تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانشمندان موفق به شبیه سازی شرایط اقلیمی گیم آو ترونز شدند

 دانشمندان با استفاده از مدل‌های فیزیکی موفق شدند تا شرایط اقلیمی سریال گیم آو ترونز را شبیه ‌سازی کنند.

زمستان در راه است...این خبر را تمام بینندگانی که سریال پرطرفدار گیم آو ترونز یا همان بازی تاج و تخت را دنبال می‌کنند، می‌دانند. حتی بعضی از آن‌ها در خصوص دلایل این فصل‌های عجیب در سرزمین اژدهایان، پادشاهان، ملکه‌ها هم تئوری‌هایی مطرح می‌کنند. با این حال، دانشمندان دانشگا‌ه‌های بریستول، کاردیف و ساوت‌همپتون یک گام جلوتر گذاشته و آب و هوای گیم آو ترونز را شبیه‌سازی کرده‌اند. نتایج نشان می دهد که سرزمین وستروس که در برابر وایت واکرها محافظت می‌شود، آب و هوایی شبیه به لاپ‌لند دارد. در حالی که کسترلی راک که مقر فرماندهی لنیسترها است، آب و هوایی شبیه به هوستون، تگزاس و چانگشای چین دارد.

مدل طراحی شده می تواند سرعت باد و جهت‌های آن را پیش‌بینی کند. ضمن این که اتفاقاتی چون تسلط ناوگان آهنین خاندان گریجوی در دریاها، مسیرهای احتمالی حمله‌ی سه اژدهای دنریس از شهر اسوس و مسیرهای تجاری بین وستروس و شهرهای آزاد از طریق دریای باریک Narrow Sea را توضیح می‌دهد. علاوه بر این، مدل پیشنهادی می‌تواند که دمای مناطق تابستانی وایت واکرها را هم پیش‌بینی کند.

کاراکتر ساموئل تارلی در گیم آو ترونز

تمام نتایج این مدل‌سازی در یک مقاله‌ی طنز توسط ساموئل تارلی! نوشته شده است. ساموئل یا همان سم دوست صمیمی جان اسنو (از دیگر شخصیت‌های کلیدی گیم آو ترونز) است که در سیتادل قصد استاد شدن دارد. سم در این مقاله نشان می‌دهد که وجود فصل‌های طولانی می‌تواند به دلیل آشفتگی در محور چرخش زمین به دور خورشید باشد. وی همچنین موضوع گرمایش جهانی را مطرح می‌کند و آن را به افزایش انتشار غلظت دی‌اکسید کربن و متان در اتمسفر، ناشی از اژدهایان و آتشفشان‌های شدید نسبت می‌دهد.

پروفسور دن لونت از دانشکده‌ی علوم جغرافیایی و موسسه‌ی کابوت در دانشگاه بریستول می‌گوید:

از آنجا که مدل های آب و هوایی، مبتنی بر فرآیندهای علمی بنیادی شکل گرفته‌اند، نه تنها قادر به شبیه‌سازی آب و هوای زمین مدرن هستند، بلکه می‌توانند به راحتی برای شبیه‌سازی شرایط اقلیمی هر سیاره‌ی دیگری، واقعی یا تخیلی به کار روند و موقعیت‌های قاره‌ای و عمق اقیانوس‌های آن‌ها را تخمین بزنند.

پروفسور کری لیر از دانشگاه کاردیف افزود:

هر چند این بررسی سرگرم کننده به نظر می‌رسد، اما جنبه‌های جدی‌تری هم دارد. شبیه‌سازی شرایط اقلیمی، بر مبنای مدل‌های فیزیکی واقعی است که در هر دو آب و هوای سرد و گرم جواب می دهد. دانشمندان طی کار کردن بر روی پروژه‌ی SWEET از تکنیک‌های هیجان‌انگیز جدید برای بازسازی هوای فوق‌العاده گرم گذشته‌ی زمین استفاده می‌کنند.

آن‌ها از این اطلاعات برای آزمایش پیشرفته‌ترین مدل‌های آب و هوایی در شرایط غلظت بالای دی اکسید کربن اتمسفر استفاده می‌کنند. چرا که تا پایان قرن حاضر انتظار می رود که به چنین وضعیتی نزدیک شویم.

پروفسور گاوین فاستر از دانشگاه ساوت‌همپتون می‌گوید:

مجمع بین‌المللی تغییرات اقلیمی نشان داده است که مدل‌های آب و هوایی می توانند انواع مختلف شرایط آب و هوایی از عصر یخبندان گذشته گرفته تا گرمای شدید دوران ائوسن در ۵۰ میلیون سال قبل را شبیه‌سازی کند. ضمن این که این مدل‌ها در شبیه‌سازی شرایط آب و هوایی آینده‌ی زمین هم کاربرد دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانشمندان موفق به شبیه سازی شرایط اقلیمی گیم آو ترونز شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..