در آن است. استفاده از چرم ناپا، چوب Olive Ash و تزئینات آلومینیومی کابین RDX را لوکس و متفاوت کرده است. در واقع بر اساس گفته‌ی استیو هنسن، مدیر بخش توسعه و ساخت RDX جدید، تمام متریال‌های کابین طبیعی هستند:

اگر چیزی (در RDX) نمای فلزی داشته باشد، فلز است و اگر جایی به چوب شباهت داشته باشد، چوب واقعی به‌کار رفته است.

نسل جدید آکورا RDX از سیستم سرگرمی و اطلاعاتی جدید به همراه نمایشگر ۱۰.۲ اینچی، سیستم پایه‌ی اندروید و تاچ‌پد کنسول مرکزی استفاده می‌کند. تیم مهندسی آکورا معتقد است که استفاده از نمایشگرهای لمسی هنگام رانندگی مشکل است. با اینکه تاچ‌پدهای موجود در دیگر خودروها، مانند سیستم تاچ‌پد لکسوس چندان موفق عمل نکرده‌ است، اما تیم مهندسی آکورا ادعا می‌کند که استفاده از تاچ‌پد RDX بسیار راحت است.

Acura RDX 2019 Prototype / آکورا پروتوتایپ

Acura RDX 2019 Prototype / آکورا پروتوتایپ Acura RDX 2019 Prototype / آکورا پروتوتایپ Acura RDX 2019 Prototype / آکورا پروتوتایپ Acura RDX 2019 Prototype / آکورا پروتوتایپ

هنسن می‌گوید:

بر اساس نتایج تحقیقات ما، راننده‌ها در کمترین زمان ممکن به این سیستم عادت می‌کنند.

از دیگر ویژگی‌های RDX جدید، می‌توان به آپشن نمایش اطلاعات فنی رانندگی روی شیشه (HUD)، سیستم صوتی ۱۲ کاناله‌ی Mark Levinson، سانروف پانورامیک استاندارد که به گفته‌ی مدیران آکورا، بزرگ‌ترین سانروف در این کلاس از خودروها است، وای‌فای هات‌اسپات 4G LTE و چندین سیستم ایمنی و کمکی اشاره کرد.

Acura RDX 2019 Prototype / آکورا پروتوتایپ

پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی توربوشارژ به حجم ۲ لیتر نیروبخش RDX خواهد بود. با اینکه مشخصات فنی این پیشرانه اعلام نشد، ولی تیم مهندسی آکورا اشاره می‌کند که در مقایسه با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳.۵ لیتری RDX فعلی با قدرت ۲۷۹ اسب بخار و گشتاور ۳۴۲ نیوتن‌متر، گشتاور دور پایین پیشرانه‌ی ۴ سیلندر تا ۴۰ درصد بیشتر خواهد بود. جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی اتوماتیک تنها گزینه‌ی موجود برای RDX جدید است.

Acura RDX 2019 Prototype / آکورا پروتوتایپ

مقاله‌های مرتبط:

RDX به‌صورت استاندارد با سیستم محور جلو در دسترس است، اما آپشن سیستم تمام چرخ محرک آکورا (SH-AWD) به همراه هدایت گشتاور دیفرانسیل عقب که فقط در نسل اول RDX وجود داشت نیز عرضه می‌شود. دمپرهای انطباقی که با سیستم دینامیک یکپارچه‌ی آکورا با تنظیمات حالت رانندگی در شرایط برفی، نرم، اسپرت و اسپرت پلاس کنترل می‌شوند، به‌صورت آپشن در دسترس است. دکمه‌ی کنترلی این سیستم به‌یاد سیستم IDS سوپراسپرت NSX در بالای داشبورد قراره گرفته است.

Acura RDX 2019 Prototype / آکورا پروتوتایپ

نسل سوم RDX، اولین کراس‌اور آکورا با تریم A-Spec خواهد بود؛ در واقع بر اساس برنامه‌ی مقامات این شرکت، در آینده‌ یک نسخه‌ی اسپرت از تمام محصولات آکورا ارائه خواهد شد. جزئیات تریم A-Spec اعلام نشده است ولی احتمالاً این نسخه به رینگ‌های بزرگ‌تر سیاه رنگ، جلوپنجره‌ی متفاوت، تزئینات کابین با ترکیب رنگ قرمز و سیاه و البته روکش‌های آلکانترا همراه خواهد بود.

باتوجه به نسخه‌ی پروتوتایپ، نسل سوم کراس‌اور آکورا RDX با طراحی و ظاهر جذاب، تجهیزات رفاهی بیشتر، کابین لوکس و احتمالاً سواری اسپرت یکی از بهترین کراس‌اورهای لوکس آینده خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نسخه‌ی پروتوتایپ نسل جدید آکورا RDX رونمایی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..