تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در ماموریت «زوما» قصوری نداشته‌ایم

۶۶۰۰۷۳

۶۲۹  بازدید

ایسنا: به نقل از انگجت، شرکت اسپیس‌ایکس اعلام کرد در عدم به سرانجام رسیدن ماموریت "زوما" قصوری نداشته است. البته اینکه در واقع چه بلایی بر سر این ماهواره رمزآلود آمده، همچنان نامشخص است.

اسپیس‌ایکس یکشنبه شب یک موشک فالکون9 را که حاوی محموله اسرارآمیز "زوما"، یک ماهواره ساخته شده توسط شرکت "نورث‌روپ گرامن"(Northrop Grumman) برای یک سازمان دولتی ایالات متحده آمریکا که نامش فاش نشده است، به فضا پرتاب کرد.

این پرتاب سری‌تر از حد معمول بود، زیرا حتی مرحله پرتاب آن که معمولا به صورت زنده پخش می‌شود نیز پخش نشد.

کمی بعد از پرتاب، موشک پیشران به طور موفقیت آمیزی در کیپ کاناورال فرود آمد، اما به نظر می‌رسد که "زوما" به مقصد نرسیده است.

در ماموریت «زوما» قصوری نداشته‌ایم

مشخص نیست که دقیقا چه اتفاقی برای این ماهواره افتاده است، اما به نظر می‌رسد که به مقصد نرسیده و در مدار قرار نگرفته است.

برخی اسپیس‌ایکس را مقصر دانستند، اما روز دوشنبه شرکت گفت: ما در مورد ماموریت‌های این چنینی اظهار نظر نمی‌کنیم، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که فالکون9 به طور کامل وظیفه خود را انجام داده است.

اما اکنون اسپیس‌ایکس از موضع قبلی خود کوتاه آمده و در بیانیه امروز خود بدون تایید یا تکذیب تقصیر از جانب محموله "زوما"، گفته است که هیچ قصوری از جانب اسپیس‌ایکس نبوده است.

مسئولان اسپیس‌ایکس در این بیانیه گفتند: برای روشن شدن موضوع می‌گوییم که پس از بررسی تمام اطلاعات تا به امروز، موشک فالکون9 همه چیز را به درستی انجام داده است. اگر بررسی‌های بیشتر چیزی پیدا کند، ما آن را گزارش خواهیم داد. شایعات منتشر شده علیه این شرکت به طور قطعی دروغ است.

در ادامه آمده است: به دلیل طبقه بندی محرمانه این ماموریت، این شرکت نمی‌تواند توضیح بیشتری بدهد.

بنابراین آنچه که برای "زوما" اتفاق افتاده هنوز یک علامت سوال بزرگ است و ما شاید هرگز داستان کامل را دریافت نکنیم.

بعضی از منابع گفته‌اند که "زوما" در اثر برخورد با اتمسفر از بین رفته و سوخته است. اما این نیز ممکن است که ماهواره هنوز وجود داشته باشد و تنها پاسخی ندهد.

یکی از حدسیات این است که "زوما" به دلیل قطعه متصل به آن (آداپتور) که به جای اسپیس‌ایکس توسط "نورث‌روپ گرامن" ساخته شده بود، به درستی در مرحله دوم از فالکون جدا نشده است.

اگر اسپیس‌ایکس واقعا مقصر بود، احتمالا سریعا به سراغ پرتاب "فالکون هوی" نمی‌رفت.

مدیر اجرایی اسپیس‌ایکس گفت: از آنجایی که بررسی‌های انجام شده تا کنون لزوم هیچ تغییری در طراحی، عملیات و یا دیگر موارد را نشان نمی‌دهد، ما هیچ تغییری در برنامه پرتاب بعدی خود نخواهیم داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در ماموریت «زوما» قصوری نداشته‌ایم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..