تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با این پرده ها، خانه تان را زیباتر کنید

مجله منزل - مينا توسليان: شايد قديم‌ترها پرده‌ها فقط پارچه‌هايي بودند براي كم‌نور كردن پنجره‌هاي پر‌نور يا پوشاندن پنجره‌هايي كه از آنها درون اتاق‌هاي خانه ديده مي‌شدند؛پارچه‌هایی براي درست كردن يك حريم در خانه؛ پارچه‌هايي كه مي‌توانستند علاوه بر درست كردن حريم شخصي و تنظيم نور، ‌گرما و سرمايي كه از پنجره‌ها عبور مي‌كند را هم تنظيم كنند اما اين پارچه‌ها سال‌هاست كه در آپارتمان‌ها نقش بيشتري پيدا كرده‌اند؛ نقش زيباتر كردن خانه.

حالا سال‌هاست با يك پرده در اتاق نشيمن يا پذيرايي هم مي‌توان نور را تنظيم كرد هم بايد آن پارچه را بخشي از دكوراسيون خانه به حساب آورد؛ بخشي كه درست و دقيق انتخاب كردنش مي‌تواند زيبايي مبلمان، فرش و باقي وسايل اتاق پذيرايي، ‌نشيمن، ‌خواب يا حتي آشپزخانه را چند برابر كند؛ پارچه‌هايي رنگارنگ كه قرار است موج‌دار بر سينه پنجره‌ها و ديوارها، ‌چشم‌نواز باشند.

اين راهنما براي درست خريدن همين پارچه‌هاست كه جنس و زيبايي‌شان مثل يك ست مبلمان در زيبايي يك خانه اهميت دارد. بنابراين قبل از اينكه راهي يك پرده‌سرا شويد تا طول و عرض پرده پنجره مورد نظرتان را در اختيار مغازه‌دار بگذاريد، بهتر است تكليف خيلي چيزها را با خودتان مشخص كنيد تا بعد از خريد از پرده‌هاي خانه دوست‌داشتني‌تان نهايت رضايت را داشته باشيد.

رنگي‌هاي رقصان

-  قبل از هر انتخابي بايد بدانيد پرده را براي كدام قسمت خانه مي‌خريد. پرده‌ای كه مي‌توانيد در اتاق پذيرايي نصب كنيد، مطمئنا با پرده آشپزخانه از لحاظ جنس، بافت و رنگ متفاوت است. براي اتاق پذيرايي مي‌توانيد پارچه‌هايي با جنس‌هاي سنگين مثل ساتن يا مخمل بخريد و البته به پرده اصلي والان هم اضافه كنيد و اگر اتاق پذيرايي بزرگي داريد، جنس و رنگ چند پارچه را در قسمت‌هاي مختلف پرده با هم هماهنگ كنيد. براي اتاق ‌خواب مي‌توانيد از پارچه‌هاي دانتل و حرير استفاه كنيد تا فضا آرامش بيشتري داشته باشد و البته نور اتاق را با زير پرده‌اي‌هايي با جنس كتان و تترون تنظيم كنيد. يك آشپزخانه‌‌ دوست‌داشتني هم بهتر است پرده‌ای با پارچه سبك مثل تورهاي رنگي داشته باشد؛ پرده‌ای‌ كه فضاي آشپزخانه را گرم نگه دارد و نور آن را كم نكند.

 -  اگر در شهر يا منطقه‌ای زندگي مي‌كنيد كه گرم است يا خانه نور‌گيري داريد، از پارچه‌هاي سبك و لطيف استفاده كنيد و اگر در منطقه سردسير استفاده مي‌كنيد، بهتر است از پارچه‌هايي با جنس‌هاي زمخت‌تر با بافتي سنگين مثل مخمل استفاده كنيد.

 -  براي ست كردن پرده هر قسمت خانه با دكوراسيون آن بخش حتما حواس‌تان باشد كه از رنگ‌ها و طر‌ح‌هاي هماهنگ استفاده كنيد. هماهنگي يعني اگر پارچه مبلمان‌تان طرح‌دار است بهتر است پرده اتاق پذيرايي يا نشيمن ساده باشد و بر عكس اگر مبلمان‌تان پارچه‌ای تك رنگ يا دو رنگ اما ساده دارد، ‌مي‌توانيد پارچه پرده را طرح‌دار انتخاب كنيد. براي هماهنگي هم بهتر است از رنگ‌هاي مكمل يا در شرايطي كه فضا به رنگ بيشتري نياز دارد، از رنگ‌هاي متضاد استفاده كنيد. انتخاب پرده‌هايي كه رنگ‌شان با رنگ دكوراسيون كلي خانه، مبل‌ها، فرش و ديوارها هماهنگ است، به خانه‌تان آرامش بيشتري مي‌دهد.

