تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تغییر زمان برگزاری آزمون ارشد پزشکی ۹۷/ امسال ۲۰ درصد معدل اعمال می‌شود

پور کاظمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

تغییر زمان برگزاری آزمون ارشد پزشکی ۹۷/ امسال ۲۰ درصد معدل اعمال می‌شودمحمدحسین پور کاظمی رئیس سنجش پزشکی در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تغییر زمان آزمون ارشد پزشکی 97 گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد این آزمون با 2 هفته تأخیر در 14 و 15 تیرماه 97 برگزار شود.

وی ادامه داد: پیش از این قرار بود آزمون ارشد پزشکی 97 اوایل تیرماه برگزار شود، اما بر اساس درخواست دانشجویان مبنی بر تداخل آزمون ارشد با امتحانات پایان ترم پس از بررسی‌ها و صحت این موضوع تصمیم گرفتیم که ارشد پزشکی97 با تاخیر برگزار شود.

پور کاظمی عنوان کرد: آزمون ارشد پزشکی 97 تغییراتی نسبت به سال گذشته نداشته است و تنها شاهد برخی تغییرات جزئی هستیم.

 تغییرات آزمون ارشد پزشکی 97

رئیس سنجش پزشکی افزود: سال گذشته 2 رشته فیزیوتراپی ورزشی و فیزیوتراپی مجزا بوده‌اند، اما امسال کسانی که خواستار ادامه تحصیل در این2 رشته هستند باید در آزمون ارشد پزشکی فیزیوتراپی شرکت کنند و در انتخابشان می‌توانند یکی از این2 مورد را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه در آزمون ارشد پزشکی 97، مشابه سال گذشته دانشجویان می‌توانند در 2 رشته ثبت نام و شرکت کنند، افزود: چهار زمان امتحان خواهیم داشت و برنامه‌ریزی کردیم تا داوطلبان بتوانند در 2 رشته در آزمون ارشد پزشکی 97 شرکت کنند.

پور کاظمی یکی از تغییرات آزمون ارشد پزشکی 97 را اعمال معدل عنوان کرد و گفت: سال گذشته دستورالعملی بر اساس قانون به ما ابلاغ شد که باید در آزمون کارشناسی ارشد و دکترا سوابق تحصیلی را اعمال کنیم، در آزمون ارشد و دکترای وزارت علوم سال‌هاست که 20 درصد معدل تراز شده در نتیجه اعمال می‌شود، اما به دلیل اینکه پس از ثبت نام این موضوع به ما ابلاغ شد در شورایی متشکل از وزیر بهداشت و علوم رؤسای سنجش و دانشگاه‌ها تصمیم گرفته شد تا این تاثیر معدل در ارشد و دکترای پزشکی 97 اعمال شود و بر اساس این مصوبه معدل در آزمون ارشد امسال 8 درصد در نتیجه تاثیر گذار خواهد بود.

رئیس سنجش پزشکی تصریح کرد: یکی از تفاوت‌های آزمون ارشد پزشکی وزارت علوم و بهداشت محدودیت انتخاب رشته برای ادامه تحصیل است، در ارشد وزارت علوم هر فردی می‌تواند با هر لیسا‌نسی در رشته دلخواه خود برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام کند اما در ارشد پزشکی در وزارت بهداشت طبق مصوبات دبیرخانه علوم پایه رشته‌ها تعیین شده‌اند و بر اساس جدا‌ولی که در سایت سازمان سنجش پزشکی در دفترچه منتشر شده قرار دارند دانشجویان می‌توانند رشته مورد نظر خود را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تغییر زمان برگزاری آزمون ارشد پزشکی ۹۷/ امسال ۲۰ درصد معدل اعمال می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..