تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین وضعیت پروژه پدیده

علیرضا رشیدیان بعدازظهر یکشنبه در برنامه زنده رادیویی با اشاره به اینکه معضلات هفت موسسات مالی و پدیده در دولت تدبیر و امید به سرانجام رسید اظهار کرد: شرکت پدیده که با حجم گسترده از مشکلات قانونی و مطالبات گسترده به این دولت رسیده بود، امروز تقریبا تمامی مسائل آن حل شده است و مشکل نهایی آن با شورای عالی شهرسازی که بر سر ارتفاع سازه اصلی آن بود نیز مرتفع و مقرر شد در ۳۲ طبقه این سازه احداث و موضوع مصوب و ابلاغ شد.

وی افزود: با تمهیدات و اقدامات قانونی و همکاری دستگاه قضایی، مال ها به سهامداران اصلی بازگشت و چرخه سهام این شرکت که پیش از آن ۲۲ درصد متعلق به مردم و ۸۰ درصد مربوط به تعداد محدودی سهامدار خاص بود که امروز ۸۰ سهام در اختیار مردم بوده و ۲۰ درصد باقیمانده در اختیار شرکت ابنیه و در نهایت متعلق به مردم است.

استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون قسط اول این تسهیلات به پدیده پرداخت شده و فعالیت خود را از سر گرفته به گونه ای که در این راستا ۱۹ مشاورو پیمانکار و ۷۰۰ نفر در این پروژه مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس دارندگان سهام می توانند نسبت به مبادله سهام خود در اتاق مبادلات سهام اقدام کنند و این روند پیش بینی می شود برخی از طرح های تفریحی و تجاری پروژه پدیده به زودی افتتاح شود.

رشیدیان با اشاره به حدود ۱۳۰ هزار سهامدار در این پروژه گفت: تکمیل و سرانجام رساندن این پروژه با این تعداد سهامدار ممکن نیست از این رو با تعدادی از موسسات بزرگ مذاکراتی شده تا سهام خرد خریداری شده و با سهامداران کمتر این مجموعه به انجام برسد.

وی با اشاره به هشت موسسه دیگر که ۴ مورد آن از جمله فرشتگان، بدر توس، الزهرا و پیوند به مرکزیت خراسان رضوی بود اظهار کرد: تمامی آنها درموسسه مالی و اعتباری به نام کاسپین ادغام شدند و از حساب های موسسه فر شتگان تا کنون تا سقف ۲ میلیارد ریال مطالبات مردم پرداخت شده است.

استاندار خراسان رضوی حجم پرداختی را تا کنون سه هزار میلیارد ریال عنوان و ابراز کرد: ۶۳۰ هزار سپرده نیز طی این مدت از این موسسه تعیین تکلیف شده است. همچنین در موضوع بحران موسسه الزهرا (س) هم هفته قبل پرداخت ها به روش پلکانی آغاز شده است.

وی رقم پرداختی در این موسسه را تا کنون۱۵۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مابقی هم با همین روند پرداخت می شود ضمن آنکه ۱۷ هزار و ۱۷۵ حساب در این روند تعیین تکلیف شده است.

رشیدیان در زمینه مساله موسسه بدر توس خاطرنشان کرد: حساب های کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال آن به موسسه کاسپین منتقل شده و امید است به سطح پرداختی سایر موسسات برسیم و مشکل موسسه افضل توس هم پیگیری شده و تا کنون سپرده ها تا یک میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: برای هر یک از این موسسات تصمیمی گیری خاصی شد و اموال ودارایی آنها احصا و بانک مرکزی با تعیین خط اعتباری تلاش کرد. برخی انتظار دارند دولت مبالغ این سپرده ها را پرداخت کند در حالی که منابع اعتباری کشور در قالب ردیف ها و بودجه های مشخص مشمول قوانینی است که در مجلس تعیین و مصوب وابلاغ می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین وضعیت پروژه پدیده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..