 -  انتخاب پرده مناسب مي‌تواند فضاي خانه‌تان را بزرگ‌تر نشان دهد. اگر مي‌خواهيد سقف خانه‌تان بالا به نظر برسد، ‌چوب پرده را هر‌قدر مي‌توانيد بالا ببريد. اگر دو پنجره نزديك به هم داريد با پوشاندن ديوار بين دو پنجره با يك پرده آن ديوار عريض‌تر به نظر خواهد رسيد. پس با يك پرده دو پنجره را بهم وصل كنيد. اگر پنجره‌هايي كوتاه داريد،پارچه‌ای براي پرده بخريد كه دوسوم بالايي آن بي‌طرح و نقش و ساده باشد و يك‌سوم انتهايي آن با نقش‌هايي كه دارد به چم بيايد. برعكس اگر پرده‌ای بلند داريد و عريض، از طرح و نقش و والان براي قسمت بالايي پرده استفاده كنيد.

  - ميل پرده‌ها را هم حدود ۱۵- ۱۰ سانتي‌متر عريض‌تر از قاب پنجره بگيريد تا پنجره عريض‌تر به نظر برسد. به‌طور معمول براي يك پنجره بايد پرده‌ای خريد كه عرضي سه‌برابر عرض پنجره دارد. اين عرض سه‌برابر به پرده‌تان امكان چين‌خوردگي مي‌دهد كه نماي پرده را زيباتر مي‌كند. البته اگر فضايي كه داريد يك اتاق كوچك است،مي‌توانيد از پرده‌ای با عرض ۵/۲ برابر عرض پنجره هم استفاده كنيد. اگر مي‌خواهيد از دو جنس پارچه با دو رنگ در پرده استفاده كنيد، مي‌توانيد پرده‌هاي دو طرف پنجره را چين‌دار نصب كنيد و قسمت وسط پرده كه به نوعي نقش زير پرده‌ای را هم ايفا مي‌كند، پارچه‌ای بدون چين‌خوردگي باشد.

رنگي‌هاي رقصان

 -  گاهي لازم نداريد پنجره را با يك پرده كامل بپوشانيد. در طراحي پرده براي خانه به نيم‌پرده‌ها هم فكر كنيد. نيم‌پرده‌ها مي‌توانند گزينه‌هاي مناسبي براي پنجره‌هاي آشپزخانه باشند. به خصوص وقتي پنجره آشپزخانه درست پشت سينك ظرفشويي يا بالا يا نزديك اجاق گاز قرار گرفته و استفاده از يك پرده كه تمام طول پنجره را بگيرد، براي‌تان مزاحمت درست مي‌كند. اين روزها در بازار نيم‌پرده‌ها يعني همان پرده‌هايي كه شكل جمع شده و بالا رفته دارند، ‌تنوع زيادي پيدا كرده‌اند. با انتخاب يك نيم‌پرده خوش‌رنگ حرير مي‌توانید نور آشپزخانه را هم حفظ كنيد و پنجره بالاي سينك را هم بدون پرده نگذاريد.

 -  گيره‌هاي پرده و ميل پرده را متناسب با رنگ پارچه پرده و سبك دكوراسيون خانه‌تان انتخاب كنيد. اگر پرده‌ای با جنس مجلل و سنگين خريده‌ايد، بهتر است ميل پرده و گيره‌ها را هم از جنس استيل يا فلزي انتخاب كنيد. براي پرده‌هاي ساده در فضايي كه اسپورت و كمي مدرن چيده شده، استفاده از حلقه‌هاي آويز پرده و ميل پرده‌هاي چوبي با نمای چوبي ظاهر خانه را زيباتر مي‌كند.

كتان

رنگي‌هاي رقصان

رنگ اين نوع پارچه‌ها هم مانند پارچه حرير دست‌كمي از مداد رنگي ندارد. خوبي اين پارچه‌ها اين است كه برخلاف حرير احتياجي به آستري ندارد. طرح‌هاي نقش‌دار پارچه‌هاي كتان هم بسيار متنوع است و مي‌توانيد به نسبت رنگ و دكوراسيون خانه‌تان انتخاب كنيد.

