تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زراس؛ یاقوتی سبز در دل کوه‌های سر به فلک کشیده

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «زراس» نام روستایی است که در شمال شرقی خوزستان قرار گرفته است. این روستا همچون یاقوتی سبز در دل کوه‌های سر به آسمان کشیده رشته کوه زاگرس واقع شده است.

زراس؛ یاقوتی سبز در دل کوه‌های سر به آسمان کشیده

 بنابراین گزارش؛ روستای زراس اولین و زیباترین دهکده تفریحی و توریستی خوزستان به حساب می‌آید. این روستا هم‌اکنون یکی از جاذبه‌های گردشگری استان خوزستان است که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. گردشگران می‌توانند برای استفاده بهینه از زیبایی‌های روستای زراس، در فصل بهار به این روستا سفر کنند.

زراس؛ یاقوتی سبز در دل کوه‌های سر به آسمان کشیده

 آبشار «شیوند» یکی از جاذبه‌های گردشگری اطراف روستای زراس است. این آبشار در دامنه کوه منگشت و در جنوب شرقی شهرستان ایذه قرار گرفته است. از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی دیگری که در اطراف روستای زراس قرار گرفته‌اند می‌توان به منطقه بلوط بلند، کوه‌های منگشت، طاق طویله، آثار قلعه کژدم، اشکفت سلمان، نقش برجسته کول فره و بارگاه امامزاده شاهپور اشاره کرد.

قلعه کژدم متعلق به سده‌های اولیه دوران‌های تاریخی پس از اسلام است. این قلعه تاریخی در ۲۶ اسفند ماه سال ۱۳۸۷ به ثبت ملی رسیده است.

زراس؛ یاقوتی سبز در دل کوه‌های سر به آسمان کشیده

گفتنی است؛  ۲۳۹ گونه گیاهی و ۱۵ گونه از ۱۰ خانواده پستانداران در مناطق اطراف روستای زراس دیده شده‌اند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زراس؛ یاقوتی سبز در دل کوه‌های سر به فلک کشیده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..