تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دوج رم 1500 در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد

دوج رم ۱۵۰۰ برای سال ۲۰۱۹ با ظاهری جدیدتر هوشمندانه در مقایسه با قبل به بازار عرضه خواهد شد. اما این تغییرات ظاهری که در کابین و نمای خارجی این خودرو اعمال شده اند تنها تغییرات مدل ۲۰۱۹ رم ۱۵۰۰ نیستند. اگر نگاهی دقیق‌تر به این خودرو داشته باشید متوجه خواهید شد که مهندسان دوج تقریبا تمامی اجزای رم ۱۵۰۰ جدید را بهینه سازی کرده اند تا خودروی سبک‌تر، قوی‌تر، ایمن‌تر و کاربردی‌تر از قبل را تولید کنند. 

در ابتدا باید به بحث کاهش وزن رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۱۹ پرداخت، جایی که نسخه‌ی Crew Cab این خودرو کاهش وزن ۱۰۲ کیلوگرمی را در مقایسه با نسل قبلی خود تجربه کرده است. درب قسمت بار این خودرو به طور کامل از آلومینیوم ساخته شده است که موجب کاهش وزن تقریبا ۷ کیلوگرمی در این بخش شده است. با استفاده از فولاد مقاومت بالا در کنار مقداری آلومینیوم در ساختار شاسی خودرو نیز ۴۵ کیلوگرم در وزن صرفه جویی شده است چون شاسی مدل جدید رم حالا ۹۸ درصد از فولاد مقاومت بالا است. 

45 کیلوگرم دیگر نیز در بخش اتاق و بدنه صرفه جویی شده است. البته بیشتر بدنه‌ی این خودرو همچنان از فلزات مختلفی ساخته شده است و کاملا آلومینیومی نیست. بنابراین باید گفت که رم هنوز نتوانسته به اندازه‌ی اصلی‌ترین رقب خود یعنی فورد سری F از بدنه‌ی تمام آلومینیومی استفاده کند. 

رم ۱۵۰۰

در این خصوص جیم موریسون مدیر برند رم گفته است: " ما هر کجا که به مقاومت و دوام بالا در طولانی مدت لازم بوده اقدام به استفاده از فولاد کرده ایم."

دیگر تغییر بزرگ رم ۲۰۱۹ مربوط به بخش آیرودینامیکی این پیکاپ است و مهندسین موفق شده اند تا ضریب مقاومت در برابر هوای این اتومبیل را با ۹ درصد کاهش به عدد ۰.۳۵۷ برسانند. دلیل کاهش ضریب درگ رم ۱۵۰۰ را باید در عواملی همچون جلوپنجره‌ی فعال، طراحی ونتوری مانند بخش عقبی کابین، ریل‌های جانبی بلندتر و کاهش ارتفاع ۲.۵ سانتی متری این خودرو در مقایسه با نسل قبلی دانست. 

همچنین این پیکاپ به اسپویلر فعال برقی در سپر جلو مجهز است که در سرعت‌های بالای ۵۰ کیلومتر بر ساعت باز شده و به بهبود ضریب آیرودینامیکی خودرو کمک می‌کند. این اسپویلر متحرک با کاهش سرعت خودرو به کم‌تر از ۲۴ کیلومتر بر ساعت دوباره در جای خود بسته می‌شود همچنین در صورتی که دنده‌ی کمکی خودرو (ترنسفر کیس) در وضعیت چهارچرخ سنگین یا همان 4L باشد به هیچ عنوان فعال نمی‌شود. همچنین مهندسین گفته اند که به لطف وجود کلاچ یک طرفه در این اسپویلر در صورتی که اسپویلر به جایی برخورد کند سالم خواهد ماند. 

رم ۱۵۰۰

در مدل‌های مجهز به سیستم تعلیق بادی نیز ارتفاع سیستم تعلیق این پیکاپ نیز در سرعت‌های جاده‌ای ۱.۵ سانتیمتر کاهش پیدا می‌کند تا تاثیری هرچند کوچک روی کاهش ضریب درگ خودرو داشته باشد. 

