تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بروزرسانی روزنه Spectre و Meltdown ویندوز ۱۰ تراشه‌های پیش از هسول اینتل را کند می‌کند

مایکروسافت اعلام کرده که بروزرسانی امنیتی ویندوز ۱۰ برای روزنه‌ی پردازنده‌های اینتل، هسول و نسل‌های پیشین پردازنده‌ی اینتل را کند می‌کند.

هفته‌ی گذشته به یکباره شاهد انتشار خبری در خصوص وجود دو روزنه‌ی امنیتی در پردازنده‌های اینتل بودیم که طی ۲۰ سال اخیر راهی بازار شده‌‌اند. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که اینتل از ماه‌ها پیش این موضوع را از طریق Project Zero گوگل از وجود این روزنه‌های امنیتی آگاه شده بوده است. یکی از دو روزه‌ی امنیتی مورد نظر Meltdown نام دارد که مختص پردازنده‌های توسعه یافته توسط کمپانی اینتل است، حال آنکه Spectre که کمی جدی‌تر است، پردازنده‌های AMD، ARM و اینتل را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است، از این‌رو بسیاری از کمپانی‌ها درصدد رفع این روزنه‌ها از طریق انتشار بروزرسانی هستند که البته در برخی موارد نتیجه‌ی درخوری را به همراه نداشته است. خود اینتل نیز اعلام کرده که تا اواخر هفته‌ی جاری بیش از ۹۰ درصد از پردازنده‌های تولید شده در پنج سال اخیر را از طریق انتشار پچ بروز خواهند کرد.

مقاله‌های مرتبط:

مایکروسافت در اظهار نظری جدید اعلام کرده که پچ امنیتی منتشر شده برای دو روزنه‌ی امنیتی Meltdown و Spectre باعث کند شدن شدید عملکرد پردازنده‌های اینتل می‌شود. براساس اطلاعات ارائه شده توسط مایکروسافت، این کمپانی در بروزرسانی ارائه شده سه مشکل امنیتی موجود را که دو عدد از آن‌ها مربوط به Spectre بوده و یکی به Meltdown مربوط است را رفع کرده است. هرچند با پچ جدید مشکلات امنیتی رفع می‌شود، اما خبر بد این است که عملکرد شماری از پردازنده‌ها با نصب شدن این پچ به شدت کند می‌شود. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که پی‌سی‌های ویندوزی مبتنی بر پردازنده‌های هسول اینتل و نسل‌های پیش از آن پس از نصب بروزرسانی امنیتی به شدت کند می‌شوند.

مایکروسافت اعلام کرده که پردازنده‌های اسکای‌لیک و کبی‌لیک افت چندانی را از نظر عملکرد پردازشی شاهد نخواهند بود. در مقابل بیشترین کاهش عملکرد متعلق به پردازنده‌های هسول و نسل‌های پیش از آن در ویندوز ۷ و ویندوز ۸ خواهد بود. مایکروسافت در مورد ویندوز سرور نیز به این نکته اشاره کرده که این سیستم عامل نیز با دریافت آپدیت جدید کند می‌شود. ردموندی‌ها تاکید کرده‌اند که این کند شدن هزینه‌ای است که باید برای در امان ماندن از مشکلات ایجاد شده پرداخت کرد.

اینتل نیز با انتشار آماری اعلام کرده که پردازنده‌های نسل هشتمی این کمپانی با وجود حافظه‌های SSD در صورت دریافت آپدیت جدید شاهد کاهش ۶ درصدی عملکرد پردازشی خواهند بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بروزرسانی روزنه Spectre و Meltdown ویندوز ۱۰ تراشه‌های پیش از هسول اینتل را کند می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..