تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقش مهم شرایط امنیتی و سیاسی و اجتماعی کشور در جذب دانشجو خارجی

نقش مهم شرایط امنیتی و سیاسی و اجتماعی کشور در جذب دانشجو خارجیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشور در جلسه انعقاد قرارداد با مراکز منتخب پروژه اقتصاد مقاومتی که در وزارت علوم برگزارشد، عنوان کرد: در شورای راهبردی خارجی نسبت به مسائل بین المللی علمی و فناوری ایران تلاش‌هایی انجام داده ایم که مربوط به  دیپلماسی علم و فناوری در کشور است.

وی با بیان اینکه کار‌های علمی و ارتقای دانشگاه‌ها احتیاج به منابع مالی سرشار دارد، ادامه داد: جلسه امروز برای ارتقا ۵ دانشگاه و پژوهشکده برتر  به عنوان یک پروژه اقتصادی مقاومتی به حساب می‌آید و ک.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشور افزود:برای اینکه دانشگاه‌ها رتبه‌های بالاتری در عرصه بین المللی پیدا کند باید شاخص‌های مهمی ایجاد شود.

خرزای گفت: برای پذیرش دانشجویان برتر باید بورسیه تحصیلی اعطا کرد، شرایط امنیتی و سیاسی و اجتماعی کشور در جذب دانشجویان خارجی نقش مهمی دارد و باید مهیا شود.

نقش مهم ارتباطات در جذب دانشجویان خارجی

وی اظهار کرد: امروزه ارتباطات بین المللی دانشگاه‌ها نقش مهمی در جذب دانشجویان خارجی دارد، بایدشرایط دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل را در کشور فراهم شود.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشور تاکید کرد: اگر دانشگاه‌ها‌ی ما می‌خواهند مطرح شوند باید از اساتید بین المللی استفاده کنیم و باید منابعی برای این اساتید در نظر گرفته شودو امروزه باید داشتن برنامه‌های آموزشی بروز را در این زمینه مدنظر گرفت.

وی افزود: اجرای پروژه‌های مشترک با کشور‌های دیگر از طریق تامین مشترک هزینه‌های تحقیقاتی، تاسیس آزمایشگاه‌های ملی نقشه برداری به جای کمک به هر دانشگاه در خرید تجهیزات گرانقیمت و اعزام دانشجویان دکتری به خارج برای تکمیل تحقیق خود زیر نظر اساتید از سیاست‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشور ادامه داد:باید زیر ساخت‌های ملی برای تحقیقات همه دانشگاه‌ها ایجاد شود.

خرازی یادآورشد: امروزه لازمه تحقق آموزش عالی اقدام بالا به پایین است نه پایین به بالا و این مسیری است که دانشگاه هاب جهان در پیش گرفته اند و در حال حرکت هستند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقش مهم شرایط امنیتی و سیاسی و اجتماعی کشور در جذب دانشجو خارجی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..