تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقل داستان را جایگزین نصیحت کنید

نقل داستان را جایگزین نصیحت کنیدبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اداره کل روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ عسل اعظمی نوجوان 16 ساله‌ای است که در بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، داستان «سنگ صبور» را به زبان آذری نقل خواهد کرد.

این نوجوان که جزو 10 قصه‌گوی برتر این دوره شناخته شده است در باره‌ی کاربردهای قصه‌گویی عنوان کرد: کودکان و نوجوانان از نصیحت خسته‌اند. به همین دلیل فکر می‌کنم قصه‌گویی یا نمایش می‌توانند مطالب لازم را به کودک و نوجوان بیاموزند و والدین و مربیان می‌توانند از این شیوه برای آموزش استفاده کنند.

اعظمی در باره شیوه انتخاب داستان خود گفت: من به دنبال داستانی می‌گشتم که به زبان آذری باشد. ابتدا به کتاب‌فروشی‌ها سر زدم و در فضای مجازی دنبال داستان مناسب گشتم. در پایان کتابی به اسم «داستان‌های خوی» را پیدا کردم و قصه‌های آن را خواندم. در همین کتاب بود که داستان «صبیرداشی» را دیدم و به نظرم مناسب آمد.

او درباره‌ی شیوه‌ی انتخاب منبع توضیح داد: من برای دسترسی به کتاب مشکلی نداشتم، اما برایم مهم بود که داستان معنا و مفهوم داشته باشد و بتوانم داستان درستی را برای نقل کردن پیدا کنم. کتاب‌ها و داستان‌هایی که پیدا می‌کردم این ویژگی‌ها را نداشت و جست‌وجوی من طول کشید.

داستان «سنگ صبور» روایت دختری است که به خاطر صداهای عجیبی که می‌شنود دیار خود را ترک می‌کند و وارد یک قصر می‌شود. در این قصر اتفاق‌هایی در انتظار اوست.

گفتنی است؛ بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 2 بهمن 1396 آغاز به کار خواهد کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقل داستان را جایگزین نصیحت کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..