تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شاخص در مسیر صعود

در پی مصوبه اخیر سازمان بورس در خصوص الزام شرکت ها به ارائه گزارش تفسیری مدیریت می توان انتظار داشت که از هفته آینده شرکت ها اقدام به انتشار گزارش ها میان دوره ای کنند.

علیرضا تاجبر مدیر عامل کارگزاری بانک ملت، با بیان مطلب فوق درباره شرایط فعلی بازار سرمایه به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت:در روزهای اخیر، ریسک های سیاسی منجر به کم رنگ شدن فاکتورهای مثبت در بازار سرمایه شد.

تاجبر با بیان اینکه رشد قیمت های جهانی و افزایش نرخ دلار هنوز اثر کامل خود را بر قیمت سهام این دسته از شرکت ها کامل نکرده است، گفت: اعلام موضع رئیس جمهور ایالات متحده در هفته آینده در خصوص برجام، یکی از موارد مورد توجه بازار سرمایه است.

این فعال بازار سرمایه خاطر نشان کرد: نشست اضطراری اخیر شورای امنیت، پیام و نتیجه مهمی در بر داشت و آن عدم همراهی اعضاء شورای امنیت با ایالات متحده بود و می توان پیش بینی کرد حتی در صورت خروج ترامپ از برجام، شرکای تجاری ایران در اروپا وی را همراهی نخواهند کرد. 

تاجبر ادامه داد: در صورت وقوع بدبینانه ترین حالت، یعنی خروج آمریکا از برجام، احتمالاً خبر آن مقارن با انتشار گزارش های نه ماهه باشد و انتظار می رود تا حد زیادی اثرات احتمالی خبرهای برجام خنثی شود.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه وارد مسیر صعودی می شود، گفت: گروه ‌های معدنی، فلزات اساسی، پالایشگاه، پتروشیمی و نیز شرکت های سرمایه گذاری وابسته به این صنایع که از افزایش نرخ های جهانی و دلار تاثیر مثبت می پذیرند، با بازدهی مثبت مواجه می شوند. 

مدیر عامل کارگزاری بانک ملت در پایان خاطر نشان کرد: هنوز کاهش نرخ بهره اثر مشهودی بر بازار سرمایه نگذاشته اما شرکت ها توانستند در همین مدت با توجه به رشد قیمت جهانی کامودیتی ها عملکرد مثبت تری نسبت به دوره های قبل داشته باشند بنابراین می توان انتظار داشت تا پایان سال اثر کاهش نرخ سود سپرده بانکی و رشد تولید و سودآوری شرکت ها در بازار سرمایه منعکس شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شاخص در مسیر صعود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..