50 تا 300 هزار تومان


تور رنگي‌هاي رقصان

خيلي وقت است كه پارچه‌هاي توري كه براي پرده استفاده مي‌شود، پارچه‌هايي به اصلاح بازاري‌ها پربافت است. يعني در كنار توري بودن، بافت تار و پود اين قدر پر است كه به تنهايي هم مي‌توان از آن به عنوان پرده استفاده كرد. تورهاي نقش‌دار در رنگ‌هاي متنوع را مي‌توان به تنهايي و بدون گوشواره هم براي پرده اتاق پذيرايي يا خواب استفاده كرد.

30 تا 100 هزار تومان


ساتن نيمه‌طرح‌دار رنگي‌هاي رقصان

اين نوع پارچه‌ها در عين سادگي طرح‌هاي ساده‌ای هم دارند. اين نمونه‌ای كه مي‌بينيد به نسبت طرح شلوغي دارد و در بازار طرح ساده‌تر از اين هم پيدا مي‌شود. اين نوع پارچه براي اتاق پذيرايي خانه‌هاي كوچك با يك يا دو پنجره بسيار مناسب است  چون باعث مي‌شود فضاي نشيمن خانه دل‌بازتر از آن چيزي كه هست، به نظر بيايد.

70 هزار تومان به بالا


 مخمل رنگي‌هاي رقصان

اين مدل پرده را معمولا در خانه مامان‌ها مي‌شود پيدا كرد. گوشواره‌ و والان اين پرده‌ها از پارچه مخمل استفاده مي‌شود. معمولا براي پرده بين گوشواره‌ها هم از پارچه تور يا حرير سفيد يا شيري با طرح‌هاي محو استفاده مي‌شود تا جلوه گوشواره‌ها و والان حفظ شود.

110 تا 450  هزار تومان


 حرير نقش‌دار
رنگي‌هاي رقصان

نكته كاربردي: اين نوع پارچه پرده‌ای براي خانه‌هايي با چيدمان مدرن مناسب است. مي‌توانيد حرير نقش‌دار را با يك پارچه حرير ديگر با پس‌زمينه مشترك تركيب كنيد.

45 تا 100 هزار تومان


 ساتن طرح‌دار
رنگي‌هاي رقصان

مي‌دانيد كه پرده‌هاي كلاسيك پرچين هستند و معمولا پارچه را سه برابر اندازه طول پنجره مي‌خرند اما اين مدل پرده‌ها چين زيادي ندارند و قشنگي‌شان هم به همين چين‌هاي موازي و كم‌تعداد است.

100 تا 600 هزار تومان


رول
رنگي‌هاي رقصان

اين مدل پرده هم براي خانه مامان‌ها كاربرد دارد و هم براي خانه‌هايي با دكوراسيون مدرن. اين مدل پرده را با گوشواره هم تركيب مي‌كنند و تركيبي از مدل كلاسيك و مدرن به وجود مي‌آيد. اين پرده‌ها طرح‌هاي ساده و نقش‌دار متنوعي دارد كه باتوجه به رنگ خانه‌تان مي‌توانيد آنها را سفارش دهيد.

50 تا 250 هزار تومان


حرير ساده
رنگي‌هاي رقصان

خوبي اين نوع پارچه‌ها در تنوع‌شان است. رنگ‌هاي اين حريرها دست‌كمي از يك جعبه مداد رنگي چند صدرنگي ندارد. مي‌توانید نسبت به دكوراسيون خانه رنگ دلخواه‌تان را پيدا كنيد. اگر خانه پر نوري داريد، مي‌توانيد با اين پرده نور طبيعي در خانه داشته باشيد.

20 تا 80 هزار تومان


روي مبلي


رنگي‌هاي رقصان

هرچند اين پارچه پرده‌اي‌ها را بيشتر در خانه مامان‌ها مي‌بينيم اما در خانه‌هايي با ديزاين مدرن به عنوان پرده اصلي و نه والان و گوشواره استفاده مي‌شود. در كنار اين پرده مي‌توان يك تك مبل يا حتي ست كامل از مبل اتاق نشيمن را با همين پارچه ست كرد اما براي خانه‌هايي كه سالن پذيرايي بزرگي دارند، فقط يك تك مبل يا حتي يكي دو عدد كوسن از پارچه پرده بيشتر توصيه نمي‌شود.

