تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه‌اندازی پروژه ایرانوم‌ با یک صدم هزینه نمونه‌های خارجی/ اگر امروز روی ژنتیک سرمایه‌گذاری نکنیم، آیندگان متهم به کم کاریمان می‌کنند

راه‌اندازی پروژه ملی ایرانوم‌ با یک صدم هزینه نمونه‌های خارجی/ اگر امروز روی ژنتیک و پزشکی شخصی سرمایه گذاری نکنیم، چند سال بعد به کم کاری متهم خواهیم شدبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری، در مراسم رونمایی‌ از پروژه ملی ایرانوم‌ که در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، گفت: بیشترین سرمایه ما در کشور سرمایه‌های انسانی هستند و حضور نخبگانی‌ چون، محققانی که در راه‌اندازی پروژه ایرانوم‌ نقش داشتند، نشان از تفاوت ما با سایر کشورهای منطقه چون عربستان است.

وی ادامه داد: پزشکی مبتنی بر فرد یکی از محورهای اصلی کار ما در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در حوزه پزشکی است و در این حوزه ما چند قرارداد با دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی داریم.

لزوم سرمایه گذاری بر روی علم ژنتیک و پزشکی شخصی

 ستاری افزود: ژنتیک پایه علم پزشکی مبتنی بر فرد یا پزشکی شخصی است و با توسعه این علم، 10 سال بعد روش‌های کنونی تشخیص بیماری‌ها تغییر پیدا می‌کند و دیدگاه ما نسبت به این روش‌ها مشابه نگاه اکنون طب مدرن به طب سنتی خواهد شد.

 معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: ما در حوزه ژنتیک و پزشکی مبتنی بر فرد، نیروی انسانی خوبی در دانشگاه‌های برتر دنیا داریم، اکنون در حوزه ژنتیک بسیاری از علوم چون پزشکی، مهندسی، ریاضیات، بیوالکتریک‌ و انفورماتیک‌‌ در کنار هم قرار دارند و این به معنای امکان فعالیت رشته‌های مختلف در حوزه ژنتیک و پزشکی شخصی است.

 ستاری با اشاره به راه‌اندازی این پروژه با هزینه بسیار کمتر از نمونه‌های راه‌اندازی شده در سایر کشورها گفت: راه‌اندازی پروژه ایرانوم‌ با هزینه بسیار کم حاکی از آن است که سرمایه انسانی در کشور داریم که توانسته هزینه یک پروژه را از چند میلیون دلار به چند هزار دلار کاهش دهد.

سرعت بالای  روند توسعه تکنولوژی دستگاه‌های ژنتیکی

 وی ادامه داد: روند توسعه تکنولوژی دستگاه‌های ژنتیکی به سرعت در حال تغییر است به طوریکه بسیاری از دستگاه‌ها در این حوزه پس از 2 سال باید جایگزین شوند و کارای لازم را ندارند.

 ستاری عنوان کرد: اکنون در ایران و دنیا ایده‌های جدیدی در شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ژنتیک در حال شکل گیری است و به نظر می‌رسد آینده پزشکی را این علم و دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها رقم خواهند زد، اگر ما امروز روی علم ژنتیک و پزشکی شخصی سرمایه گذاری نکنیم، چند سال بعد ما را متهم می‌کنند که چرا روی آن هزینه نکردیم.

 معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شرکت‌های دانش بنیان به خصوص در حوزه ژنتیک بازار عظیمی برای فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مختلف ایجاد می‌کند که با توسعه آنها می‌توانیم ثروت آفرینی داشته باشیم، همانطور که شاهد آن هستیم که به کمک شرکت‌های دانش بنیان هزینه راه‌اندازی این پروژه به یک صدم کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه‌اندازی پروژه ایرانوم‌ با یک صدم هزینه نمونه‌های خارجی/ اگر امروز روی ژنتیک سرمایه‌گذاری نکنیم، آیندگان متهم به کم کاریمان می‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..