تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیگیری/ عملکردها و چالش‌ها در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازوند استاندار کرمانشاه گفت: از روز گذشته ستاد مدیریت بحران به ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان تغییر کرده است و برنامه ای برای بازسازی تدوین شد که از دیروز بازسازی اسکان دائم شروع شده است. در مرحله اول 20 هزار و 360 واحد تخریبی نوع یک داریم، بیست هزار و 160 واحد هم نوع دو هستند که می توانند فعلا اسکان داشته باشند و 55 هزار واحد هم نیاز به تعمیرات دارند که در حدود 78 هزار واحد در برنامه ساخت و ساز و تعمیرات قرار دارند.


پیگیری/ عملکردها و چالش‌ها در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه


بازوند گفت: مطابق برنامه کار اسکان دائم قرار بود از اول بهمن آغاز شود اما اسکان دائم از امروز رسما استارت خورده است که براساس سرعت عمل کار اسکان دائم زودتر اغاز شده است. تاکنون برای احداث و تعمیرات 78 هزار واحد مسکونی اعتباری بالغ بر 845 میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک ها ابلاغ شده و 281 میلیارد تومان هم کمک های بلاعوضی که در همین راستا برای کمک به مسکن ابلاغ شده است که در حال انجام است.
اکیپ های مختلفی هستند و ارزیابی ها را در 1589 روستا به صورت خانه به خانه انجام شده است، در زلزله اخیر کرمانشاه تقریبا 283 روستا به طور صد درصد تخریب شده اند باقی روستاها 60 تا 70 درصد تخریبی داشته اند که ارزیابی ها انجام شده است. تاکنون هزار و 800 پس لرزه داشته ایم که مقداری ارزیابی ها را تحت تاثیر داده است اما ارزیابی های کلی انجام شده است.

بازوند درباره خدمات و امدادرسانی در ثلاث باباجانی گفت: تقریبا حدود 20 هزار و 360 واحد صد درصد تخریب شده اند که باید کانکس بدهیم و 58 هزار واحد تعمیراتی داریم که به همه این ها نمی توانیم کانکس بدهیم بلکه فقط به واحدهایی که به صورت صد درصد تخریب شده اند کانکس می دهیم. ما به 95 درصد منازلی که روستاها تخریبی بوده اند، کانکس داده ایم. واحدهایی که تعمیرات لازم دارند در دستور کار است تا بتوانند در منزل ها زندگی کنند اما پس لرزه ها مشکل ساز شده است که مردم هنوز اضطراب دارند و تمایل ندارند در خانه ها زندگی کنند.
کانکس های مدارس به صورت تدریجی در حال تحویل است. درباره کانکس های روستاها اکیپ های بنیاد مسکن در حال بررسی هستند که اگر نیازی باشد تحویل شود. تاکنون سیزده هزار کانکس در شهر و روستا تحویل شده است. تاکنون 4100 سرویس بهداشتی نصب شده است که بقیه نیز ظرف ده روز آینده سرویس و حمام های بهداشتی به طور کامل تحویل خواهد شد. همچنین تا ده روز آینده کار تحویل کانکس ها نیز تکمیل خواهد شد.

تجری نماینده قصر شیرین و سرپل ذهاب در ارتباط تلفنی گفت: امروز هم شاهد پیگیری های ممتد استاندار محترم بودیم. جلسه ای امروز با مدیران کل استانی در سرپل ذهاب تشکیل شد که مشکلات مردم مطرح شد. آنچه مصوب هیئت دولت است برای یازده هزار واحد روستایی و 4 هزار و 500 واحد شهری اعتبار تسهیلات مسکن داده اند که با توجه به مشکل مردم کافی نیست و نیاز به اصلاحیه مصوبه دولت است.

پیگیری/ عملکردها و چالش‌ها در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه


او افزود: متاسفانه امکان اسکان موقت در منازلی که نیاز به تعمیر دارند به دلیل پس لرزه ها و نبود امنیت روانی برای مردم وجود ندارد که باید با توجه به برودت هوا به کلیه مردم کانکس بدهیم. بخش عمده مستاجران هنوز بلاتکلیف هستند، نوع سازه ها و مصالح مهم است که باید از مصالح سنتی فاصله بگیریم و از مصالح جدید استفاده کنیم. در مورد خسارت بخش کشاورزی نزدیک به 600 حلقه چاه آب هنوز بلاتکلیف است.

استاندار در توضیح گفت: ما روز اول که تقاضای مصوبه هیئت دولت کردیم نمی توانیم برای کلیه روستاها وشهرها مصوبه بگیریم ابتدا بر اساس حدث و گمان میزان خسارت ها تامین اعتبار می شود بعد اگر لازم باشد مصوبات متمم می خورد.

