تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۰ مهارت مدیریت کسب و کار برای داشتن حداکثر کارایی

۶۵۹۶۶۶

۸۴۱  بازدید

وب سایت دونفره - بهناز سرفراز: رهبران کسب و کار میزان بهره وری رو با کیفیت و کمیت میزان خروجی کارشون اندازه گیری می کنند. به نظر می رسه مدیران نقش مهمی در یک کسب و کار دارند. اونها تصمیم می گیرند، اقدامات رو عملی می کنند و در نهایت اون ها رو تحت کنترل قرار می دند..

مهارت های حرفه ایی و نقش مدیران مهم و کاربردی هستند و نه تنها افرادی که توی کسب کار هستند می تونند ازش استفاده کنند بلکه افراد معمولی هم می تونند از اون ها الگو برداری کنند و در زندگی شون به کار ببرند.

ده مهارت مدیریت کسب و کار برای داشتن حداکثر کارایی 

اولویت بندی وظایف

یادداشت کردن و تنظیم کارهای روزانه می تونه یکی از روش های موثر برای رسیدن به کارایی بهتر باشه. روی کارهایی که مهم هستند تمرکز کنید، می تونید با پرسیدن این سوال از خودتون که: کدوم کار لازمه اول انجام بشه؟ و یا سنجیدن ارزش کارهایی که باید انجام بدید، اون ها رو مشخص کنید. بسیار ضروریه که کارهایی که باید اول انجام بشند رو تشخیص بدید تا کار درست در زمان درست انجام بشه.


زمان رو به درستی مدیریت کنید

در اسرع وقت شروع کنید. "کارهاتون رو به جای اینکه به زمان دیگه محول کنید همین الان انجامش بدید.” این جمله رو میشه جزو رازهای افرادی که در کسب و کار هستند قرار داد، اون ها به کمک این اصل می تونند به بسیاری از کارهاشون برسند. برنامه ریزی و یادداشت به اون ها کمک می کنه تا فعالیت ها و میزان پیشرفت شون رو در طول روز دنبال کنند. و با استراحت کوتاه به خودشون پاداش میدند، به اندازه کافی کوتاه هست تا از اتلاف وقتشون جلوگیری بشه اما به اندازه کافی هم وقت دارند تا ذهنشون رو برای کار جدید آماده کنند.


بدونید چه زمانی باید "بله” و چه زمانی باید "نه” بگید

"من می دونم چی می خوام، و با گفتن "نه” زمانی که تمایل به کار یا چیزی ندارم و گفتن "بله” زمانی که واقعا منظورم "بله” ست، خودم رو تقویت می کنم.”

اون چیزی که باعث می شه مردم به جای گفتن "نه” بگند "بله” (وقتی که جواب واقعی شون نه هست)، ترس از دادن فرصت هاست. در برخی موارد هم افرادی وجود دارند که نمی خوان به دیگران بی ادبی کنند و اون ها رو برنجونن، بنابراین مسئولیت اون ها رو می پذیرند. اما همه چیز به خودتون بستگی داره. بیاید بیشتر راجبش فکر کنیم، هر کسی خواسته ها و اولویت هایی برای خودش در زندگی داره. هیچ اشتباهی در گفتن "نه” به چیزهایی که نمی خواید و علاقه ایی به انجام اون ها ندارید، وجود نداره، البته تا زمانی که گفتن اون آسیبی به دیگران نزنه.

در کسب و کار اهدافتون رو مشخص کنید

مدیران تصویر واضحی از اهدافی که در پایان روز، هفته، ماه و یا آخر سال می خوان بهش برسند رو دارند. این کار به اون ها کمک می کنه تا روی علایق مهم شون تمرکز کنند. همچنین دارای تفکر "خودباوری و ایمان به خود” هستند، که به شما میگه؛ "تو می تونی از پس این کار بربیای”. استراتژی های کارآمد و به موقع می تونه منجر به دستیابی موفقیت آمیز اهداف بشه. توقع نداشته باشید همه چیز خود به خود درست بشه، با منتظر نشستن هیچ اتفاقی نمی افته، بنابراین مهمترین قدم اینه که شما دست به کار بشید.

