تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سبک هالیوودی در دکوراسیون داخلی

۶۴۸۵۵۰

۲۹۸  بازدید

مجله منزل - فاطمه افشاریان: اگر اهل فیلم و سینما باشید، حتما تابه‌حال به طراحی صحنه‌های فیلم‌ها توجه کرده‌اید. برخی آن‌قدر زیبا کارشده‌اند که برای همیشه در خاطرمان می‌مانند و ما گاه داستان را نه با بازیگران، بلکه با فضاهایی که در ذهن ما به یادگار گذاشته‌اند، به یاد می‌آوریم. نمونه‌ ایرانی‌اش سریالی است که این روزها حسابی گل کرده و با فضاهای ایرانی نوستالژیکش جذابیتی دوچندان یافته است.  خاص مثل هالیوودی‌ها!

درست حدس زدید... با سریال شهرزاد، گشتی در دکوراسیون سنتی خانه‌های ایرانی می‌زنیم و هر آنچه را از یاد برده‌ایم به خاطر می‌آوریم. فیلم‌های هالیوودی نیز که در هر زمینه‌ای سردمدار هستند، با طراحی صحنه‌های خاصشان منجر به خلق یک سبک منحصربه‌فرد شده‌اند با نام «سبک هالیوودی» که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم.

 خاص مثل هالیوودی‌ها!

سبک هالیوودی چیست؟


این سبک با طراحی صحنه‌ متفاوت پرزرق‌وبرق در دوران طلایی فیلم‌سازی ظهور کرد. این صحنه‌ها، پس‌زمینه‌ای دراماتیک برای نمایشی که در آن اتفاق می‌افتاد ایجاد می‌کردند.

 خاص مثل هالیوودی‌ها!


چرا سبک هالیوودی؟


در این سبک از سبک‌های دیگر (چینی‌گرایی، نئوکلاسیک، آرت دکو و مدرن) نشانه‌هایی دیده می‌شود، اما این به آن معنا نیست که مخلوطی از همه سبک‌ها باشد. این سبک، نمایشی از دل‌فریبی و غرور با ته‌رنگی از خودستایی است. جذابیت این سبک، ریشه در فضای کامل و ظرافت بی‌عیب و نقص آن دارد.


دکوراسیون داخلی این سبک به شما حس ملکه بودن می‌دهد. در این سبک، همه‌ فضاها مشغول جلوه‌گری هستند و هر فضایی شایستگی آویزان کردن یک لوستر کریستالی را دارد. گل‌های نیلوفر آبی و بامبوها در باغ و حیاط‌هایی به سبک هالیوودی مدام به چشم می‌آیند.

 خاص مثل هالیوودی‌ها!

جزئیات  خیالی
درست مانند سینما، سبک هالیوودی نیز نمایانگر فرار از واقعیات است. برجستگی‌ها در چنین خانه‌هایی بیداد می‌کنند: آیینه‌ها و قاب‌های حکاکی شده‌ لوکس، آباژورهای کریستالی مجلل، کوسن‌های منگوله‌دار و آثار هنری شاخص. از قطعات منحصربه‌فردی که خاص خودتان هستند نیز می‌توانید استفاده کنید. استفاده از اشیایی که تولید انبوه داشته و در هرجایی دیده می‌شوند، جذابیت موردنیاز این سبک را تأمین نمی‌کند.

مبلمان کوچک


با نگاهی به مهمانی‌های هالیوودی می‌بینیم که فضاهای داخلی آنها طوری طراحی شده‌اند که تمرکز بر روی افراد است؛ بدین منظور از مبلمان کم‌ارتفاع و کوچک استفاده می‌شود تا افرادی را که روی آنها نشسته‌اند، تحت شعاع قرار ندهند، ضمن اینکه آنها را برای گفتگوهای دونفره نیز می‌چینند. از چیدمان مبلمان در پیرامون اتاق یا گروه کردن آنها جلوی تلویزیون بپرهیزید.

 خاص مثل هالیوودی‌ها!

رنگ‌های جیغ


ترکیب رنگی سیاه‌وسفید دقیقا متناسب با این سبک است، زیرا به تضاد شدیدی که در صحنه‌های هالیوودی وجود دارد، صورت خارجی می‌دهد، اما حضور تکان‌دهنده‌ رنگ‌های روشن و شاد مثل فیروزه‌ای، بنفش، نارنجی و سرخابی انرژی موردنیاز این فضاها را تأمین می‌کند، البته پیشنهاد می‌کنیم بر یک رنگ متمرکز شوید و رنگین‌کمانی از رنگ‌ها ایجاد نکنید.

آیینه


در دکوراسیون هالیوودی حضور یا عدم حضور آیینه مطرح نیست، بلکه باید به تعداد آن پرداخت. پنل‌های آیینه‌ای، آیینه‌های قاب شده، مبلمان و برجستگی‌ها را ترکیب کنید تا یک روشنایی درخشان خلق نمایید. با این‌وجود، آیینه‌ها را عاقلانه و محتاطانه به کار ببرید؛ آیینه‌های متعدد با  انعکاس یکدیگر، سردرگمی بصری ایجاد می‌کنند.

 خاص مثل هالیوودی‌ها!

الگوهای برجسته


الگوها به زینت دادن سبک هالیوودی کمک می‌کنند. طرح‌های شبکه‌ای، نقوش آرت دکو و نئوکلاسیک، راه‌راه‌های پهن و اشکال هندسی همه می‌توانند جزء این الگوها باشند.

 خاص مثل هالیوودی‌ها!

چینی گرایی


چینی گرایی به شیوه‌ای اشاره می‌کند که تحت تأثیر سبک چینی است و با حضور دکوراسیون آسیایی در هالیوود قدیم جای خود را در سبک هالیوودی باز کرد. سبک چینی در صورت کاغذدیواری، مبلمان، آثار هنری یا برجستگی‌ها، جزئیات پیچیده‌ای را به نمایش می‌گذارد: نقوش سنتی آسیایی مانند پرندگان، گل‌ها و منظره‌ها و گاهی با رگه‌هایی از طلایی.

 خاص مثل هالیوودی‌ها!

پارچه‌های لوکس


زنان نقش اول فیلم‌های دهه ۳۰ و ۴۰ میلادی را به خاطر آورید: لباس‌های شب ابریشمی، جامه‌های بلند ساتن، شال‌های خز. حال اینها را به فضاهای داخلی بیاورید. پارچه‌های مجلل ضخیم، شکوه اتاق هالیوودی شما را دوچندان می‌کند. انواعی از منسوجات انتخاب کنید که همان‌قدر که در دست پرپشت حس می‌شوند، در چشم نیز پرپشت به نظر برسند: مخمل، جاجیم و چرم مخمل نما.

 خاص مثل هالیوودی‌ها!

پرداخت‌های لاکی


یک اتاق فاخر و دل‌فریب، بدون برق و درخشش، معنایی ندارد. لاک براق با عمق و درخششی که ایجاد می‌کند، مبلمان بی‌روح و معمولی را به اشیایی شیک و خیره‌کننده، ارتقا می‌دهد. رنگ‌های زنده مانند قرمز گوجه‌ای، نیل فرنگی یا سبز روشن مایل به زرد انتخاب کنید و قطعات خاصی مانند ویترین یا میز تک‌پایه را لاک بزنید تا ظاهری جسورانه خلق کنید.

برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت  taaghche.ir اقدام نمائید.

ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:

معجزه رنگ در خانه های ایرانی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سبک هالیوودی در دکوراسیون داخلی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..