اینستاگرامی ها

پکیج تبلیغاتی

اطلاعــیه پرتال تفریحی خبری نیوزس در جهت ثبت در ساماندهی
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت کاربران عزیز سایت نیوزس / سایت نیوزس به ادرس اینترنتی (newzes.ir) در سایت ستاد ساماندهی اینترنتی کشور به ثبت رسیده است و فعالیت سایت مطالبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد
قوانین سایت نیوزس
اخبار به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند و مسئولیت محتوای آن‌ها با ناشران خبر است. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی، و با عنایت به اینکه سایت نیوزس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مؤلفان در قانو ن فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوای خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.



مطالب مهم

»اخبار سپاه و داعش و سوریه » حمله مجلس » سریال عاشقانه » سریال شهرزاد » سهام عدالت » فال وطالع بینی امروز » عکس های لورفته ...

تبلیغات

سایت نیازمندی های بازارچه 96




۷ دلیل برای اینکه بیشتر آب بنوشید

بیش از ۶۵ درصد وزن بدن انسان را آب تشکیل می دهد و نوشیدن آب مزایای سلامتی بسیاری را به همراه دارد.

در ادامه ۷ فایده نوشیدن آب به اندازه کافی آمده است. ۱- توانایی ذهنی تان را افزایش می دهد

نوشیدن بیشتر آب و هیدراته نگه داشتن بدن ثابت کرده است که به افراد در بهبود توانایی های شناختی و عملکرد مغزشان کمک می کند. از سوی دیگر، کم آبی بدن ظرفیت مغز برای حافظه کوتاه مدت را کاهش می دهد.

۲- باعث بهبود عملکرد فیزیکی تان می شود

شواهد زیادی ثابت می کند که کم آبی بدن و مصرف کم آب با کاهش عملکرد ماهیچه ها و توانایی های ورزشی فرد در ارتباط است. مصرف صحیح آب به افزایش عملکرد فیزیکی به واسطه پمپاژ قلبی بهتر کمک می کند، خون را سیال تر نگه می دارد و انتقال اکسیژن به ماهیچه ها را افزایش می دهد.

علاوه بر این، مصرف صحیح آب به حفظ خنکی بدن کمک می کند و باعث می شود که ماهیچه ها و مفاصل موثرتر کار کنند. نوشیدن آب بیشتر همچنین شما را پرانرژی تر نگه می دارد و احساس خستگی کمتری در طی روز پر تنش کاری تان خواهید داشت.

۳- به خروج سموم بدن کمک می کند

نوشیدن مقدار کافی آب به حذف مواد سمی بدن از طریق عرق و کلیه ها کمک می کند. آب متعادل کننده بدن تان است و نقش فلاشر را بر عهده دارد و بدن تان را از پس ماندهای سمی که توسط عضلات و ارگان های بدن تولید می شوند پاک نگه می دارد.

۴- به کاهش وزن بدن تان کمک می کند

درست متوجه شدید! نوشیدن آب بیشتر به شما کمک می کند تا وزن اضافی بدن تان را از دست بدهید. برخی مطالعات ثابت کرده است که افرادی که مصرف آب شان را در حین رژیم غذایی کاهش وزن افزایش داده اند نسبت به کسانی که در سطح نرمال نگه داشته اند وزن بیشتری را از دست داده اند.

نوشیدن آب بیشتر به شما کمک می کند تا حس گرسنگی را به تاخیر بیاندازید، بنابراین دفعه بعدی که احساس گرسنگی کردید و در دسترس تان مواد غذایی بدرد بخور نبود، بجای آن آب بنوشید. همانطور که آب معده را پر می کند، باعث کاهش احساس گرسنگی هم می شود، بطوری که تمایل به مصرف مواد غذایی کاهش می یابد. علاوه بر این، آب متابولیسم بدن را افزایش می دهد. و البته، نوشیدن آب به جای نوشابه وقتی که احساس تشنگی می کنید قطعا کالری اضافی که از نوشابه بدست می آید را قطع خواهد کرد.

۵- خطر حملات قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد

مصرف آب بیشتر به سیال بودن جریان خون کمک می کند. این کمک مانع تشکیل لخته ها در عروق خونی می شود و از قلب حمایت می کند که اکسیژن کافی به مغز این ناحیه حیاتی برساند، و در نتیجه از سکته مغزی جلوگیری می کند. مصرف آب کافی همچنین به ثابت نگه داشتن فشار خون با دفع نمک اضافی از بدن کمک می کند. احتباس نمک بالا در بدن یکی از عوامل اصلی فشار خون بالا است. با چک کردن مرتب فشار خون، از بسیاری از عوارض فشار خون بالا می توان جلوگیری کرد.

۶- باعث بهبود عملکرد روده ها می شود

یبوست در افرادی که کمتر از میزان مورد نیاز بدن شان آب مصرف می کنند شایع است. پزشکان به عنوان اولین عامل پیشگیری از یبوست افزایش مصرف آب را به بیماران خود توصیه می کنند.

۷- ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

نوشیدن آب بیشتر خطر ابتلا به سرطان های خاصی مانند مثانه و روده بزرگ را کاهش می دهد. همچنین پی برده شده است که خطر ابتلا به سرطان سینه را نیز کاهش می دهد. گرچه شواهد زیادی برای این مزایایی که گفته شد وجود دارد، تا زمانی که بیش تر از حد مجاز آب نخورید هیچ زیانی به بدن تان وارد نمی کند.

نکات کوچک بیشتر ۱- بیش از ۳ – ۳/۵ لیتر آب در روز مصرف نکنید، انجام این کار می تواند آسیب های به بدن وارد کند. ۲- می توانید از برنامه های کاربردی برای کنترل میزان مصرف آب روزانه تان استفاده کنید. ۳- به عنوان یک راهنمایی ساده آنقدر آب بنوشید تا ادرارتان بی رنگ شود. ۴- همیشه یک بطری آب همراه تان داشته باشید. کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۷ دلیل برای اینکه بیشتر آب بنوشید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..