بخشی از مستاجران تمایل به بازگشت به روستاها دارند که کانکس و وام می گیرند اما تعدادی در شهر هستند که تمایلی به بازگشت به روستاها ندارند که می خواهند به جای کانکس پول بگیرند که با صلاحدید خودشان پول می گیرند و آنهایی هم که تمایل به کانکس داشته باشند کانکس تحویل می شود.

بازوند درباره چاههای کشاورزی نیز گفت: 161 حلقه چاه در زلزه خسارت دیده اند که در جلسه مطرح شد و قرار شد تا قبل از شروع فصل کشاورزی تعیین تکیلف شوند و تسهیلاتی به مبلغ 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تحویل شود.

تجری در ادامه گفت: واحدهای صنفی و تجاری ما در شهرک صنعتی دچار خسارت زیادی شده اند که در این زمینه وزارت صنعت و معدن پیش بینی ها را انجام داده اند اما هنوز تسهیلات نداده اند. در مورد امحال وام ها نیز شهرستان گیلانغرب، قصر شیرین و اسلام آباد در ابلاغیه از قلم افتاده است که خواستار اصلاح ابلاغیه و پیگیری هستیم.

استاندار گفت: در سطح استان 3000 نفر در واحدهای صنعتی کار خود را از دست داده اند. در سفر آقای جهانگیری 400 میلیارد تومان برای واحدهای صنعتی تصویب شد که 200 میلیارد تومان به صورت سرمایه در گردش و 200 میلیارد تومان به عنوان ثابت در نظر گرفته شده است که قرار است از همین محل تسهیلات با بهره پایین در اختیار صنعتگران قرار گیرد.

کرمانشاهی رئیس اداره تسهیلات بانک مسکن در ارتباط تلفنی گفت: از زمان معرفی تسهیلات تاکنون در ساخت روستایی هزار و 461 فقره معرفی نامه و در تعمیرات 30 هزار و 78 فقره معرفی نامه داشته ایم و 3426 فقره بلاعوض پرداخت شده است.
اسکان دائم از امروز استارت خورد
استاندار گفت: 78 هزار واحد مسکونی داریم که باید در بانک ها عقد قرار داد شوند برای تسهیلات مسکن که 50 درصد را بانک مسکن و 50 درصد را 6 بانک دیگر تقبل کرده اند و قرار شده است که ظرف 50 روز عقد قراردادها انجام شود. تاکید این است و از مدیران بانک مسکن تقاضا داریم که در ظرف 45 تا 50 روز کلیه موارد معرفی شده عقد قراردادها انجام شود. نسبت به روند انجام شده در عقد قرارداد نگران کندی کار هستیم و خواستار تسریع هستیم.

کرمانشاهی در ادامه گفت: عقد قرارداد یک قرار داد سه جانبه برای معرفی و پرداخت است که عمده آن به مراجعه افراد برمی گردد، سعی ما این است که کمتر از 50 روز این کار انجام شود و برای سرعت عمل بیشتر مراجعه بیشتر مراجعه کنندگان را نداشته باشیم. ما آمادگی کامل برای انجام کارها کمتر از 50 روز را داریم و امحال وام ها را نیز وارد ستاد مرکزی در تهران کرده ایم که از تهران در حال انجام است. او افزود: استاندار محترم باید درباره مراجعه افراد به ما کمک کنند و راهنمایی های لازم به افراد داده شود . ما مراجعه کننده در صف نداشته ایم.

استاندار گفت: برای سرعت بخشیدن به کار از بنیاد مسکن درخواست کرده ایم که پرونده دست اشخاص نباشد بلکه به تعداد خود بنیاد مسکن مکلف است پرونده ها را ارجاع دهند و بنیاد مسکن آمادگی دارد که محل انجام کار را نیز در اختیار بانک ها قرار دهد.

استاندار در ادامه گفت: سقف تسهیلات برای تعمیرات واحدها 12 میلیون در نظر گرفته شده اما بازهم بسته به نظر کارشناس تسهیلات بین 6 تا 12 میلیون متفاوت است. تعدادی واحدها نیاز به تعمیرات دارند اما در فاز دوم انجام خواهد شد و 30 میلیون تسهیلات پرداخت خواهد شد.
بازوند در ادامه گفت: امروز 30 تا 40 مدیر کل در سرپل ذهاب ملاقات عمومی با مردم داشتند که کار خوبی برای حل مشکلات مردم بود. برای حل مشکل بیکاری در استان کرمانشاه به دنبال سرمایه گذاری داخلی و خارجی هستیم از سرمایه گذاران قطر دعوت کرده ایم که کارهای اولیه انجام شده است تا سهمی از سرمایه گذاری های خارجی در سطح استان کرمانشاه داشته باشیم.

منبع: سایت شبکه خبر

انتهای پیام/

آخرین وضعیت اسکان زلزله زدگان از زبان استاندار کرمانشاه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیگیری/ عملکردها و چالش‌ها در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..