تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فیلم های خاص، برای آنهایی که ابرقهرمان دوست ندارند

۶۴۳۷۴۴

۳۰۶  بازدید

روزنامه خراسان - شهریار پوری: در میان همه فیلم های جریان اصلی روز دنیا و به طور ویژه هالیوود، فیلم هایی هم تولید می شوند که از همهمه استودیوهای بزرگ و صنعتی دنیا فاصله زیادی دارند؛ این فیلم ها معمولاً با عنوان مستقل شناخته می شوند و تعاریف زیادی را می توان به آن ها نسبت داد. اما به طور کلی فیلم های مستقل آثاری هستند که با بودجه کم تولید می شوند، نگاه هنری در آن ها بر تجارت سینما غلبه می کند و بازیگرانش معمولاً از میان چهره های نه چندان مشهور انتخاب می شوند. علاوه بر این ممکن است فیلم های مستقل با اکران های محدود روبه رو شوند و شرکت های بزرگ توزیع فیلم با آن ها همکاری نکنند. هر اندازه رابطه گیشه سینما با این فیلم ها بد باشد، جشنواره ها با مستقل ها برخوردی دوستانه دارند.

در واقع این آثار، فیلم هایی هستند که با جیب خالی به نبرد فیلم های چند صد میلیون دلاری هالیوود می روند و مشتری آن ها را به سالن خود می کشند. با این وجود، نکاتی که گفته شد، فرمول های ثابتی نیست و ممکن است فیلمی مستقل با بازیگران چهره روی پرده برود یا اکران گسترده ای هم داشته باشد. هر سال تعداد زیادی فیلم مستقل تولید می شود که تنها تعداد معدودی به شهرت می رسد و راه را برای پیشرفت و ورود احتمالی عوامل به جریان اصلی سینما باز می کند.

در ادامه مطلب، فهرستی از بهترین فیلم های مستقل سینمای جهان را در سال 2017 می خوانید. فهرست حاضر، انتخابی مناسب است برای کسانی که زرق وبرق ابرقهرمان های هالیوود، خسته شان کرده است و به دنبال فیلم های متفاوت و قصه هایی متفاوت تر می گردند.

داسـتان یک روح

نمره مخاطبان:6.9

نمره منتقدان:84

 وقتی پول همه چیز نیست

ماجرا چیست؟ برخلاف عنوان و پوسترهای عجیب وغریب فیلم، «داستان یک روح» یک درام عاشقانه است. کیسی افلک در این فیلم نقش یک موسیقی دان را بازی می کند که در یک تصادف رانندگی کشته می شود. روحش اما در قامت یک ملحفه سرگردان با دو چشم سیاه و توخالی، به خانه بازمی گردد جایی که همسرش (با بازی رونی مارا) همچنان در آن جا زندگی می کند.

چه کسانی فیلم را ساخته اند؟ «داستان یک روح» بهترین فیلم کارگردانش، دیوید لوری است. فیلم های قبلی لوری، «جسم آن ها مقدس نیست» (2013) که همین گروه بازیگران «داستان یک روح» در آن حضور داشتند به رغم شکست در گیشه در میان منتقدان با استقبال خوبی مواجه شد. «اژدهای پیت» (2016) هم اگرچه 143 میلیون دلار فروش داشت و از نظر بسیاری، از غافلگیری های سال گذشته به حساب می آمد اما آن چنان که باید درباره آن صحبت نشد.

چرا در این فهرست قرار گرفته؟ «داستان یک روح» فیلمی متفاوت است، فیلمی پر از احساس و درون مایه های عاشقانه. آن هم عشق یک روح به خاطراتش در یک خانه. به دلیل همین لحن متفاوت و توانایی فیلم در ایجاد هیجان در مخاطبِ داستان، فیلم را قطعاً باید جزو بهترین فیلم های مستقل 2017 قرار داد.