در کنار تمامی تغییراتی که برای کاهش وزن و بهبود آیرودینامیک این خودرو انجام شده است رم ۱۵۰۰ جدید به سیستم مولد قدرت هیبریدی نیز مجهز شده است. این خودرو به صورت استاندارد به پیشرانه‌ی V6 به حجم ۳.۵ لیتر مجهز است و در صورت نیاز نیز می‌توان پیشرانه‌ی V8 به حجم ۵.۷ لیتر را برای آن سفارش داد. در کنار پیشرانه‌ی بنزینی این خودرو سیستم استارتر ۴۸ ولتی با نام E-Torque نیز نصب شده است که می‌تواند در سرعت‌های پایین نیروی خود را به چرخ‌ها انتقال داده و به شتاب گیری بهتر خودرو کمک کند. این سیستم هیبریدی درست مشابه آنچه است که قبلا در جیپ رانگلر دیده بودیم. برای تامین نیروی مورد نیاز سیستم هیبریدی نیز از پک باتری لیتیوم-یون با ظرفیت ۰.۴۳ کیلووات ساعت بهره گیری شده که در پشت صندلی‌های عقب جاسازی شده است وبا استفاده از هوای داخل کابین خنک می‌شود. 

به گفته‌ی سازنده، این سیستم می‌تواند در مدل‌های شش سیلندر تا ۱۲۲ نیوتن متر گشتاور اضافه و در مدل‌های هشت سیلندر تا ۱۷۶ نیوتن متر گشتاور اضافه را به چرخ‌ها منتقل کند. همچنین این سامانه این توانایی را دارد تا پیشرانه‌ی احتراقی خودرو را در زمان تنها ۳ دهم ثانیه روشن کند و به عنوان بخش اصلی سیستم استاپ/استارت عمل کرده و در پشت چراغ قرمزها موتور خودرو را خاموش کند. همچنین سیستم کمکی مدیریت گشتاور نیز کمک می‌کند تا پیشرانه در هنگام درجا کارکردن عملکردی نرم داشته باشد. مدل V8 رم ۱۵۰۰ همچنین به سیستم غیر فعالسازی سیلندرها مجهز است و در مواقعی که نیازی به قدرت بالا وجود ندراد نیمی از سیلندرهای خودرو غیر فعال می‌شوند. وجود این استارتر کمک کرده است که عملکرد پیشرانه در حالت ۴ سیلندر همچنان نرم و بالانس باشد. 

رم ۱۵۰۰

پیشرانه ی V6 رم ۱۵۰۰ می‌تواند ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۴ نیوتن متر گشتاور را تولید کند و مدل V8 نیز توانایی تولید ۳۹۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. برای رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۱۹ تنها یک جعبه دنده عرضه می‌شود که از نوع ۸ سرعته‌ی خودکار است. اما این جعبه دنده نیز مورد بهینه سازی قرار گرفته است و دارای ۴۰ نوع الگوریتم تعویض دنده ی مختلف است تا راندمان خودرو را در بالاترین حالت حفظ کند. در آینده قرار است نسخه‌ی اکودیزلی رم ۱۵۰۰ نیز با پیشرانه‌ی ۳ لیتری V6 به بازار عرضه شود. 

پیشرانه‌های هشت سیلندری که به سیستم غیر فعالسازی سیلندرها مجهز هستند در هنگام کار کردن با ۴ سیلندر دارای لرزش زیادی هستند اما در رم مدل ۲۰۱۹ مهندسان با استفاده از ۲ عدد دسته موتور فعال که روی شاسی خودرو نصب شده اند اقدام به حداقل رساندن این لرزش‌ها کرده اند و به این ترتیب بسیار سخت است که تشخیص دهید چه زمانی خودرو ۴ سیلندر و چه زمانی به صورت ۸ سیلندر کار می‌کند. 

