تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نکاتی برای کارآفرینان تازه‌ وارد

۶۵۷۳۸۳

۲۱۰۹  بازدید

کارآفرین تازه‌­وارد بودن، ممکن است چالش­ برانگیز و خسته ­کننده به نظر برسد، ولی در عین حال می‌تواند بسیار هیجان‌­انگیز و ارزشمند نیز باشد.

وب سایت مدیر اینفو - طاهره منیری شریف: کارآفرین تازه‌­وارد بودن، ممکن است چالش­ برانگیز و خسته ­کننده به نظر برسد، ولی در عین حال می‌تواند بسیار هیجان‌­انگیز و ارزشمند نیز باشد. در مسیر کارآفرینی ارتباط با افراد و خلق چیزهای موردعلاقه‌­تان گاهی شما را به وجد و هیجان می‌آورد. البته نتایج بدست آمده از پژوهشی نشان می‌دهد،87 درصد کارآفرینان جوان، فعالیت اقتصادی خود را بعد از 5 سال یا کمتر تعطیل می­‌کنند. به نظرتان چرا این اتفاق می‌­افتد؟

در ادامه، نکاتی را برای کارآفرینان تازه­‌وارد مطرح می­‌کنیم. با پیروی از این نکات، می‌توانید مسیر صحیح خود را یافته و شروع خوبی داشته باشید.

 10 نکته برای کارآفرینان تازه‌وارد
1 . کاری را شروع کنید که مشتاق آن هستید.

شروع هر کاری می­‌تواند دشوارترین مرحله به حساب آید. پس کاری را شروع کنید که برای انجام آن هیجان و شور و اشتیاق دارید. می‌­توانید کاری را انجام دهید که در آن مهارت خوبی دارید، ولی انجام کاری صرفا به خاطر اینکه شما می‌­توانید آن را انجام دهید چیز خوبی نیست. کاری را انجام دهید که به شما انگیزه دهد و باعث شود هر روز به خاطر آن از تختخواب‌تان بیرون بیایید.


2 . مطمئن شوید که برای ایده­‌تان بازار مناسبی وجود دارد.  

مهم نیست ایده‌­ی شما چقدر خوب و عالی است، بلکه ابتدا باید مطمئن شوید که بازار مناسبی برای آن وجود دارد. سرمایه­‌گذارانی که به شرکت دعوت خواهند شد از شما در مورد پویایی محصول‌تان و تناسب آن در بازار سوال خواهند کرد.


3 . تا جایی که می‌­توانید سعی کنید بودجه به‌دست آورید.

افزایش بودجه کار دشواری نیست. مهم این است که بدانید با آن بودجه چه کاری می‌خواهید انجام دهید. حتی فکرش را هم نکنید که بخش زیادی از بودجه­‌ی خود را صرف پرداخت حقوق کارکنان کنید. بهترین استفاده از بودجه این است که سیستم‌­هایی ایجاد کنید که کسب و کارتان را برای طولانی­‌مدت تقویت و حمایت کنند.


4 . خیلی دقیق مراقب امور مالی‌تان باشید.

شما باید خیلی دقیق مراقب هزینه­‌ها، درآمد، و ترازنامه­‌ی کسب و کارتان باشید. سربار را پایین نگه دارید. در هزینه­‌ها صرفه­‌جویی کرده و از هزینه­‌های غیرضروری اجتناب کنید. یاد بگیرید در زندگی هزینه­‌ها را کاهش دهید و فقط از چیزهای ضروری استفاده کنید تا بتوانید کسب و کارتان را راه بیاندازید.


5 . در مورد رقبا تحقیق کنید.

مطمئن شوید که به‌طور کامل در مورد خدمات یا محصولات رقابتی در بازار تحقیق کرده‌­اید. از پیشرفت‌­ها و توسعه­‌های جدید رقبای خود به خوبی مطلع باشید.


6 . از سایر کارآفرینان کمک بخواهید.

خیلی خوب است که از اشتباهات‌تان درس بگیرید، ولی این هم کار عاقلانه‌­ای است که از تجربیات دیگران هم استفاده کنید. شما به‌عنوان کارآفرین هر روز با کلی چالش مواجه خواهید شد. گاهی ­اوقات در موقعیت­هایی قرار خواهید گرفت که بد نیست در آن لحظات، از کسانی که در اطراف‌تان هستند کمک بخواهید. کارآفرینان موفق فعلی می­‌توانند بهترین راهنمای شما در مورد نحوه­‌ی برخورد با این موقعیت­‌ها باشند.


7 . داستانی عالی برای ارائه­‌ی کارتان تهیه کنید.

همه­‌ی افراد داستانی قانع­‌کننده را دوست دارند. شما هم باید چنین داستانی را برای سرمایه­‌گذاران و مشتریان بالقوه­‌ی خود آماده داشته باشید (باید آن را متناسب با مخاطب خاص خود آماده کنید). مدت داستان شما بهتر است حدود 30 ثانیه باشد. ماموریت و اهداف خود و دلیل قانع­‌کننده بودن و منحصر به فرد بودن محصول یا خدمت‌تان را به‌خوبی بیان کنید. اگر سرمایه­‌گذاری به حرف­‌های شما علاقه‌­مند شد، پاورپوینت 12 تا 15 اسلایدی را با جزییات بیشتر در مورد شرکت و فرصت بازارتان به او ارایه دهید.


8 . افراد مناسب را استخدام کنید.

استخدام افراد نامناسب، یکی از بزرگ­ترین اشتباهاتی است که کارآفرینان مرتکب می‌­شوند. شما باید کارکنانی را به کار گیرید که دارای تجربه و پس­‌زمینه‌ا­ی مرتبط باشند. آنها باید با فرهنگ شرکتی که شما قصد ساخت آن را دارید تناسب داشته باشند،باید سخت‌کوش و انعطاف­پذیر باشند، زیرا کسانی که در استارتاپ­‌ها کار می­‌کنند معمولا باید در نقش­‌های متعددی کار کنند.


9 . هرگز شبکه‌سازی را متوقف نکنید.

کار شما فقط با پول پیش نمی‌­رود، بلکه در کنار پول، به شبکه‌­ای از افراد هم احتیاج دارید. مطمئن شوید که هم شما و هم شرکت‌تان در شبکه­‌ی اجتماعی موردنظرتان پروفایلی دارد. دائما افراد جدید را به شبکه­‌ی خود اضافه کنید. وقتی در شبکه­‌های اجتماعی حضور دارید، اگر کسی در گوگل در مورد شما جستجو کند پروفایل شما را مشاهده خواهد کرد. بنابراین سعی کنید پروفایلی برای خود تهیه کنید که مشتری با دیدن آن، برداشت خوبی از شما داشته باشد.


10 . مهم است که یک سیستم عالی خدمات مشتریان داشته باشید.

شرکت‌­های بسیار موفق، معمولا روی ارائه‌­ی خدمات به مشتریان تمرکز ویژه‌ای دارند. اگر می­‌خواهید شرکت موفقی داشته باشید، از فرایند «خدمات مشتریان‌تان» آغاز کنید. هر شرکتی برای بهبود نام تجاری­‌اش می‌­تواند با افزایش کیفیت «خدمت به مشتری» خود، نسبت به رقبا برتری یابد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نکاتی برای کارآفرینان تازه‌ وارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..