تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پزشکی که زندگی‌اش را وقف مسلمانان روهینگیا کرد + تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال 2017 را می توان یکی از خونین‌ترین سال ها برای مسلمانان میانمار دانست. در اثر حمله وحشیانه ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیایی حدود 2 تا 3 هزار نفر کشته شدند و بیش از پانصد هزار نفر مجبور به ترک این کشور شدند.

 اما در این میان اقدام انسان‌دوستانه یک پزشک غربی در کمک به مسلمانان میانمار توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. دکتر " این کراس" 64 ساله در اقدامی تحسین برانگیز با مشاهده درد و رنج مسلمانان روهینگیایی بلافاصله به کمک آنها شتافت. او در این خصوص گفت : " مشغول گشت و گذار در فیسبوک بودم که ناگهان پیامی توجه ام را جلب کرد. : آیا شما پزشک هستید؟ ما به کمک شما در بنگلادش نیاز داریم."

پزشک غربی که زندگی اش را وقف مسلمانان روهینگیا کرد + تصاویر

 این پیامی از موسسه خیریه "مدیسین سنز فرانتیرس" (پزشکان بدون مرز) بود، کسانی که در خط مقدم کمک به آوارگان مسلمانان روهینگیایی حضور داشتند. مانند همه مردم جهان من نیز نظاره گر تصاویری بودم که دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد. زنانی با کودکان غوطه ورشده در گل و لای، کودکان یتیم  و آواره.

اگر چه زنم را در سال 2012 از دست داده بودم اما با سه دخترم زندگی آرامی را سپری می کردم. دیدن این تصاویر مرا در فکر فرو برد. می دانستم چنین مکان هایی می تواند  به مراتب خطرناک تر از کشورهایی مانند سوریه و جنوب سودان باشد اما نیاز داشتم تا زندگی ام را تغییر دهم. بنابراین درخواست عضویت دادم و در پزشکان بدون مرز ثبت نام کردم.

پزشک غربی که زندگی اش را وقف مسلمانان روهینگیا کرد + تصاویر

در  مدت حضورم در بنگلادش، دختر 5 ساله ای را به یاد دارم که پس از حمله نظامیان به دهکده آنها، به همراه پدرش از آنجا گریخته بود. در حالی که او دستنانش را به دور گردن پدرش محکم حلقه کرده و در حال فرار بودند ناگهان از پشت توسط نظامیان مورد هدف قرار گرفتند. گلوله از بازوی  وی عبور کرده و سپس به گردن پدرش اصابت کرده بود و موجب مرگ آنی پدرش شده بود. این دختر با وجود زخمی شدن توانسته بود از مهلکه جان سالم بدر ببرد. من پزشکی بودم که درمان وی به من محول شده بود. خوشبختانه این دختر  دوباره به زندگی بازگشت و تماشای خنده کودکانه وی هدیه ای بی نظیر برایم بود.

 گفتنی است؛ حدود 1 میلیون مسلمان روهینگیایی در ایالت راخین میانمار زندگی می کردند که دولت بیرحم میانمار آنها را مهاجران غیرقانونی می داند که از بنگلادش وارد میانمار شده اند.

پزشک غربی که زندگی اش را وقف مسلمانان روهینگیا کرد + تصاویر

 انتهای پیام/

تصمیم  یک پزشک غربی برای کمک به آوارگان روهینگیایی سوژه رسانه ها شد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پزشکی که زندگی‌اش را وقف مسلمانان روهینگیا کرد + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..