تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند +تصاویر

 ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که پر از حیوانات وحشی عجیب و غریب است. گونه‌های بسیار زیادی وجود دارند که بیشتر مردم آن‌ها را نمی‌شناسند و آشنایی با آن‌ها می‌تواند جالب باشد.‌ در این مطلب می‌خواهیم حیواناتی را به شما معرفی کنیم که به نظر می‌رسد فتوشاپ شده باشند اما کاملا واقعی هستند.


آن‌ها در هر شکل و اندازه‌ای هستند. یکی از این حیوانات گرگ یال دار است که شبیه یک روباه قرمز است که با یک گوزن جفت گیری کرده باشد. اما هیچ یک از آن‌ها نیست، در واقع نوع خاصی از پستاندار است که خز، صورت دوست داشتنی و پاهای باریک و بلندی دارد. به همین ترتیب بسیاری از حیوانات این مطلب شبیه موجودات هیبریدی داستان‌های تخیلی هستند و به سختی می‌توان باور کرد واقعا در گوشه‌ای از این جهان زندگی می‌کنند. چه با بیشتر این موجودات آشنا باشید چه نباشید یک چیز مشخص است: تنوع زیادی در قلمروی حیوانات وجود دارد که باید قدر آن را بدانیم و از آن حفاظت کنیم.

گرگ یال دار (Maned Wolf)


گرگ یال دار یا گرگ مودار بزرگترین عضو خانواده سگ سانان در آمریکای جنوبی و شبیه روباه بزرگی با خزهای قرمز است. این پستاندار در زیستگاه‌های باز و نیمه باز آمریکای جنوبی به خصوص در چمنزارها با بوته‌ها و درختان پراکنده یافت می‌شود. گرگ یال دار قدبلندترین سگ سان وحشی است و پاهای بلند آن به احتمال زیاد با چمن‌های بلند زیستگاه بومی اش سازگار شده است.
 

حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند (۱)

 

فوسا (Fossa)

فوسا پستاندار گوشتخواری شبیه گربه و بومی ماداگاسکار است. فوسا بزرگترین پستاندار گوشتخوار جزیره ماداگاسکار و به اندازه یک گربه وحشی کوچک است. این حیوان پنجه‌های نیمه جمع و مچ پای انعطاف پذیری دارد که به آن اجازه بالا و پایین رفتن از درختان را می‌دهد و می‌تواند از روی یک درخت روی درخت دیگر بپرد.

حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند (۱)

 

بابیروسا (Babirusa)


بابیروسا به معنی گراز-گوزن و جزء خانواده خوک هاست. این حیوان در جزایر اندونزیایی سولاوسی، توگیان، سولا و بوور یافت می‌شود. اگر این حیوان از طریق فعالیت مداوم عاج‌های خود را نساید، عاج‌ها به رشد خود ادامه می‌دهند تا جمجمه اش را سوراخ کنند.
 

حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند (۱)
 


زبرا دایکر (Zebra Duiker)


زبرا دایکر یک آنتلوپ کوچک است که در ساحل عاج و سایر نقاط آفریقا یافت می‌شود. آن‌ها پوشش طلایی و قرمز-قهوه‌ای با نوارهای متمایز شبیه به گورخر دارند. شاخ زبرا دایکرهای نر حدد ۴.۵ سانتیمتر و ماده‌ها نصف این مقدار است. آن‌ها در جنگل‌های بارانی پست زندگی می‌کنند و اغلب برگ و میوه می‌خورند.
 

حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند (۱)
 


آرمادیلوی افسونگر صورتی


آرمادیلوی افسونگر صورتی به جز دم حدود ۹ تا ۱۲ سانتیمتر طول دارند و صورتی رنگ هستند. این حیوان اگر بترسد می‌تواند در عرض چند ثانیه خودش را دفن کند. او یک حیوان شب زی است و سوراخ کوچکی در نزدیکی لانه مورچه‌ها در خاک خشک حفر می‌کند و عمدتا ازمورچه‌ها و لارو آن‌ها در نزدیکی سوراخ خود تغذیه می‌کند. چنگل‌های بزرگ جلویی خود این حیوان به او اجازه می‌دهد که درست مثل شنا در آب در خاک شنا کند. پشت و سر این حیوان سپر دارد.

حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند (۱)
مرغ مگس خوار سلطنتی آمازون

مرغ مگس خوار سلطنتی آمازون در بیشتر جنگل‌ها و بیشه‌های حوزه آمازون یافت می‌شود. آن‌ها حدود ۱۶.۵ سانتیمتر طول دارند و دوست دارند به سرعت به سمت حشرات حرکت کنند یا آن‌ها را از برگ‌ها جدا کنند. آن‌ها لانه‌های بزرگی روی شاخه‌های نزدیک آب می‌سازند (گاهی تا ۱.۸ متر طول دارند) که معمولا روی آب معلق هستند و دسترسی شکارچیان را دشوار می کنند.
 

 حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند (۱)


گرنوک (Gerenuk)


گرنوک یک نوع آنتلوپ گردن دراز است که در میان بوته‌های خشک خاردار و بیابان‌های شرق آفریقا یافت می‌شود. واژه گرنوک به زبان سومالی و به معنای گردن زرافه‌ای است. گرنوک‌ها نسبت به بدنشان سر کوچکی دارند، اما چشم‌ها و گوش هایشان بزرگ است. آن‌ها معمولا اطراف درختان و بوته‌های خاردار می‌چرند و به واسطه ایستادن روی پاهای عقب و کشیدن گردن درازشان، نسبت به غزال‌ها و بزهای کوتاهی به شاخه‌های بلندتری دسترسی دارند.

حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند (۱)

خرگوش پاتاگونی

خرگوش پاتاگونی یک جونده نسبتا بزرگ است که در بخش هایی از آرژانتین یافت می‌شود. این حیوان گیاهخوار که شبیه خرگوش است گوش و دست و پای بلندی دارد و پاهای عقبی آن بلندتر و عضلانی از پاهای جلویی آن است.  
حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند (۱)


میمون دماغ سربالا


میمون‌های دماغ سربالا در بخش‌های مختلف آسیا زندگی می کنند و نامشان را از بینی کوتاه سربالایشان گرفته اند. میمون‌های دماغ سربالا ساکن جنگ‌های کوهستانی هستند و در زمستان به اعماق مناطق دورافتاده می‌روند. آن‌ها بیشتر عمرشان را روی درختان می‌گذرانند و در گروه‌های بسیار بزرگی که تا ۶۰۰ عضو دارند زندگی می‌کنند. آن‌ها گاهی به صورت تکی و گاهی گروهی آواز می‌خوانند.
 

حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند (۱)
 


گوزن کاکلی (Tufted Deer)


گوزن کاکلی نوعی گوزن کوچک است که موهای سیاهی روی پیشانی خود دارد. آن‌ها در شمال منطقه وسیعی از چین مرکزی زندگی می‌کنند. گوزن کاکلی یک حیوان خجالتی است که عمدتا به صورت تکی یا دوتایی در جاهایی زندگی می‌کند که بتواند به خوبی خودش را پنهان کند.
 

حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند (۱)


مونتجاک قرمز جنوبی (Southern Red Muntjac)


این حیوان که در جنوب آسیا یافت می‌شود موهای قهوه‌ای یا خاکستری نرم و کوتاه دارد و همه چیزخوار است یعنی از علف، میوه، شاخه، دانه، تخم پرندگان و حیوانات کوچک تغذیه می‌کند. حتی گاهی از گوشت مردار هم استفاده می‌کند. نرهای این گونه از قلمروی خود به شدت دفاع می‌کنند و علیرغم اندازه کوچکشان می‌توانند بسیار وحشی باشند. آن‌ها بر سر قلمرو با استفاده از شاخ‌ها یا دندان‌های شبیه عاجشان با هم مبارزه می‌کنند و حتی از خودشان در برابر سگ‌ها حفاظت می‌کنند.

حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند (۱)



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند +تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..