 

کلمبـوس

نمره مخاطبان:7.4

نمره منتقدان:89

 وقتی پول همه چیز نیست

ماجرا چیست؟ «کلمبوس» نام شهری است در ایالت ایندیانای آمریکا، شهری که پدرِ قهرمان داستان فیلم در آن جا و در وضعیت کُما قرار دارد. پسر به دلیل وضعیت پدرش که معمار مشهوری هم است در شهر گرفتار شده و تمام مختصات شهری برایش مثل یک زندان است. او در شهر با دختری آشنا می شود که به خاطر مادرِ در حال ترک اعتیاد خود، در شهر حضور دارد. این دو شهر را می گردند و شروع به کشف چیزهای تازه می کنند، چیزهایی که قرار است اتفاق جدیدی را رقم بزند. این چند خط، خلاصه داستان فیلم «کلمبوس» است که توانسته نظرات مثبتی را به خود جلب کند.

چه کسانی فیلم را ساخته اند؟ فیلم را «کوگونادا» اهل کره جنوبی کارگردانی کرده است که در سیاهه کاری اش همین یک تک فیلم دیده می شود.

چرا در این فهرست قرار گرفته؟ کلمبوس گرچه در گیشه فیلم شکست خورده ای محسوب می شود و تنها یک میلیون دلار فروش داشته است، اما به دلیل بازی های درخشان جان چو و هیلی ریچاردسون و همین طور فضاسازی های درخشانش در نمایش یکی از جذاب ترین شهرهای دنیا از نظر معماری، فیلم را باید به عنوان یکی از بهترین مستقل های سال 2017 سینمای جهان به حساب آورد.
 
 
برو بیـرون

نمره مخاطبان:7.7

نمره منتقدان:84

 وقتی پول همه چیز نیست

ماجرا چیست؟ فیلم های ترسناک زیادی هر ساله ساخته می شوند، آن هم با بودجه های بسیار کم و حداقلی. این فیلم ها بیشتر آثاری سطح پایین هستند که خیلی زود با پرده خداحافظی می کنند و به شبکه نمایش خانگی می روند. بهار امسال اما فیلم مستقلی با بودجه اندک 4.5 میلیون دلاری ساخته شد که بدون شک پدیده سال 2017 لقب گرفت. «برو بیرون» در حالی اکران شد که جامعه آمریکا درباره موضوعات نژادپرستی سطح بحرانی را طی می کرد. فیلم هم، چنین درون مایه هایی دارد. از همان سکانس های ابتدایی که بازیگر سیاه پوست فیلم، معذب گونه در محله سفیدپوست ها در حال قدم زدن است تا برخوردهای نژادی بقیه فیلم. «برو بیرون» داستان پسر و دختری (با بازی دنیل کالویا و آلیسون ویلیامز) است که قرار است در آینده نه چندان دور ازدواج کنند. خانواده دختر، داماد آینده و سیاه پوست خود را به کلبه جنگلی شان دعوت می کنند، همه چیز در ابتدا عادی به نظر می رسد اما کم کم نقاب های مضحک خانواده عقب زده می شود و...

 

چه کسانی فیلم را ساخته اند؟ فیلم را جردن پیل کارگردانی کرده است که پیشتر به عنوان بازیگر سریال های درجه دو شناخته می شد. اگرچه داستان «برو بیرون» یک کلیشه تمام عیار است اما تماشای هنرنمایی جردن پیل در مقام کارگردان و فیلم نامه نویس، یک لذت واقعی و متفاوت را رقم زده است.

چرا در این فهرست قرار گرفته؟ «برو بیرون» با گیشه 254 میلیون دلاری و جوایز ریزودرشتی که دریافت کرده است و در آینده دریافت خواهد کرد نه تنها از بهترین مستقل های 2017 بلکه جزو بهترین فیلم های ژانر وحشت تاریخ سینماست.
 
