تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایمپلنت و مراقبت های پس از آن از زبان دکتر ادیب

۶۵۷۵۰۸

۳۸۶  بازدید

ایمپلنت و مراقبت های پس از آن از زبان دکتر ادیب   

ایمپلنت در یک جلسه

ایمپلنت و مراقبت های پس از آن از زبان دکتر ادیب 


در این روش بخش جراحی و پروتز، ایمپلنت در یک جلسه انجام می شود و روش کار به ترتیب ذیل است:


1- تهیه سی تی اسکن از بیمار CBC.T
2- تهیه 3D (سه بعدی) جمجمه و فک بیمار با استفاده از C.T و نرم افزار 3D Med
3- انجام جراحی و ساخت پروتز های بیمار روی مدل 3D مجازی
4- ساخت تمپلت جراحی
5- انجام جراحی و نصب پروتز در یک جلسه 

ایمپلنت و مراقبت های پس از آن از زبان دکتر ادیب 

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت و مراقبت های پس از آن از زبان دکتر ادیب
 

به پایه تیتانیومی که با سلول های بدن انسان سازگاری دارد ایمپلنت می گویند. امروزه دندان پزشکان برای جایگزین کردن دندان های از بین رفته بیماران از ایمپلنت استفاده می کنند که ایمپلنت های دندانی بسیار مناسب و دائمی می باشند.

پس از قرار دادن ایمپلنت توسط دندانپزشک در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در سطح ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش می خورد. فرآیند جوش خوردن معمولا ۳ تا ۴ ماه طول کشیده، سپس قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده و بر روی پایه قرار می گیرد.

دکتر ادیب خاطر نشان کرد: از دست دادن یک یا چند دندان تاثیر به سزایی در چهره و مهم تر از آن در روحیه و اعتماد به نفس افراد دارد. با استفاده از ایمپلنت های دندانی میتوان علاوه بر بازیابی توانایی جویدن طبیعی، چهره طبیعی و زیبایی لبخند را نیز به فرد بازمی گرداند. کاشت ایمپلنت در خانم ها از سن ۱۵ سالگی و در آقایان از سن ۱۸ سالگی امکان پذیر است.
 

عوارض ایمپلنت که طبیعی و قابل برگشت می باشد

ایمپلنت و مراقبت های پس از آن از زبان دکتر ادیب
 

دکتر ادیب در این باره افزود: بعد از جراحی ایمپلنت تغییراتی بروز می کند که موقتی بوده و طول درمان این تغییرات از سه هفته تا شش ماه می باشد. این عوارض ایمپلنت عبارتند از:

۱– عوارض ایمپلنت موقتی: لق شدن مختصر دندان کنارایمپلنت (این امر بعد از سه هفته تا یک ماه به حالت طبیعی خود برمی گردد.)
۲– عوارض ایمپلنت موقتی: درد که امری اجتناب ناپذیر است و بسته به سختی جراحی و خصوصیات افراد کم یا زیاد می باشد ولی در هر صورت بهترین راه کنترل درد استفاده از مسکن یک ساعت قبل از جراحی می باشد. (دو عدد ژلوفن ۴۰۰ میلی گرم با هم )
معمولا درد فقط سه یا چهار روز اول بعد از کاشت دندان می باشد.
در مورد ایمپلنت های بدون جراحی به دلیل باز نشدن لثه به میزان وسیع درد بسیار کمی وجود خواهد داشت که حتی نیاز به مسکن نیست.
۳– عوارض ایمپلنت موقتی: تورم بعد از گذاشتن ایمپلنت در بعضی بیماران وجود دارد و در موارد جراحی پیوند استخوان احتمال کبودی نیز می رود که معمولا این عوارض ایمپلنت از روز بعد از کاشت ایمپلنت شروع می شود و پس از یک هفته بهبودی کامل می یابد.
۴– عوارض ایمپلنت موقتی: در بعضی از موارد (مواردی که ارتفاع استخوان فک پایین بسیار کم می باشد) ممکن است گزگز و یا بی حسی گوشه ی لب مشاهده شود که امری عادی است و پس از گذشت زمان بهبود می یابد.

۵– عوارض ایمپلنت دائمی: از جمله ی عوارض ایمپلنت که بعد از ۱۵ سال ظاهر می گردد در مورد تک ایمپلنت های مربوط به دندان های جلویی می باشد.