به یادگیری و پیدا کردن راه جدید ادامه بدید

دانش در همه جا یافت می شه. این چیزی نیست که مردم تنها در مدرسه ها بهش برسند، بلکه از طریق تجربیات شخصی شون هم می تونند بدست بیارند. کارآفرینان کسب و کار به دنبال سرگرمی هایی هستند که یادگیری اون ها رو هر روزه تقویت می کنه. اون ها کشف می کنند و راه های جدیدی که به رشد ذهنی، جسمی و احساسی اون ها کمک می کنه رو بدست میارند.

 ده مهارت مدیریت کسب و کار برای داشتن حداکثر کارایی
منابع رو بطور موثر تخصیص بدید

در اصطلاحات کسب و کار، تخصیص منابه به معنای واگذاری مناسب و مدیریت منابع کمیاب به منظور حمایت موثر از اهداف سازمان است. مدیران می دونند که چطور زمان (برای انجام وظایف قبل از مهلت مقرر) و قدرت (برای ایجاد و انجام دادن کارهای موثر در هر روز) خود رو به حداکثر برسونند. اون ها یاد گرفتند به اونچه که امروز دارند ارزش ببخشند و اقدامات عاقلانه ایی انجام بدند، زیرا چیزهایی که در اختیار داریم برای همیشه نخواهند بود.

برای داشتن بازدهی خوب از ابزار مناسب استفاده کنید

ابزار های بهره وری می تونند در موقع انجام کارها سطح بهره وری رو افزایش بدند و کارایی رو به حداکثر برسونند. تلفن های همراه، هر چند بصورت عینی قابل مشاهده نیست، اما بدیهیه که در هنگام کارهای گروهی ضروریه، برای مثال؛ در پروژه های گروهی می تونه شکاف های ارتباطی با اعضای گروه رو برطرف کنه. با افزایش تکنولوژی، برنامه های بهره وری در دستگاه های تلفن همراه بسیار مفید و قدرتمند هستند و به افراد کمک می کنند تا برنامه های روزانه شون رو پیگیری کنند و سطح یهره وری خود رو افزایش بدند.

در زمان حال زندگی کنید

"دقیق تر کار کنید، نه سخت تر.”

افراد کارآفرین معمولا در مورد چیزهایی که هنوز بهش نرسیدند، صحبت می کنند و براشون تلاش می کنند. اما در عین حال همیشه برای داشته هاشون هم قدر دانند و روی اون ها تمرکز می کنن. اون ها از نگران بودن در مورد مسائلی که مربوط به آینده ست و می تونه کل روزشون رو خراب کنه، دوری می کنند.

با اتفاقات غیرمنتظره مقابله کنید

حوادث غیر منتظره می تونه در هر کجا، در هر زمان و برای هر کسی اتفاق بیفته. مدیران برای بدترین شرایط آماده هستند، اون ها یاد می گیرند همه چیز رو به ذهن شون بسپرند تا پاسخ و واکنش سریع و معنی داری ارائه بدند.

 ده مهارت مدیریت کسب و کار برای داشتن حداکثر کارایی
سازماندهی کنید

سازماندهی رو از خودتون شروع کنید قبل از اینکه دیگران بتونند اون رو ببینند. افراد سازمان یافته می دونند که چگونه همه چیز رو در جای مناسب خود نگه دارند. اون ها عاشق تهیه لیست برای اطلاعاتشون هستند. اطلاعاتشون رو طبقه بندی می کنند بنابراین هر چیزی در جای مناسب خودش قرار می گیره.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۰ مهارت مدیریت کسب و کار برای داشتن حداکثر کارایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..