تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«عنصر پنجم» بر دیوار گالری ژاله

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گالری ژاله که به زودی یک ساله می شود، با طی کردن مسیری منطقی از ایجاد فضای باز برای جوانان خلاق راه خود را شروع کرد و هر از چند گاهی هم نیم نگاهی به هنرمندان نسل های بالاتر داشته است.

حاصل این راه دقیق بر اساس خلاقیت جوانان و پختگی نسل بالاتر آنان می‌تواند در مطلب و نگاهی جدا بررسی شود تا ارزش این راه طی شده ی یکساله بیشتر مشخص شود.

در نمایشگاهی که این جمعه (۲۲ دی ماه) بر روی دیوار گالری ژاله می‌رود، نقاشی های رها شرفی و عاطفه محمد پور با عنوان «عنصر پنجم» به نمایش در می آید.

در این نمایشگاه ده اثر آبستره در ابعادی نسبتا بزرگ به نمایش در می آید که هر کدام به دنبال بیان تصویری انتزاعی از یکی از عناصر اصلی آب ، خاک ، آتش و باد و عنصر پنجمی به نام فضاست که این عنصر پنجم تلقی و ساخته ذهن هنرمندان این نمایشگاه است.

رها شرفی درباره آثار این نمایشگاه گفت: من بر خلاف آثار این نمایشگاه ، بیشتر رویکردی فیگوراتیو در نقاشی را دنبال می کنم و فضای آثارمن بیشتر هایپررئالیستی هستند.حتی نمایشگاه گذشته من که در گالری 26 بود،‌هم همه فیگورهایی هایپر بودند.

او ادامه داد: عاطفه محمدپور بیشتر آثارش انتزاعی است و ما در گذشته و در طی کارگاه هایی با یکدیگر کار آبستره انجام دادیم و این موجب شد که ما شناخت دقیق تری از کار یکدیگر به دست بیاوریم.

عاطفه محمدپور هم درباره موضوع این نمایشگاه گفت: من معتقد هستم که عنصر پنجم امری است که به واسطه آن دیگر عناصر باستانی و تاریخی شکل گرفته است؛ یا بهتر بگویم به چهار عنصر دیگر شکل می دهد.

او ادامه داد: نقاشی آبستره نوعی احساس و خیال و رویای توامان است و اگر به فضای آثار من نگاه کنید، من فضا را به گونه ای نشان داده ام که در رویاهایم وجود دارد. فضا در رویاهای من همان کائنات و کهکشان است و انرژی که انسان ها می توانند از کائنات داشته باشند.

این هنرمند نقاش درباره نحوه همکاری‌شان در قالب یک دوئت در نمایشگاه عنصر پنجم گفت: علی‌رغم تفاوت هایی که در شکل کاری ما وجود داشت، ما احساس کردیم که فکرها و ذهنیت های مشترکی داریم که می توانیم پیرامون آن بحث کنیم و حرف بزنیم و این صحبت کردن ها آرام آرام به پروسه عمل رسید و ما کارمان را آغاز کردیم. در طول این پروسه ما با یکدیگر صحبت می کردیم و وقتی پنجاه درصد از کارهایمان تکمیل می شد آثار را به یکدیگر نشان می دادیم و همین سخن گفتن درباره آثار به کار ما مسیر می داد.

محمد پور گفت: این نکته مهم بود که ما ضمن ارائه یک فضای مشترک از لحاظ بصری ، امضا ، لحن و سبک ویژه خود را نیز ارائه کنیم و بعد از این که هفتاد درصد آثار پیش رفت و ما درباره آن با یکدیگر صحبت کردیم به دنبال ریزه کارهایی رفتیم که به لحاظ تکنیکی و ساخت برای ما اهمیت داشت.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ۲۲دی تا دوم بهمن از ساعت ۱۴ الی ۱۶ از این نمایشگاه بازدید نمایند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««عنصر پنجم» بر دیوار گالری ژاله»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..