تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدیاتک پردازنده‌ جدیدی برای تلویزیون‌های 4K HDR معرفی کرد

مدیاتک از پردازنده‌ای ارزان‌قیمت رونمایی کرد که می‌تواند استانداردهای رده‌بالای ویدئویی را به تلویزیون‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت بیاورد.

مدیاتک روز سه‌شنبه از پردازنده‌ی MT5598 رونمایی کرد. این پردازنده ویژه‌ی تلویزیون‌های هوشمندی که از استاندارد HDR، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز  و رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کنند ساخته شده است. مانند اغلب محصولات مدیاتک، تمرکز این پردازنده بر محصولات رده‌بالا نیست؛ بلکه این پردازنده برای تلویزیون‌های رده‌پایین و میان‌رده طراحی شده است که امکانات قابل قبولی با قیمت مناسب به مصرف‌کنندگان ارائه می‌کنند. این پردازنده از فناوری بلو-ری 4K نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد و همچنین می‌تواند جهت استریم ویدئو از سرویس‌هایی نظیر یوتیوب، نتفلیکس و سرویس ویدئویی آمازون مورد استفاده قرار گیرد.

مقاله‌های مرتبط:

طبق ادعای شرکت تایوانی مدیاتک، این پردازنده جدید استفاده از بالاترین استانداردهای استریم ویدئو را با قیمتی مناسب امکان‌پذیر خواهد کرد. این احتمال وجود دارد که پردازنده‌ی MT5598 در هفته‌های آینده در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد؛ اما تجاری‌سازی آن ممکن است تا اواسط سال ۲۰۱۸ به‌ طول بیانجامد. مانند دیگر پردازنده‌های جدید، مدیاتک در تبلیغات این پردازنده روی هوش مصنوعی و خدمات و کاربردهایی که بر محور هوش مصنوعی بنا شده‌اند تمرکز کرده است. برای مثال می‌توان به کنترل خانه‌های هوشمند، تعامل صوتی با دستگاه‌ها، تحلیل محتوی و فناوری‌های شخصی‌سازی پیشرفته اشاره کرد. تلویزیون‌هایی که به این پردازنده مجهز خواهند شد می‌توانند ضمن انجام کارهایی که از یک تلویزیون عادی انتظار دارید، عادات تماشای تلویزیون شما را شناسایی کنند و خود را با عادات و نیازهای شما تطبیق دهند.

این پردازنده‌ی جدید از موتور اختصاصی برنامه‌ریزی مجدد رنج دینامیک استفاده می‌کند. به کمک این فناوری، می‌توان محتوای معمولی را بدون افت محسوس کیفیت به محتوای HDR تبدیل کرد تا تجربه‌ی کاربر حین تماشای محتوا بهبود یابد. برای انجام این کار از سیستمی موسوم به Super Resolution System استفاده می‌شود که تمام تصاویر معمولی را به محتوای HDR تبدیل نمی‌کند؛ بلکه با تمرکز بر بخش‌های خاصی از تصویر کیفیت محتوا را افزایش می‌دهد. در این سیستم بخش‌هایی از تصویر که نیاز به تغییر ندارند، دست‌نخورده باقی می‌مانند.

احتمالا تمرکز MT5598 بر تلویزیون‌های ارزان‌قیمت و میان‌رده‌ی خانگی خواهد بود که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند؛‌ اما این پردازنده می‌تواند برای قدرت بخشیدن به تلویزیون‌هایی که از سیستم‌‌های عامل‌ اختصاصی دیگر شرکت‌ها استفاده می‌کنند نیز مورد استفاده قرار گیرد. اخیرا مدیاتک تمرکز خود بر محصولات رده‌بالا را کاهش داده است؛ دلیل این مسئله استقبال سرد تولیدکنندگان از پردازنده‌ی Helio x30 است. تایوانی‌ها قصد دارند مجددا در سال ۲۰۱۹ بخت خود را در بازار پردازنده‌های رده‌بالا امتحان کنند؛ اما در حال حاضر بر پردازنده‌های اختصاصی هوش مصنوعی و پردازنده‌های ارزان‌قیمت همچون MT5598 متمرکز خواهند بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدیاتک پردازنده‌ جدیدی برای تلویزیون‌های 4K HDR معرفی کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..