 
خانـم بیـرد

نمره مخاطبان:8.5

نمره منتقدان:94

 وقتی پول همه چیز نیست

ماجرا چیست؟ «خانم بیرد» داستان زندگی زنی را روایت می کند که مدت یک سال در شمال ایالت کالیفرنیا زندگی می کند اما به علت غریبه بودن با محیط زندگی اش با اتفاقاتی روبه رو می شود. گروینگ برای ساخت این فیلم، آلبوم عکس دوران دبیرستان خود را به بازیگرانش داد تا آن ها با فضای ذهنی او بیشتر آشنا شوند، حتی آن ها را به محل تولد خود برد. او به تصویربردارش گفته که قرار است فیلمی شبیه به یک خاطره بسازد و فیلمش چیزی شبیه «40 ضربه» فرانسوا تروفو و «پسرانگی» ریچارد لینکلیتر شود که قهرمان اول آن یک زن است.

چه کسانی فیلم را ساخته اند؟ به عقیده بسیاری از منتقدان، «خانم بیرد» بهترین فیلم مستقل 2017 و جزو بهترین آثار سینمایی سال است. «خانم بیرد» یک درام کمدی است که گرتا گروینگ آن را نوشته و خود کارگردانی کرده است؛ بازیگر نه چندان مطرحی که به واسطه فیلم های مستقل دیدنی اش در سال های اخیر حالا نامی برای خود دست وپا کرده است. گروینگ پیش از کارگردانی «خانم بیرد»، در «دوشیزه آمریکایی» و «فرانسس ها» نقش آفرینی کرده بود که هردو فیلم هایی مستقل بودند و محبوبیت زیادی هم کسب کردند.

چرا در این فهرست قرار گرفته؟ گرتا گروینگ را بعد از سال ها بازیگری و البته فیلم نامه نویسی و یک کارگردانی مشترکِ دیده نشده، حالا باید جزو تأثیرگذارترین زنان سینمای جهان معرفی کرد. اتفاقی که با تثبیت «خانم بیرد» در فصل جوایز، پایان سال هیجان انگیزی را برای او رقم خواهد زد. اما فعلاً فیلم را باید به سبب فیلم نامه بی نقص و نوآوری های دلچسبش در روایت ژانر، در فهرست بهترین های 2017 قرار داد.
 

بیماری بزرگ

نمره مخاطبان:7.7

نمره منتقدان:86

 وقتی پول همه چیز نیست

ماجرا چیست؟ فیلم های مستقل بیش از هر چیز لذت کشفی وصف ناپذیر در میان مخاطبان خود ایجاد می کنند. تماشاگرانی که بعد از تماشای فیلم با کمترین ایده قبلی از کیفیت احتمالی آن، مشتاقانه از فیلمی صحبت خواهند کرد که قرار است همه را متعجب کند. «بیماری بزرگ» از همان فیلم هاست. خلاصه داستان و فهرست بازیگران و حتی پوستر و اقلام تبلیغاتی فیلم شاید در ابتدا این پیام را منتقل کند که با فیلمی روبه رو هستیم که مانند خیلی از مستقل های دیگر، صرفاً تلاشی دورهمی بوده است و درون مایه چندانی آن را حمایت نمی کند. اما این مورد دقیقاً در نقطه مقابل «بیماری بزرگ» قرار می گیرد. فیلم یک کمدی رمانتیک جذاب و داستان واقعی زندگی «کمیل نانجیانی» استندآپ کمدین پاکستانی است. کمیل در آمریکا و در یک سالن کوچکِ محلی روی صحنه می رود و تلاش می کند با لطیفه هایی از زادگاهش، اعتباری برای آینده کاری خود فراهم کند. در یکی از این اجراها او با دختری آمریکایی با بازی درخشان زوئی کازان (در نقش امیلی) آشنا می شود، ملاقاتی که برخلاف سنت های خانوادگی اوست و احتمالاً دردسرهایی برایش ایجاد خواهد کرد. تضاد فرهنگی-اجتماعی میان خانواده او و زندگی در کشوری غریبه، لحظاتی را پدید می آورد که حسابی برای مخاطب، تازه است. با اضافه شدن وزن درام به فیلم، «بیماری بزرگ» به یکی از بهترین کمدی های رمانتیک یک دهه اخیر سینمای هالیوود و حتی جهان تبدیل می شود.