در خصوص توانایی های رم ۱۵۰۰ نیز باید به توانایی یدک کشی ۵۷۶۰ کیلوگرمی و قابلیت بارگیری ۱۰۴۳ کیلوگرمی این خودرو اشاره کرد. این در حالی است که نسل قبلی رم ۱۵۰۰ توانایی یدک کشی ۴۸۱۷ کیلوگرمی و قابلیت بارگیری ۸۵۲ کیلوگرمی را داشت. 

رم ۱۵۰۰

یکی دیگر از تغییرات رم این است که تعداد مهره‌های چرخ از ۵ عدد به ۶ عدد افزایش پیدا کرده است، همچنین سایز دیسک‌های ترمز نیز افزایش پیدا کرده و قطر آن‌ها به ۱۴.۹ اینچ در جلو و ۱۴.۸ اینچ در عقب رسیده است. موریسون وعده داده است که رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۱۹ دارای بهترین توان ترمزگیری در کلاس خود خواهد بود. همچنین ترمز پارک برقی روی این خودرو به صورت استاندارد وجود دارد و حذف شدن سیستم مکانیکی قدیمی و کابل‌های آن به کاهش وزن ۹ کیلوگرمی خودرو منجر شده است. در نسخه‌های دیفرانسیل عقب نیز یک لوله‌کشی اختصاصی به دیفرانسیل عقب تعبیه شده است تا روِن دیفرانسیل را زودتر گرم کند تا به این ترتیب هم کارایی و عمر دیفرانسیل افزایش پیدا کند و هم راندمان کلی خودرو بهبود یابد. 

به جز تمام این امکانات ظاهر رم ۱۵۰۰ نیز دگرگون شده است و ظاهر آن در عین اینکه سرسختی و خضونت یک رم را حفظ کرده است اما در مقایسه با قبل مدرن‌تر نیز شده است. این غییرات آنقدر گشترده هستند که حتی لوگوی رم در جلوی خودرو نیز فرق کرده است. لوگوی قبلی رم که از سال ۱۹۸۱ در این خودرو قرار گرفته بود امسال تغییر کرده است و طرح آن متفاوت‌تر از گذشته است. 

در بخش جلوی خودرو باید به جلوپنجره‌ی جدید اشاره کرد ظمن اینکه چراغ ها نیز ۱.۵ اینچ ارتفاع بیشتری نسبت به قبل دارند. مشخصه‌های اصلی رم همانند کاپوت پف کرده و برآمده نیز همچنان در این مدل نیز حفظ شده اند. در مدل جدید همچنین چراغ‌های اصلی خودرو از نوع LED هستند. 

رم ۱۵۰۰

نوع پیشرانه‌ی خودرو که پیش از این روی درهای جلویی نوشته می‌شد حالا به روی در کاپوت نقل مکان کرده است و روی کاپوت پلاکی به چشم می‌خورد که نوع موتور خودرو روی آن ذکر شده است. درب باک خودرو نیز از اتواعی است که تنها با یک فشار باز می‌شوند و درپوش کرومی بزرگ مدل قبلی حذف شده است. 

قطر خروجی‌های اگزوز نیز از ۴ اینچ به ۴.۵ اینچ رسیده است و رکاب جانبی جدیدی نیز برای این پیکاپ طراحی شده است تا راننده بتواند راحت‌تر سوار و پیاده شود. امکان سفارش این رکاب جانبی با آرم موپار نیز وجود دارد. ارتفاع ریل‌های قسمت بار نیز ۱.۵ اینچ افزایش پیدا کرده اند که نه تنها در مصرف سوخت خودرو تاثیر گذاشته است بلکه به افزایش فضای قسمت بار نیز کمک کرده است، ضمن اینکه همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم در قسمت بار کاملا از جنس آلومینیوم است و وزن کمی دارد. 

