تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماده جدید ریباک آینده پوشاک ورزشی را دگرگون خواهد کرد

شرکت ریباک در نمایشگاه CES، ماده منحصربه‌فردی به نام Flexweave معرفی کرده و قصد دارد از آن در ساخت لباس و کفش ورزشی استفاده کند.

شرکت ریباک (Reebok) ماده‌‌ی جدیدی موسوم به Flexweave از پنبه تولید کرده که دارای انعطاف‌پذیری بسیار بالایی است. این شرکت از روشی منحصربه‌فرد برای تولید پارچه استفاده می‌کند. آن‌ها با به‌ وجود آوردن گرهی به شکل هشت، الیاف Flexweave را به هم می‌بافد و یک پارچه صاف، بسیار سبک و بادوام تولید می‌کنند. ساختار پارچه به‌گونه‌ای است که هوا به‌راحتی می‌تواند از آن عبور کند، ریباک معتقد است ماده Flexweave می‌تواند در آینده بهترین گزینه برای ساخت لباس‌ها و کفش‌های ورزشی باشد.

مقاله‌ی مرتبط:

در زمان‌بندی کاری صنایع ریباک‌، شروع تولید ماده جدید بهار امسال ذکر شده‌ بود؛ ولی شرکت مشتاق بود ماده جدید را در اختیار طراحان بزرگ سراسر جهان قرار دهد و ببیند آن‌ها با این پارچه جدید چه چیزی می‌توانند طراحی کنند. به این منظور آن‌ها تکنولوژی Flexweave را در اختیار شرکت‌های Joe Doucet X Partners در نیویورک، استودیو طراحی Odd Matter در روتردام هلند و خانه طراحی Modla در لندن گذاشتند و از شرکت‌ها خواستند که با استفاده از این پارچه طرحی جدید و مبتکرانه خلق کنند.

جو داکت، طراح و کارآفرین آمریکایی، با استفاده مواد Flexweave یک دستکش هوشمند طراحی کرد. این دستکش که دارای وزن بسیار کمی است و قابلیت فیت شدن روی دستان ورزشکار دارد، به فناوری GPS مجهز است تا بتواند به دونده برای انتخاب بهترین مسیر در طی تمرین‌های خود کمک کند. چراغ‌هایی که روی دستکش وجود دارند، روشن می‌شوند تا به دونده بگویند چه زمانی و به کدام سمت باید بپیچد و به این ترتیب دونده را در انتخاب مسیر حرکت راهنمایی می‌کنند.

تیم ODDMATER رویکرد متفاوتی در پیش گرفت و چیزی طراحی کرد که آن را صندلی فعال می‌نامد. این صندلی که از الیاف Flexweave و فوم EVA ساخته شده، دارای وزن بسیار کمی است و عضلات میان‌تنه شخصی را که روی آن می‌نشیند تمرین می‌دهد و به این طریق به ورزشکار کمک می‌کند حتی در زمان استراحت به تمرین جهت دستیابی به اهداف تناسب اندام خود ادامه دهد.

 در نهایت طراحان Modla ماسکی شبیه ماسک کاراکتر «بین» در فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد ساختند. قطعات این ماسک با استفاده از پرینتر سه‌بعدی تولید شده‌اند و برای مونتاژ آن از هیچ چسبی استفاده نشده است. این ماسک برای کمک به ورزشکارانی که در ارتفاعات بالا تمرین می‌کنند طراحی شده است، قسمتی به شکل دلتا در جلو ماسک وجود دارد که ورزشکاران می‌توانند با چرخاندن آن میزان اکسیژنی را که وارد ماسک می‌شود تنظیم کنند و به این ترتیب تنفس بهتری داشته باشند.

جیمیز ولارد، مدیر پروژه بازار‌یابی ریباک، می‌گوید‌:

 زمانی که ما Flexweave را در مرحله‌ی نهایی تست کردیم، متوجه شدیم که این ماده در تمامی زمینه‌ها می‌تواند مؤثر واقع شود؛ بنابراین ماده Flexweave را در قسمت‌های اصلی  محصولات ریباک به‌کار خواهیم برد. این پروژه خلاقانه و تخیلی باعث شد که ما به هدف اصلی خود برسیم.

طی چند ماه آینده محصولات ریباک با این ماده تولید خواهد شد و ورزشکاران می‌توانند خودشان Flexweave را تست کنند؛ تا آن زمان شما می‌توانید در وب‌سایت ریباک در مورد ماده جدید و محصولات منحصربه‌فردی که طراحان با این ماده ساخته‌اند، اطلاعات بیشتری به‌ دست بیاورید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماده جدید ریباک آینده پوشاک ورزشی را دگرگون خواهد کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..