تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارسال 110 جهیزیه به خانه نوعروسان نیازمند

ارسال 110 جهیزیه به خانه نوعروسان نیازمندبه گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛مراسم ارسال ۱۱۰ جهیزیه برای نوعروسان نیازمند در قالب طرح «هر مسجد یک جهیزیه» عصر دیروز دوشنبه ۲۵ دی ماه برگزار شد.

بر اساس این گزارش پیش از برگزاری این مراسم حجت الاسلام مجتبی صداقت سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، سردار سید ضیاالدین حزنی رئیس قرارگاه محرویت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد خمینی(ره) استان تهران و علیرضا صمدیان مدیرعامل خیریه حضرت رقیه(س) در نشستی رسانه‌ای به تشریح طرح مذکور پرداختند.

مساجد خدمات اجتماعی متنوعی دارند

در بخش ابتدایی مراسم نشست حجت الاسلام صداقت با اشاره به نقش تاریخی مساجد در خدمت رسانی به مردم گفت: در طول تاریخ و از ابتدای تاسیس مساجد این نهادهای اجتماعی اقدام حمایت‌های اجتماعی از مردم کرده‌اند.

وی افزود: نقش مساجد در دوران معاصر نیز بسیار پر رنگ است که برای مثال می‌توان از خدماتی که مساجد در انقلاب اسلامی به نظام ارائه کرده‌اند یاد کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به حادثه اخیر زلزله در کرمانشاه گفت: مساجد پس از زلزله اخیر در استان کرمانشاه با یکدیگر بسیج شدند تا بتوانند به مردم زلزله‌زده کمک و یاری رسانند.

وی درباره موضوع کمک به ازدواج جوانان نیز اظهار داشت: پیگیری مشکلات زوج های جوان و نیازمند از طریق تهیه جهیزیه یکی از اهداف همیشگی مساجد است.

وی با تشریح بخشی از طرح هر مسجد یک جهیزیه عنوان داشت: این طرح با همکاری کمیته انقلاب امداد امام خمینی(ره)، مرکز رسیدگی به امور مساجد، قرارگاه محرویت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خیریه حضرت رقیه(س) از ۲۴ خرداد سال جاری کلید خورد.

وی ادامه داد: تفاهم نامه همکاری در این طرح ابتدا بین مرکز رسیدگی به امور مساجد و کمیته امداد امام خمینی(ره) در ماه رمضان سال جاری و همزمان با شب‌های مبارکه قدر و با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری و آقای پرویز فتاح امضا شد تا از طریق آن مساجد استان تهران بتوانند در طرحی با پرداخت هزینه‌ای از پیش تعیین شده به تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند اقدام کنند.

در کشور هنوز در بخش اشتغال و ازدواج مشکل داریم

در بخش دیگری از این نشست آقای ولیئی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران گفت: در حوزه اشتغال و ازدواج جوانان در جامعه هنوز شاهد مشکل هستیم.

وی ادامه داد: از تاریخ ۲۴ خرداد سال جاری تفاهم‌نامه‌ای به امضای مرکز رسیدگی به امور مساجد و کمیته امداد امام خمینی(ره) رسید تا از طریق آن ۵۰۰ مسجد به صورت آزمایشی در طرح شرکت کنند که از طریق آن از هر مسجد یک جهیزیه تهیه و به نوعروسان نیازمند تحویل شود.

وی اضافه کرد: پس از بررسی عملکرد مساجد در سطح استان تهران در سال آینده این طرح به صورت ملی مورد بررسی و اجرا قرار خواهد گرفت.

وی به میزان کمک‌های نقدی مساجد سطح استان تهران تاکنون اشاره کرد و بیان داشت: برای تهیه جهیزیه نوعروسان در مرحله اول مبلغ ۳۴۵ میلیون تومان از طریق امامان جماعت مساجد تهیه شد تا از طریق آن با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) و خیریه حضرت رقیه(س) بیش از ۱۱۰ جهیزیه برای نوعروسان نیازمند تهیه شد.

ولی تاکید کرد: در جهیزیه های تهیه شده ۱۰۰ درصد کالاهای ایرانی مورد خرید قرار گرفته است و تمامی جهیزیه ها شامل ۱۷ قلم کالای ضروری برای آغاز زندگی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران با اشاره به برنامه‌های آینده سازمان متبوع خود گفت: قرار بر این شده است تا با همکاری ستاد نماز جمعه کل کشور همکاری های دیگری در زمینه کمک رسانی به نیازمندان انجام دهیم.

وی در پایان با تمجید از نقش همیشگی مساجد در کمک رسانی به نیازمندان اظهار داشت: همواره یکی از کارکردهای مسجد کمک به نیازمندان بوده است که این اتفاق بسیار ارزشمند است.

کارهای بزرگ را باید از مساجد شروع کرد

در ادامه این برنامه سردار حزنی قرارگاه محرویت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هرگاه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف با هم همکاری کرده اند و مردم را در امور خود مشارکت داده‌اند بهترین اتفاقات رخ داده است.

وی تأکید کرد: یکی از مقدس ترین پیمان‌ها، امر ازدواج است و به همین دلیل قرارگاه محرویت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این امر توجه ویژه‌ای داشته است.

وی با گستردگی و ضریب نفوذ بالای مساجد در کل کشور عنوان داشت: امروز بیش از ۷۸ هزار مسجد در کشور وجود دارد و اگر بتوانیم ظرفیت تمامی مساجد را فعال کنیم اتفاقات بسیار خوبی رخ خواهد داد.

سردار حزنی با اشاره به تعداد جهیزیه های مدنظر قرار گاه مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اهدا به نیازمندان گفت: تصمیم داریم بیش از ۸ هزار جهیزیه برای نوعروسان تهیه کنیم، ضمن اینکه برای زلزله زدگان در استان کرمانشاه و همچنین مناطق محروم و صعب العبور کشور برنامه های ویژه ای داریم.

سردار حزنی تصریح کرد: بدون شک مهمترین اتفاقات در جمهوری اسلامی ایران از مساجد رخ داده است باید همیشه کارهای بزرگ از مساجد آغاز کنیم.

گفتنی است در بخش پرسش و پاسخ این نشست مسئولان برگزاری طرح «هر مسجد یک جهیزیه» به پرسش خبرنگاران پاسخ دادند که در بخشی از این پرسش و پاسخ حجت الاسلام صداقت با تاکید بر نقش فوق العاده مساجد در کارکردهای اجتماعی گفت: اینطور نیست که مساجد استان تهران تنها به تهیه جهیزیه در قالب این طرح همت گماشته باشند. هر روز در مساجد استان تهران و از طریق خیریه های مختلف جهیزیه‌های زیادی برای نوعروسان نیازمند تهیه می شود.

وی اضافه کرد: مساجد همواره به فکر نیازمندان هستند و از طریق خود مردم به کمک رسانی و خدمت دهی به این بخش از جامعه توجه دارند. برای مثال در زلزله اخیر کرمانشاه تنها در پنج روز کاری بیش از ۵ میلیارد تومان پول نقد همراه با انبوهی از اجناس برای زلزله زدگان از طریق مساجد جمع‌آوری شد.

گفتنی است در پایان این نشست رسانه‌ای کاروان ۱۱۰ جهیزیه به سمت مساجد استان تهران حرکت کردند تا از طریق مساجد به دست نوعروسان نیازمند برسند.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارسال 110 جهیزیه به خانه نوعروسان نیازمند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..