تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهمانداران هواپیما از کدام رفتارهای مسافران متنفرند؟

شاید بسیاری از رفتارهای ما برای مهمانداران آزار دهنده باشد. با کجارو باشید و ببینید مهمانداران از کدام رفتارهای مسافران متنفرند.

مقاله مرتبط:

مهمانداران خدمتکار شما نیستند. آن‌ها خیلی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید درباره هواپیما، پرواز و به طور کلی درباره اوضاع و شرایط می‌دانند. درست است که مهمانداران برای سرویس‌دهی به مسافران آن‌جا هستند، اما تعریف شغلی‌شان خیلی گسترده‌تر از این‌ها است. نگرانی اولیه‌ی خلبانان و خدمه ایمنی، پرواز و مسافران است. بنابراین، یک مهماندار باید بتواند در مواقع لزوم CPR، کمک‌های اولیه، اطفای حریق در پرواز، عملیات فرود اضطراری و امنیت پرواز را مدیریت کند. همان‌طور که می‌بینید شغل مهمانداری آن‌قدرها هم ساده نیست، در واقع وظایف متعددی بر دوش یک مهماندار است و خدمات‌رسانی به مسافران تنها بخش کوچکی از آن است.

خدمه ممکن است گاهی از دست مسافران خسته و کلافه شوند، اما چند مورد خاص است که می‌تواند واقعا آن‌ها را عصبانی کند. در ادامه درباره چند نمونه از این موقعیت‌ها را از زبان یک مهماندار به‌ نام لیا ولپ (Lia Volpe) می‌خوانید:

۱. حرکات کششی در مکان نامناسب  

مهماندار

صندلی استاندارد هواپیما چندان راحت طراحی نشده است و اغلب مسافران باید چندین ساعت پرواز را روی این صندلی‌های کوچک تحمل کنند، اما خواهش ما مهمانداران این است که لطفا فضای آشپزخانه هواپیما را با خانه خود اشتباه نگیرید، آن‌جا جای کش و قوس دادن و انجام حرکات کششی نیست. تمام تلاش ما این است که در هر پرواز بهترین سرویس را به ۱۰۰ مسافر یا بیشتر ارائه دهیم. اما جای حرکات ورزشی کف آشپزخانه هواپبما نیست. من مسافرانی داشتم که کف راهرو سعی در انجام حرکات کششی داشتند و سرشان با زمین در تماس بود. فقط اگر می‌دانستند چه‌قدر راهرو می‌تواند آلوده باشد، هیچ وقت دست به این کار نمی‌زدند.

۲. پر بودن محفظه‌ بالای سر مسافران

مهماندار

خدمه پرواز هر زمان که یک مسافر با بدجنسی به سمت آن‌ها می‌آید و قصد توهین دارند متوجه می‌شوند چه خبر است. به عنوان مثال، ممکن است در یک پرواز محفظه‌ مخصوص بالای سر مسافران به سرعت پر شود و برای جاگذاری بار مسافرانی که در آخر سوار می‌شوند مشکل پیش بیاید. ولپ می گوید: وقتی مسافری با عصبانیت و بدخلقی بار خود را به سمت ما می‌گیرد و با گستاخی می‌گوید این وظیفه شما است، اصلا خوشایند نیست. 

۳. تماس بدنی

مهماندار

اغلب مهمانداران به هیچ وجه خوش‌شان نمی‌آید زمانی که در حال عبور از راهرو هواپیما هستند و درخواست چیزی از آن‌ها دارید روی شانه‌شان بزنید یا به نحوی با آن‌ها تماس بدنی داشته باشید. ما شنوایی بسیار خوبی داریم؛ بنابراین اگر تنها ما را صدا کنید، می‌توانیم راحت‌تر به خواسته شما رسیدگی کنیم.  

۴. خاموش نکردن وسایل الکترونیکی

مهماندار

متوجه هستیم که ممکن است تماس‌های تلفنی مهمی داشته باشید، اما زمانی که به شما می‌گویند تمام لوازم الکترونیکی خود را خاموش کنید، تماس‌های تلفنی را قطع کنید و تلفن همراه خود را در حالت هواپیما قرار دهید، لزوما باید این کار را انجام دهید. زمانی که برای بررسی نهایی از راهرو عبور می‌کنیم، متوجه می‌شویم که سعی در مخفی کردن تلفن خود دارید. این مسئله به خصوص برای مسافران ردیف خروجی مهم‌تر هم است؛ هواپیما تا زمانی که از خاموش بودن وسایل الکترونیکی آن‌ها اطمینان نداشته باشد نمی‌تواند پرواز کند. من یک بار مجبور شدم به خاطر مکالمه یک مسافر ۵ دقیقه صبر کنم تا تمام شود و سپس اعلام بریفینگ کنم (این اعلامیه در هر پرواز قبل از اینکه درب اصلی کابین بسته شود انجام می‌شود).

۵. قرار دادن زباله در جیب صندلی

پرواز

مهمانداران معمولا چندین بار برای جمع‌آوری زباله اقدام می‌کنند. بنابراین وقتی متوجه می‌شویم که زباله‌ای در جیب صندلی گذاشته شده است، بسیار عصبانی می شویم. آدامس، پوست موز، دستمال مرطوب و چیزهایی که جای آن‌ها در جیب صندلی نیست، بیشتر باعث ناراحتی و عصبانیت ما می‌شوند.

۶. فشردن نابجا دکمه مهماندار

مهماندار

لطفا برای فشردن دکمه مهماندار عجله نکنید. مگر آنکه نیاز به کمک فوری داشته باشید یا مسئله مهمی پیش آمده باشد. سوالاتی مانند «کی پرواز می کنیم؟»، «هوا چه‌طور است؟»، «پرواز چه‌قدر طول می‌کشد؟» دلایل قانع‌کننده‌ای برای فشار دادن دکمه مهماندار نیستند.

۷. تاخیر هواپیما و عصبانیت مسافران

پرواز

به عنوان مهماندار بسیار متاسف می‌شویم وقتی در پرواز تاخیر پیش می‌آید، اما لطفا ما را مقصر ندانید. ما هیچ کنترلی روی شرایط آب‌وهوایی یا ایرادات فنی نداریم، پس توهین به ما یا عصبانی بودن از ما چیزی را حل نمی‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهمانداران هواپیما از کدام رفتارهای مسافران متنفرند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..