تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیش بینی قیمت رسمی دلار در سال آینده

مرکز پژوهش های مجلس با تکیه بر وضعیت فروش نفت و تراز بارزگانی خارجی ، میزان افزایش دلار رسمی در سال آینده را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، بنابر گزارش مرکز پژوهش های مجلس، در لایحه بودجه سال97، نرخ ارز محاسباتی بودجه به طور ضمنی 35000 ریال در نظر گرفته شده با این حال در جدول 5 لایحه بودجه، مبلغ 100 هزار میلیارد ریال به عنوان مابه‌التفاوت نرخ فروش ارز حاصل از فروش نفت خام و میعانات گازی در نظر گرفته شده که در صورت لحاظ این میزان، نرخ ارز محاسباتی بودجه 38500 ریال خواهد بود.

با توجه به نرخ ارز بازاری فعلی به نظر نمی‌رسد دولت مشکلی در فروش ارز ناشی از نفت با قیمت لحاظ شده در بودجه داشته باشد و بنابراین احتمال جهش ارزی در سال 97 از این کانال بعید به نظر می‌رسد. به خصوص آنکه در بودجه سال آینده برداشت از صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شده که عرضه ارز را به همین میزان افزایش می‌دهد.

در بازرگانی خارجی نیز تراز مثبت تجاری در سال آینده مورد انتظار است که آن هم می‌تواند به معنای عدم انتظار جهش ارزی تلقی شود. به طور کلی برای سال 97 رشد حدود 8 درصدی نرخ ارز اسمی انتظار می‌رود که به معنای قرار گرفتن نرخ ارز در کانال فعلی است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیش بینی قیمت رسمی دلار در سال آینده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..