برای رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۱۹ ۱۵ نوع رینگ چرخ مختلف، شش تیپ گوناگون و ۱۲ رنگ برای بدنه وجود دارند تا مشتریان با هر بودجه و سلیقه‌ای بتوانند خودروی خود را خریدارای کنند. حاشیه‌ای چراغ های رم نیز تماما کرومی است در حالس که رقبا تنها در بخش‌های از کروم استفاده می‌کنند و سایز رینگ‌های نیز به ۲۲ اینچ رسیده است.

رم ۱۵۰۰

کابین رم ۱۵۰۰ نیز کاملا جدید است و آنطور که رایان نیگود مدیر طراحی داخلی رم گفته است ۹۹ درصد این کابین جدید است. برای شروع باید به فضای بیشتر برای سرنشینان و وسایلشان اشاره کرد. در مدل Crew Cab سایز درهای خودرو ۱ اینچ بزرگ‌تر شده است و ستون C نیز ۲ اینچ بلندتر از قبل است که مجموعه این تغییرات سبب افزایش فضای عقب خورو به میزان ۴ اینچ شده است. 

در مدل جدید رم حتی فضای باری که در زیر صندلی‌های عقبی قرار دارد نیز بزرگ‌تر شده است. فضای کنسول مرکزی نیز از ۲۳ لیتر به ۳۸ لیتر افزایش پیدا کرده است و به راحتی می‌توان یک لب تاپ ۱۵ اینچی را درون آن قرار داپ. جالیوانی‌ها نیز دارای ۳ نوع چیدمان مختلف هستند و بسیار کاربردی اند. رم ادعا کرده است که فضای وسایل در داخل کابین رم جدید تقریبا دو برابر رقبایی همچون شورولت و فورد است. 

طراحی کلی کابین را باید بسیار مدرن‌تر از قبل دانست به طوری که نشان دهنده‌ها نیز دارای طرح جدیدی هستند و حتی اهرم تعویض دنده نیز با یک شیفتر چرخان الکترونیکی جایگزین شده است که این شیفتر در کنار زانوی راست راننده قرار دارد. در بالای داشبورد نیز صفحه نمایش سیستم مالتی مدیا نصب شده است و در سمت بالای آن داشبورد دوم خودرو که دارای ابعاد کوچکتری از داشبورد اصلی است قرار دارد. این داشبورد دوم حالا دارای یک در کشویی است و نسبت به قبل فرق کرده است.

رم ۱۵۰۰

صفحه نمایش لمسی رم را با ابعاد ۵، ۸.۴ و ۱۲ اینچی می توان سفارش داد و کار کردن با آن بسیار آسان است ضمن اینکه این قابلیت را دارد تا با دستکش نیز بتوان با آن کار کرد. کامپیوتر سفری خودرو نیز که در نشان دهنده‌ها و در مقابل راننده قرار دارد از یک نمایشگر رنگی ۷ اینچی تشکیل شده است و در هر یک از تیپ‌های رم، رنگ پردازی آن متفاوت است. تیپ‌های مختلف رم همچنین دارای مشخصه‌های لوکس جدیدی شده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به تزیینات طرح چوب، تزیینات فلزی و یا تودوزی چرمی اشاره کرد. صندلی‌های خودرو نیز جدید هستند و امکان زاویه دادن به آن‌ها به میزان ۸ درجه وجود دارد ضمن اینکه در این مدل جدید صندلی‌های عقب را نیز می‌توان به همراه گرمکن و تهویه‌ی صندلی سفارش داد. حتی سوئیچ رم نیز کاملاً جدید است.

جالب است که بدانید به گفته نیگود طرح چوب به کار رفته در کابین این پیکاپ از چوب طبیعی است. در داخل کابین همچنین ۵ عدد پورت USB 3 قرار دارد و دو خروجی برق ۱۱۵ ولتی نیز درون کابین تعبیه شده است که این خروجی‌ها در داخل کنسول مرکزی قرار دارند. از دیگر امکانات رم ۱۵۰۰ نیز نیز باید به شارژر بدون سیم تلفن همراه، سی دی پلیر و سیستم صوتی هارمن کاردون که البته به صورت سفارشی نصب می‌شود اشاره کرد.

