تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آی تی پیشرو بازار سرمایه

 

گروه خودرویی با توجه به در پیش بودن تصمیم مهم رئیس جمهور آمریکا پیرامون توافقنامه بین المللی برجام، با افزایش عرضه های سهامداران ریسک گریز، کاهش قیمت اکثر نمادهای گروه مذکور و در نهایت معاملاتی منفی مواجه شدند که در این بین دادوستدهای مثبت نمادهای خنصیر، خلنت و ختور قابل توجه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در آنسو و به جز نمادهای حپارسا و حریل که مثبت بودند، سایر نمادهای گروه حمل و نقل اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند که در ادامه بازار، نماد حریل با افزایش تقاضا به صف خرید رسید.

سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس با نماد وپسا فردا در تابلو پایه ج بازار پایه فرابورس ایران گشایش خواهد یافت که توجه به موارد زیر ضروری است: نمادهای درج شده در تابلوی پایه ج، صرفا در روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه قابل معامله هستند و محدودیت حجمی هر سفارش در نماد مذکور، 50هزار سهم تعیین شده است. صندوق پس‌انداز کارکنان راه‌آهن در اطلاعیه ای اعلام کرد: شرکت راه آهن حمل ونقل طی پنج سال گذشته ضمن حضور در بخش های مختلف بازار ریلی موفق به توسعه فعالیت‌ها و افزایش سهم بازار و سودآوری شده و در همین راستا مدیریت موسسه به منظور دستیابی به منابع مالی جدید جهت توسعه فعالیت‌های شرکت و افزایش آن در بازار حمل ونقل ریلی شرایط لازم را برای ورود شرکت راه آهن حمل ونقل (سهامی عام) به بورس فراهم کرده است .عرضه این سهام در دی سال جاری صورت می‌گیرد.

گروه ماشین آلات و تجهیزات با صف خرید نماد لبوتان و معاملات مثبت نماد لخزر، لسرما و تپمپی دنبال شدند در آنسو و به جز نمادهای اوان، مفاخر و فن آوا که متعادل بودند، سایر نمادهای گروه آی تی و انفورماتیک اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند که در این میان نمادهای مرقام و مداران از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

صف خرید نمادهای وسبحان، سدبیر و بساما، صف فروش نمادهای ونیکی و واعتبار و نوسانات مثبت نمادهای اتکام، ولملت، وسینا، بپاس، وبملت، وتوسم، اتکای، وتوصا، پارسیان و سرچشمه در بازار امروز و درگروه های کم حجم و متعادل بانکی، بیمه ای، لیزینگی و سرمایه گذاری نمایان تر بود.

در گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها معاملاتی اکثرا متعادل در جریان بود در این میان صف خرید نمادهای شلعاب و شتوکا در کنار معاملات مثبت نمادهای جم، پاکشو، شفن، شخارک، پترول، شراز، شرانل و زاگرس(به دلیل ادامه رشد قیمت جهانی متانول) چشم نوازی می کرد. نائب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون تصمیم گرفت با توجه به وضعیت اقتصادی مردم و رکود اقتصادی، حامل های انرژی برای سال آینده گران نشود.

در گروه های فلزی و معدنی در شروع بازار، نماد زنگان به دلیل نوسان قیمت بیش از 20 درصد طی 5 روز معاملاتی متوالی متوقف شد، با ادامه رشد قیمت فلز روی در بازارهای بین المللی (گذشتن از سقف قیمت تاریخی 10 ساله، عمدتا به دلیل ادامه کاهش استراتژیک ذخایر بورس های تاثیر گذار لندن و چین)، طبق انتظار گروه روی شروعی مثبت و پرتقاضا را تجربه کرد تا جایی که اکثرا صف خرید یا تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند اما در اواخر بازار اکثرا متعادل به کار خود پایان دادند. نماد فرآور پس از اعلام تعدیل مثبت 44 درصدی و شفاف سازی و توضیحات تکمیلی با رشد حدود 7.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و در پایان معاملات نماد فزرین جهت برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام متوقف شد.

در گروه ساختمانی که اکثرا معاملاتی متعادل و منفی داشتند، ادامه رشد بسیار سریع و البته پرریسک نمادهای بازار پایه گروه نظیر وثخوز، ثزاگرس، ثتوسا و ثنور قابل توجه بود. در پایان معاملات امروز نمادهای بکاب و چافست جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه تصویب صورت های مالی متوقف شدند.

در پایان معاملات نیز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای فارس، فولاد و خودرو با افت حدود 183 واحدی به 96,149 واحد رسید که در این بین نمادهای فملی، شخارک و جم بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهند گرفت.

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آی تی پیشرو بازار سرمایه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..