تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قصه‌گویی باید به نیاز قابل توجه خانواده‌ها تبدیل شود

قصه‌گویی باید به نیاز قابل توجه خانواده‌ها تبدیل شودبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  وحید نیکخواه‌آزاد معتقد است ایجاد دغدغه در حوزه‌ی قصه‌گویی و تبدیل آن به یک نیاز عمومی یکی از وظایف جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی است.

داور دوره‌های پیشین جشنواره قصه‌گویی تاکید کرد: «ایجاد تلنگر در عموم مردم باید در قالب‌های مختلف و با ارايه طرح از سوی اتاق فکری خلاق صورت بگیرد.»

کارگردان نام‌‌آشنای سینمای کودک و نوجوان ادامه داد: «هر ساله شاهد بسته شدن پرونده‌‌ی قصه‌گویی در مراسم پایانی جشنواره هستیم. این در حالی است که این فعالیت باید در طول سال ادامه پیدا کند و ایجاد دغدغه با تبلیغات یا فعالیت‌های مختلف یکی از برنامه‌های اتاق فکر این جشنواره باشد.»

او به عمومی کردن هنر قصه‌گویی با برگزاری رقابت‌های غیرحرفه‌ای اشاره کرد: «امسال شاهد منطقه‌ای شدن جشنواره بودیم. می‌توان برای قصه‌گوهای غیرحرفه‌ای نیز چنین فرصتی را فراهم آورد و فرصت حضور در جشنواره را به آن‌ها داد. برگزاری این شیوه از رقابت باعث خبرسازی و توجه بیش‌تر مردم به جشنواره می‌شود.»

نیکخواه‌آزاد ادامه داد: «این شیوه از برگزاری رقابت را می‌توان به صورت مستمر ادامه داد. در مرحله‌ی دیگر می‌توان این رقابت را بین معلم‌ها و یا مربیان مهد برگزار کرد تا این دغدغه بین این بخش از فرهنگیان هم ایجاد شود.»

وی تقدیر از قصه‌گویان مستقل یا مروجان این امر را که به صورت شخصی در طی یک سال فعالیت کرده‌اند گام دیگری در راستای ارج نهادن به هنر قصه‌گویی خواند و گفت: «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانانان جایی برای قصه‌گویی است. در واقع اساس فعالیت آن قصه است. در انتشارات کانون قصه تولید می‌شود، در کتاب‌خانه قصه می‌خوانند، در مرکز تئاتر قصه می‌گویند، پس باید بگویم قصه‌گویی یکی از فعالیت‌های کانون نیست، همه‌ی فعالیت‌های کانون پرورش فکری است.»

این نویسنده در پاسخ به ضرورت همراهی دیگر نهادها در توسعه‌ی این دغدغه و هنر عنوان کرد: «کانون در صورت عدم همکاری‌ها خود می‌تواند به شیوه‌های متعدد عموم را آگاه کند. اگر امکان دسترسی به تمام دانش‌آموزان نیست با همراهی انجمن اولیا و مربیان می‌تواند قدمی بردارد. یا از فضای مجازی بهره برده و قصه‌ها را منتشر کند تا از این طریق عموم با قصه‌گویی آشنا شوند.

نیکخواه‌آزاد در آستانه‌ بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اشاره کرد: باید بپذیریم که قصه‌گویی تبدیل به دغدغه نشده است، چرا که مادران و پدران امروز به خاطر این‌که در دوران جنگ متولد شده‌اند از این نعمت محروم بوده‌اند. بنابراین نمی‌توان از آن‌ها توقع داشت تا کاربردهای مفید قصه را بدانند یا بتوانند قصه بگویند، اما آگاهی بخشیدن به آن‌ها از طریق خود کودکان با انتشار پوستر و بروشور می‌تواند گام مهمی باشد.

گفتنی است؛ بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از 2 تا 5 بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قصه‌گویی باید به نیاز قابل توجه خانواده‌ها تبدیل شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..