صفحه نمایش نصب شده در کابین رم ۱۵۰۰ نیز از آخرین ورژن سیستم Uconnect گروه فیات کرایسلر است. جدیدترین آپشن‌ها در این بخش را باید صفحه نمایش عمودی ۱۲ اینچی دانست. همچنین سیستم رهیاب ماهواره‌ای نیز در این صفحه نمایش وجود دارد و نقشه‌ی آن تنها با یک لمس قابلیت زوم دارد. این صفحه نمایش همچنین با اندروید اتو و اپل کار پلی نیز سازگار است و حتی می توان تنظیمات سیستم تهویه مطبوع  را از درون آن انجام داد. از دیگر آپشن‌های رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۱۹ باید به قابلیت هات اسپات وای فای اشاره کرد. سیستم کنترل از راه دور SiriusXM نیز روی این خودرو نصب است که راننده با این سیستم می‌تواند خودرو را با استفاده از یک اپلیکیشن در تلفن همراه هوشمند خود از راه دور باز و بسته کند و حتی موتور خودرو را نیز روشن کند.

رم ۱۵۰۰

در خصوص تجهیزات ایمنی فعال رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۱۹ هم باید به امکاناتی همچون دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم هشدار نقطه کور با برد ۱۲۰ متر، سیستم ترمز پیشگیری از برخورد، کروز کنترل هوشمند و رادار بین خون خطوط اشاره کرد. دوربین جلویی این خودرو نیز در بالای شیشه جلو نصب شده است در حالی که در مدل قبلی این دوربین در جلو پنجره نصب بود، این اقدام در کارایی این دوربین تاثیر مثبتی گذاشته است چون عواملی که در کار سیستم اختلال ایجاد می‌کردند دیگر تاثیر کمتری روی دوربین جلویی دارند.

برای سال ۲۰۱۹ ایمنی خودرو در تصادف نیز بسیار افزایش پیدا کرده است به طوری که شاسی جدید می‌تواند به خوبی ضربات را درون خود جذب کرده و از آسیب دیدن سرنشینان جلوگیری کند. همچنین میله‌های مهارکننده چرخ در پشت چرخ های جلو نصب شده‌اند تا در تصادف ها از ورود چرخ‌های جلویی به داخل کابین جلوگیری کنند. برای مشتریانی که اهل آفرود هستند رم تیپ Rebel را پیشنهاد می کند. این مدل دارای سیستم تعلیق با ارتفاع یک اینچ بیشتر است و روی آن رینگ های ۱۸ اینچی با تایرهای ۳۳ اینچی نصب شده است. از دیگر امکانات این مدل باید به قلاب وینچ و قفل دیفرانسیل عقب اشاره کرد. در حالیکه مدل قبلی Rebel تنها با سیستم تعلیق بادی قابل سفارش بود اما برای سال ۲۰۱۹ می‌توان این خودرو را با فنرهای فولادی نیز خریداری کرد که این مورد مورد برای کسانی که می‌خواهند خودروی خود را ارتقا داده و تیونینگ کنند یک خبر خوب است.

رم ۱۵۰۰

در آخر نیز باید گفت که فعلاً اطلاعاتی در خصوص قیمت رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۰۹ منتشر نشده است ضمن اینکه اطلاعات دقیقی از میزان مصرف سوخت این خودرو نیز وجود ندارد و باید تا زمان به بازار آمدن این خودرو صبر کرد. اما اعلام شده است که این خودرو در سه ماهه نخست سال جاری وارد بازار خواهد شد. در ادمه می‌توانید گالری تصاویر و ویدیوی معرفی رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۱۹ را تماشا کنید. 

رم ۱۵۰۰



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دوج رم 1500 در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..