چه کسانی فیلم را ساخته اند؟ «بیماری بزرگ» را مایکل شوالتر کارگردانی کرده اما نفر اصلی پروژه، جاد آپاتوفِ تهیه کننده است که بسیاری از بهترین کمدی های چند سال اخیر را خود کارگردانی یا تهیه کرده است.

چرا در این فهرست قرار گرفته؟ بیماری بزرگ برای ارائه یک کمدی رمانتیک موفق پس از سال ها و نمایش بامزه تضادهای واقعی زندگی مهاجران در غرب و البته نمایش یک تراژدی غرق کننده، قطعاً جزو بهترین فیلم های مستقل 2017 است، فیلمی که احتمالاً در فصل جوایز بیشتر از فصل اکران با استقبال مواجه خواهدشد.
 

ویند ریـور

نمره مخاطبان:7.8

نمره منتقدان:73

 وقتی پول همه چیز نیست

ماجرا چیست؟ فیلم های مستقل به دلیل بودجه محدود و امکانات کمتر، بیشتر سراغ درام هایی می روند که دردسر کمتری در تولید ایجاد کنند.

«ویند ریور» اما به سراغ یک داستان جنایی رفته و ماجرایش را در یک فضای سرد و برف زده، در نقطه ای دورافتاده به همین نام، تعریف می کند. فیلم داستان یک شکارچی است که فرزند خود را به طرز وحشتناکی از دست داده و حالا به اهالی شهر کوچک خود کمک می کند تا گاو و گوسفندان خود را از شر حیوانات وحشی محافظت کنند. او در جست وجوی یک دسته کوچک از شیرها که به گله گاوی حمله کرده اند، با یک جنازه روبه رو می شود، جنازه ای که به نظر به قتل رسیده و جزئیات جنایت به مرگ دختر خود او بسیار نزدیک است. یک مأمور فدرال مأمور پیگیری قتل می شود و شکارچی قرار است به او کمک کند. «ویند ریور» در تمام سکانس هایش پوشیده از سفیدی برف است، شخصیت ها یا در بوران گیر کرده اند یا در حال فرار از سرما هستند. ژانر فیلم را باید نئو وسترن معرفی کرد، وسترنی که چند کابوی غیرتمند و چند بومی آمریکایی هم در آن حضور دارند.

چه کسانی فیلم را ساخته اند؟ «ویند ریور» را تیلور شریدن کارگردانی کرده است که سال گذشته فیلم متفاوت «اگر از آسمان سنگ ببارد» را روی پرده داشت و البته فیلم نامه فوق العاده «سیکاریو» را نوشته بود. او با این فیلم رسماً وارد بازی بزرگان شده است و اگر فیلم بعدی اش یکی از پر بازیگرترین فیلم های سال باشد، نباید چندان تعجب کرد. استفاده از یکی دو نام اسم ورسم دارتر (الیزابت اولسن و جرمی رنر) در جلوی دوربین، هزینه 11 میلیون دلاری و فیلم های سابق، شاید کمی از تعلق «ویند ریور» به دسته مستقل ها کم کند اما نگاه مؤلف گونه کارگردان جوان، بودجه نسبتاً کم و البته نمایش اول در جشنواره ساندنس، آن را در همین گروه حفظ خواهد کرد.

چرا در این فهرست قرار گرفته؟ «ویند ریور» به دلیل بازی های واقعی، تصاویر سرد و خشن از نبرد زندگی میان اهالی بومی یک شهر قدیمی و تضاد همیشگی هجرت از آن و کارگردانی خیره کننده اش، حضور خود را در میان بهترین فیلم های مستقل سال تثبیت کرده است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فیلم های خاص، برای آنهایی که ابرقهرمان دوست ندارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..