بدین شکل که پس از ۱۵ سال نوک دندان های طبیعی فک بالا یک تا دو میلیمتر پایینتر می آیند ولی نوک روکش های ایمپلنت سر جایشان می مانند بنابراین نیاز به ترمیم مجدد دارند.
 

مراقبت های بعد از ایمپلنت

ایمپلنت و مراقبت های پس از آن از زبان دکتر ادیب
  عمل جراحی که برای شما انجام شده است، به منظور تکمیل دندانها می باشد. این اطلاعات به منظور پا سخگوئی به سئوالات شما درباره چگونگی مراقبتهای پس از عمل جراحی، فراهم آمده است.
پس از رفع بی حسی، ممکن است قدری احساس ناراحتی و درد کنید. جهت رفع آن، از مسکن تجویز شده استفاده نمائید.
حداقل تا سه ساعت پس از جراحی از خوردن، آشامیدن، فعالیت دهانی نظیر تف کردن، مک زدن و شستشوی دهان خودداری کنید.

حداقل در شب اول از کشیدن سیگار خودداری کنید و تا روز برداشت بخیه استعمال آن را به حداقل ممکن برسانید. زیرا حرارت حاصل از سیگار ، همچنین مواد حاصل از احتراق آن ترمیم رامختل می کند. در صورتی که سیگاری هستید، از این فرصت برای ترک دائمی آن استفاده کنید!

به منظور جلوگیری از تجمع میکروب‌ها و بوی بد، با دهان شویه تجویز شده دهان خود را شستشو دهید.

می توانید با قید احتیاط به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهید. به مدت دو روز پس از جراحی از انجام فعالیت‌های سنگین نظیر شنا و تنیس خودداری کنید.

سایر قسمت های دهان به غیر از ناحیه جراحی شده را طبق روش‌هائی که یاد گرفته اید، به دقت مسواک کنید. بعد از جراحی تا چند روز خونریزی از لثه ها بیشتر خواهد شد که به دلیل مراحل اولیه ترمیم بوده و کاملا” طبیعی است و بعد از ترمیم ناحیه، بکلی قطع خواهد شد.

در صورت اطمینان از وجود خونریزی (مشاهده لخته)، قطعه ای گاز یا پنبه استریل را مرطوب کرده و در ناحیه قرار داده و به مدت ۳۰ دقیقه با فشار ملایم ولی ممتد، نگه دارید تا خونریزی قطع شود. لطفا آن را در این مدت بر ندارید و یا کیسه ای را از یخ پر نموده و پس از پیچاندن در پارچه ای، آن را بطور متناوب و با فواصل ۱۰ دقیقه ای از روی گونه بر روی موضع جراحی بگذارید. در صورت ادامه خونریزی بعد از این مدت، به مرکز درمانی مراجعه کنید. در صورت عدم دسترسی به مراکز درمانی، می توان به جای گاز یا پنبه مرطوب از یک عدد چای کیسه ای مرطوب شده با آب ولرم، در ناحیه استفاده کرد.

در قسمتی که جراحی ایمپلنت صورت گرفته است ممکن است ورم ایجاد شود و این ورم سه روز پس از جراحی به بیشترین حد خود می رسد. برای این که از به وجود آمدن این ورم ها جلوگیری شود یا میزان آن ها کم تر بشود بهترین راه این است که بعد از جراحی تا ۳۶ ساعت از کیسه یخ استفاده نمایید.

دکتر ادیب اضافه کردند: در صورت ادامه تورم پس از اين مدت برعکس، گرمای مرطوب به کاهش تورم كمك خواهد نمود. اگر تورم دردناک بوده و یا احساس کنید که مرتباً بدتر می شود، با مطب تماس بگیرید.

دارای گواهینامه رسمی:

- ایمپلنت از آکادمی ایمپیلنتولوژی فرانسه
- پیوند استخوان (Bone Graft)   از دانشگاه NYU آمریکا (نیویورک)
- عضو کنگره بین المللی ایمپلنتولوژی ICOI 

ایمپلنت و مراقبت های پس از آن از زبان دکتر ادیب 

دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک و ایمپلنتولوژیست

برای اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه نمایید. 
 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایمپلنت و مراقبت های پس از آن از زبان دکتر ادیب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..