تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سود سهام عدالت امروز واریز می‌شود

رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی از واریز مرحله نخست سود سهام عدالت به حساب مشمولان در ظهر امروز سه‌شنبه خبر داد. رقم سود مرحله اول برای مالکان کل یک میلیون تومان سهام، ۵۰هزار تومان و برای کسانی که مابه التفاوت یک میلیون تومان را واریز نکردند به نسبت دارایی سبدشان سود سهام سال مالی 95 را دریافت می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، پوری حسینی با اشاره به خبر منتشرشده به نقل از رئیس جمهور در خصوص پرداخت سود سهام عدالت گفت: 49 شرکت به‌عنوان شرکتهای سرمایه‌پذیر در سبد سهام عدالت قرار دارند که بخشی از سهام این شرکتها به مشمولان این طرح اختصاص پیدا کرده است و در حال حاضر بیش از 49 میلیون نفر به‌عنوان مشمولان ثبت‌نام‌شده قطعی سهامدار سهام عدالت در کشور شناخته شده‌اند و سهامدار هستند.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با ابراز این‌که از میان این 49 میلیون مشمول سهام عدالت، حدود 2 میلیون نفر متوفی هستند افزود: بر اساس قانون پس از پایان مهلت 10 سال تسویه اقساط سهام عدالت، سود سهام سال مالی 95 این شرکتها باید در سال 96 میان مشمولان توزیع شود.

پوری حسینی با بیان اینکه برای متوفیان از آنجایی که وراث آنها شناسایی نشده است، گفت: تا 2 ماه آینده مسیر اداری و هماهنگی برای پرداخت سود سهام عدالت انجام می گیرد تا پس از حصر وراثت این سود به وراث منتقل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امکان تسویه مانده بدهی اقساط سهام عدالت دیگر نیست و این موضوع منتفی شده است.

وی با یادآوری این‌که دیروز ریاست جمهوری موافقت خود را با آغاز انتقال سود سهام عدالت میان مشمولین اعلام داشت اضافه کرد: سود سهام عدالت به محض واریز قابل برداشت است. بر این اساس مشمولانی که میزان سهام عدالت آنها یک‌میلیون تومان است (شامل مشمولان مددجوی کمیته امداد و سازمان بهزیستی و نیز افرادی که از محل آورده نقدی خود اقدام به تسویه مانده بدهی اقساط سهام خود کرده‌اند) بابت عملکرد سود سال مالی 95 شرکتهای سرمایه‌پذیر، 150 هزار تومان سود دریافت خواهند کرد که البته مابقی سود سهام مشمولان در صورت تکمیل سود سال مالی شرکت های تا روزهای پایانی سال و شب عید واریز می‌شود.

پوری‌حسینی تصریح کرد: شرکت‌ها بر اساس قانون مهلت دارند تا ۸ ماه پس از تقسیم سود در مجامع، نسبت به پرداخت سود به سرمایه‌گذاران خود اقدام کنند و در این باره پیش‌بینی می‌کنیم که پیش از پایان این مهلت، سود سهام به حساب مشمولان واریز شود.

معاون وزیر اقتصاد گفت: افرادی هم که سهام عدالت آنها کمتر از یک‌میلیون تومان ارزش دارد، به‌نسبت ارزش سهام خود سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

وی گفت: تمامی 49 میلیون نفری که ثبت‌نام‌شده قطعی سهام عدالت هستند، قطعاً سود مربوط به سهام خود را دریافت می‌کنند. کل سود پرداختی 150 هزار تومان است که در سه نوبت و برای کسانی که سهامشان یک‌میلیون تومان است پرداخت شده و مابقی سهامداران نیز به‌اندازه 53 درصد از سهام خود، سود دریافت می‌کنند که در مجموع حدود 80 هزار تومان است و در دو تا سه قسط پرداخت می‌شود.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در ادامه با بیان این‌که در مجموع سود تقسیمی سال مالی 95 شرکتهای سرمایه‌پذیر 4200 میلیارد تومان است، گفت: از این مقدار حدود 400 میلیارد تومان بابت افزایش سرمایه این شرکتها اختصاص یافته است و در مجموع باید 3800 میلیارد تومان سود تقسیمی سال مالی 95 شرکتهای سرمایه‌پذیر میان مشمولان سهام عدالت تقسیم شود.

وی همچنین با اعلام این‌که تا به امروز حدود 1200 میلیارد تومان سود تقسیمی مجامع از شرکتهای سرمایه‌پذیر دریافت شده است اظهار داشت: این میزان سود یک‌سوم مجموع سود تقسیمی این مجامع است، بنابراین در این مرحله از تقسیم سود سهام عدالت که از امروز (سه‌شنبه) بعد از ظهر به حساب مشمولان واریز خواهد شد، در مجموع یک‌سوم سودی که هر مشمول باید تا پایان سال دریافت کند به حساب آنها واریز می‌شود.

پوری حسینی گفت: با توجه به آغاز واریز سود سهام عدالت از امروز امکان اینکه 14 میلیون نفری که شماره حساب خود را وارد نکردند اقدام به ثبت شماره شبا در سامانه سهام عدالت کنند و ما نیز در این خصوص آنقدر اطلاع رسانی می کنیم که به یقین برسیم کسانی که شماره حساب اعلام نکردند خود را بی نیاز از این سهام و سود آن می دانند.

معاون وزیر اقتصاد درباره آزادسازی سهام عدالت نیز گفت: ما سه گام بلند برای سهام عدالت داشتیم که اولین و دومین گام با صورت حساب دادن مشمولان و پرداخت نقدی سود انجام گرفت و هم اکنون لایحه آزادسازی سهام عدالت به مجلس رفته است که امیدواریم با اصلاح مصوبه قبلی مجلس امکان آزادسازی سهام عدالت در قالب صندوق های قابل معامله را فراهم کند.

وی با بیان اینکه اگر این موضوع پذیرفته شود و مصوبه قبلی مجلس اصلاح شود، اظهار داشت: با در اختیار داشتن این مصوبه تا 2 ماه آینده همه کارها برای آزادسازی انجام می شود و بعد از آن تمامی فعالیت های مشمولان اعم از خرید و فروش واحدهای صندوق گذاشته می شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد افرادی که از سهام عدالت جامانده‌ و دعوت‌نامه نگرفته‌ و تکمیل مدارک نکرده‌اند، گفت: بعد از تعیین تکلیف ۴۹ میلیون نفر سهامدار عدالت، برای افراد یاد شده که ۱.۵ میلیون نفر هستند، برنامه ریزی می شود.

پوری حسینی در پاسخ به یک خبرنگار در خصوص واگذاری استقلال و پیروزی گفت: تا زمانی که مصوبه مرداد ماه هیات وزیران تغییر نکند، دو باشگاه فوتبالی پرسپولیس و استقلال واگذار نمی‌شوند.

بر این اساس اگر مشمولان پرسش یا ابهامی در مورد سود پرداختی سهام عدالت دارند می‌توانند با تلفن مرکز پاسخگویی سهام عدالت به‌شماره 83338-021 تماس بگیرند و یا با مراجعه به سامانه سهام عدالت به‌نشانی www.samanese.ir اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنند.

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سود سهام عدالت امروز واریز می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..