110 تا 700 هزار تومان


 پرده كركره رنگي‌هاي رقصان

اين پرده‌ها بيشتر يا كاربرد اداري دارند يا براي تك پنجره آشپزخانه از آن استفاده مي‌شود اما اگر كسي دوست دارد اين پرده‌ها را براي اتاق نشيمن انتخاب كند، مي‌تواند آنها را با پارچه‌هاي حرير يا تور نقش‌دار تركيب كند.

20 تا 200 هزار تومان


بعد از خريد

پرده را توی لباس‌شویی نیاندازید

 -   اگر پرده‌ای خريده‌ايد كه چند تكه است و والان دارد يا نصب آن به نظرتان پيچيده مي‌رسد،بهتر است از پرده‌سرايي كه آن را خريداري كرده‌ايد،بخواهيد تا پرده را براي‌تان نصب كند. نصب درست پرده‌هايي كه خيلي ساده نيستند، ‌در زيبا ديده شدن آنها به‌شدت تاثير دارد.

 -   پرده‌ها محل اجتماع گرد و خاك هستند؛ به خصوص پرده‌هايي كه در پشت پنجره‌هايي نصب مي‌شوند كه به سمت خيابان يا فضاي باز هستند. پرده اين پنجره‌ها زودتر كثيف مي‌شوند و گرد و غبار رنگ آنها را چرك مي‌كند. براي اينكه نخواهيد با فاصله زماني كم پرده‌ها را بشوييد، ماهي يك‌بار با جاروبرقي و سري مخصوص پرده و مبلمان پرده‌ها را گرد‌گيري كنيد.

  -  براي شستن پرده‌هاي توري كه گرد و غبار و دوده گرفته‌اند، آنها را چندبار در وان آب ولرم بخيسانيد و براي روشن شدن و برگشتن به رنگ اصلي‌شان از جوش‌شيرين حل شده در آب ولرم استفاده كنيد.

  -  براي خوش‌بو شدن پرده‌ها بعد از شست‌وشوي اوليه از مواد نرم‌كننده استفاده كنيد تا هم پارچه پرده لطيف شود هم بوي خوشي بگيرد.

  -  به جاي شستن پرده‌ها در ماشين لباسشويي، آنها را در وان بشوييد تا به دليل چرخش و بهم پيچيدن در ماشين لباسشويي پارچه پرده از بين نرود و شكل ظاهري‌اش خراب نشود. وقتي پرده‌ها را در وان مي‌شوييد آنها را چنگ نزنيد و نفشاريد. چند بار خيساندن پرده در وان پر آب ولرم و بانمك آلودگي‌هاي آن را خارج خواهد كرد.

  -  پرده‌ها را بعد از شست‌وشو نم‌دار به میل‌پرده نصب كنيد تا چروك پارچه خود‌ به خود باز شود.

 -   شستن پرده‌هايي كه آستر يا جنس پارچه سنگيني دارند را به خشك‌شويي بسپاريد.


از كجا بخريد

مشاوره بگیرید

 -   مراكز خريد پرده در شهر تهران كم نيستند. در خيابان مولوي و بازار پرده‌فروشان مولوي مي‌توانيد تنوع بالايي از جنس و رنگ پارچه پيدا كنيد. البته در بازار مولوي پارچه‌هاي بسيار شيك با دوخت پيچيده كمتر پيدا مي‌شود. اگر پرده‌هايي با قيمت مناسب مي‌خواهيد حتما سراغ اين بازار برويد.

 -   خيابان سهروردي هم راسته‌ای از انواع پرده‌فروش‌ها دارد. تنوع محصول و پرده‌هايي كه با شكل‌هايی متنوع جمع مي‌شوند، در اين خيابان بيشتر است. در خيابان سهروردي مي‌توانيد پرده‌هايي با پارچه‌هاي خاص را هم پيدا كنيد.

 -   پرده‌سراهايي كه پرده‌هايي با پارچه‌هاي لوكس و تركیه‌ای مي‌فروشند هم گزينه خوبي براي خريد پرده‌هايي زيبا هستند. پرده‌سراهايي كه با توجه به دكوراسيون خانه‌تان به شما پرده پيشنهاد مي‌دهند، همه لوازم جانبي پرده مثل ميل‌پرده و گيره‌هاي آن را هم همراه پرده مي‌فروشند و خدمات نصب پرده را هم بعد از دوخت آن دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با این پرده ها، خانه تان را زیباتر کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..