تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دراپ باکس سهام خود را به‌صورت عمومی عرضه خواهد کرد

شرکت دراپ‌باکس که از سرشناس‌ترین بازیگران عرصه‌ی اشتراک‌گذاری فایل و ذخیره‌سازی ابری است، در نظر دارد سهام خود را به‌صورت عمومی عرضه کند.

دارپ‌باکس که در زمینه‌ی اشتراک فایل و ذخیره‌سازی ابری فعالیت می‌کند، تاکنون به‌عنوان یک شرکت خصوصی اداره می‌شد. حال این شرکت تصمیم دارد فروش عمومی سهام خود را با ارزش احتمالی ۱۰ میلیارد دلار شروع کند.

مقاله‌ی مرتبط:

به گزارش بلومبرگ، دو شرکت سرمایه‌گذاری Goldman Sachs و J.P. Morgan Chase برای عرضه‌ی عمومی سهام دراپ‌باکس با این شرکت همکاری می‌کنند. این خبر به‌طور رسمی تأیید نشده است؛ اما طبق اطلاعات به‌‌ دست‌آمده، دراپ‌باکس در نظر دارد تا پایان سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری عرضه‌ی عمومی سهام خود را به انجام برساند.

اگرچه نگرانی‌هایی نیز در مورد بقاپذیری دراپ‌باکس وجود دارد؛ اما در سال ۲۰۱۴ ارزش این شرکت در حدود ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شد. سال گذشته درو هیوستون، مدیرعامل داپ‌باکس، گفته بود که فروش سالانه‌ی شرکت متبوعش به ۱ میلیارد دلار می‌رسد و به لطف تمرکز روی گسترش شرکت و ارائه‌ی خدمت به مصرف‌کنندگان و کسب و کارها، طی دو سال گذشته این شرکت به‌طور منظم در حال سودآوری بوده است. طبق گزارش‌ها، تا آگوست سال گذشته تعداد مشتریان خدمات دراپ‌باکس به ۵۰۰ میلیون می‌رسید که از این تعداد ۲۰۰ هزار مورد به کسب و کارها مربوط بوده‌اند.

دراپ باکس

عرضه‌ی موفقیت‌آمیز سهام دراپ‌باکس می‌تواند موجب افزایش اعتبار این شرکت شود و این یکی از اهداف مدیرعامل این شرکت است. به گفته‌ی هیوستون، وقتی وی در سال ۲۰۰۹ با استیو جابز، مؤسس اپل ملاقات کرد، جابز اهمیت چندانی برای دراپ‌باکس قائل نشد. حتی پس از اینکه از هیوستون پرسیده شد آیا می‌خواهد شرکت متبوعش را به فروش برساند، جابز لب به انتقاد از این شرکت گشود. هیوستون در این رابطه می‌گوید:

و او [جابز] شروع کرد به سر به سر ما گذاشتن، [او] می‌گفت ما یک ویژگی هستیم نه یک محصول و به ما چیزهایی گفت مثل اینکه ما یک سیستم عامل را کنترل نمی‌کنیم پس در موضع ضعف قرار خواهیم گرفت. [جابز می‌گفت] ما باید راه حلی برای قراردادهای توزیعی پیدا کنیم که با ریسک همراه است و برخی انتقادهای مربوط به برنامه‌های تجاری. اما او بعدا گفت:‌ خوب فکر می‌کنم ما اساسا مجبور خواهیم بود شما را از بین ببریم. البته از این کلمات استفاده نکرد، اما چیزی شبیه به این.

دراپ‌باکس تنها یکی از چندین شرکت چند میلیارد دلاری است که اخیرا در تلاش هستند سهام خود را به‌طور عمومی عرضه کنند. اسنپ (شرکت مالک پلتفرم اسنپ‌چت) در ابتدای سال ۲۰۱۷ در عرضه‌ی عمومی سهام خود چندان موفق نبود و پس از آن، ارزش سهام این شرکت برای سه ماه در حال کاهش بود. ماه گذشته اسپاتیفای نیز برنامه‌ی خود را برای عرضه‌ی عمومی سهام اعلام کرد و به‌نظر می‌رسد ریزر نیز در نظر دارد سهام خود را به‌صورت عمومی عرضه کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دراپ باکس سهام خود را به‌صورت عمومی عرضه خواهد کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..