تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علل اصلی ریزش مژه‌هایی همچون سرندیپیتی

۶۵۶۰۳۲

۱۸۷  بازدید

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: مژه های پرپشت و زیبا یکی از عوامل زیبایی چهره است و باعث جلوه بیشتر چشم ها می شود. هر چقدر مژه هایتان بلندتر و پرپشت تر باشد، چشمان تان زیباتر به نظر می آید، اما به نظر می رسد این روزها داشتن چنین مژه هایی کار بسیار دشواری است.

اکثر افراد درباره ریزش مژه هایشان صحبت می کنند اما علت آن را نمی دانند. اگر شما هم دوست دارید با اشتباهاتی که منجر به آسیب و ریزش مژه ها می شوند، آشنا شوید، در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

 عاداتی که مژه هایتان را نابود می کند

خوابیدن با ریمل

شاید شستن صورت تان پس از یک روز سخت کاری، برایتان دشوار باشد و ترجیح دهید که هر چه سریع تر به رختخواب تان رفته و استراحت کنید اما آیا می دانید که خوابیدن با ریمل، نه تنها موجب شکستگی مژه هایتان می شود، بلکه به سلامت آنها نیز آسیب می رساند؟ یکی از خصوصیات ریمل، سفت و ثابت نگهداشتن مژه هاست، بنابراین در این زمان ها احتمال شکستگی آنها نیز بیشتر است. به همین دلیل، بهتر است که حتما قبل از خواب، مژه هایتان را کاملا بشویید. در واقع شما باید به همان اندازه که برای آرایش چشم هایتان وقت می گذارید، برای پاک کردن آن نیز زمان صرف کنید.

فر کردن مژه ها بعد از ریمل

چه کسی از مژه های فر بدش می آید؟ شما به کمک فر مژه می توانید طول مژه هایتان را چند برابر کنید اما باید زمان درست استفاده از آن را بدانید، در غیر این صورت به مژه هایتان آسیب می رسانید. در واقع شما باید قبل از زدن ریمل، از فر مژه استفاده کنید زیرا ریمل مژه ها را سفت و ثابت کرده و در این شرایط، استفاده از فر مژه می تواند موجب شکستگی آنها شود.

 عاداتی که مژه هایتان را نابود می کند

اکستنشن مژه

اگر چه اکستنشن مژه چشم های شما را زیباتر نشان خواهد داد اما استفاده بیش از حد آن می تواند به مژه هایتان آسیب برساند. علاوه بر آن، از گذاشتن اکستنشن های مژه سنگین و خیلی بلند نیز خودداری کنید زیرا چشم های شما را مصنوعی نشان داده و از زیبایی طبیعی تان می کاهد. در واقع استفاده نادرست و مکرر اکستنشن مژه، فولیکول مژه را نابود کرده و به تدریج موجب ریزش آنها می شود. توصیه ما این است که اگر می خواهید از اکستنشن های دائمی استفاده کنید، برای تقویت مژه هایتان از لاتیس مصرف کنید تا مژه هایتان را بادوام تر و پرپشت تر کند.

مالیدن چشم ها

مالیدن چشم ها عادت افراد زیادی است اما این عادت در دراز مدت به کل چشم آسیب می رساند که مژه نیز جزویی از آن است. بنابراین این عادت را هر چه سریع تر کنار بگذارید و با چشم هایتان مهربان تر باشید، به خصوص زمانی که می خواهید آرایش تان را پاک و صورت تان را خشک کنید.

 عاداتی که مژه هایتان را نابود می کند

استفاده از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته

لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته، حاوی باکتری هستند که می توانند به صورت شما آسیب برسانند یا حتی موجب عفونت شوند. به همین دلیل تنها برای صرفه جویی و هزینه کمتر، از لوازم آرایش قدیمی تان استفاده نکنید. از آنجا که چشم ها نیز بسیار حساس اند، باید نسبت به تاریخ مصرف شان محتاط تر باشید. در واقع هر 3 ماه یک بار باید آنها را با مدل های جدید تعویض کنید و مصرف مواردی را که متوجه تغییر رنگ و بوی آن شدید، متوقف کنید.

به عنوان مثال یکی از نشانه های خراب بودن لوازم آرایش این است که پس از استفاده، موجب خارش یا آلرژی می شود. بنابراین اگر می خواهید که دچار چنین مشکلاتی نشوید، از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته به هیچ وجه استفاده نکنید، زیرا نه تنها شما را زیبا نمی کند، بلکه به تدریج از زیبایی و سلامتی تان نیز می کاهد.

 گرما

گرما هیچگاه دوست بدن تان(به خصوص زمانی که بحث زیبایی در میان است) نبوده است زیرا نه تنها پوست و مویتان را خشک می کند، بلکه به مژه هایتان نیز آسیب می رساند. بنابراین اگر از فر کننده های گرمایی مژه استفاده می کنید، همین حالا دست  نگه دارید. گرمای شدید مژه هایتان را پس از مدتی ضعیف کرده و به آن آسیب می رساند.

کندن نادرست اکستنشن مژه

شاید زمانی که خسته به خانه می آیید، حوصله وقت گذاشتن برای پاک کردن آرایش تان را نداشته باشید، یا حتی اکستنشن مژه هایتان را بدون دقت بکنید اما آیا می دانید که با این کار به زیبایی طبیعی تان آسیب رسانده اید؟ کندن اکستنشن مژه باید با احتیاط زیادی انجام شود زیرا ممکن است که به همراه آن مژه هایتان را هم بکنید. بهترین راه این است که از پاک کننده های آرایش حاوی روغن استفاده کنید تا از حالت چسبندگی آن بکاهد. سپس اکستنشن را از وسط چشم هایتان به سمت بیرون بکشید تا آسیبی به مژه هایتان وارد نکند.

 عاداتی که مژه هایتان را نابود می کند

 رنگ کردن مژه ها

رنگ کردن مژها برای برخی از افراد بسیار لذت بخش است اما اگر در این کار افراط شود، آسیب جدی به مژه ها وارد می آید، به این دلیل که رنگ ها حاوی مواد شیمیایی از جمله فنیلندیامین، فرمالدئید و اسانس ها هستند و در دراز مدت موجی ریزش تمام مژه هایتان می شوند یا حتی اگر بخواهیم شرایط بدتر را در نظر بگیریم، به کوری نیز می انجامد. به همین دلیل اگر می خواهید که مژه هایتان را رنگ کنید، تنها برای موقعیت های خاص این کار را انجام دهید.

 استفاده زیاد از ریمل های ضد آب

ریمل های ضد آب از آن جهت که به مژه ها می چسبند و به سختی پاک می شوند، می توانند در دراز مدت به مژه ها آسیب برسانند. در واقع، ریمل های ضد آب، به دلیل مواد شیمایی موجود در خود، مژه ها را در دراز مدت ضعیف و شکننده می سازند. بنابراین از مصرف روزانه آنها خودداری کنید.

استفاده از ریمل دیگران

به طور کل، استفاده از لوازم آرایش دیگران، بهداشتی نیست. استفاده مشترک از لوازم آرایش منجر به بیماری هایی چون عفونت، جوش و آکنه، تبخال، قارچ و... می شود، به خصوص برای چشم که بخش حساسی از بدن است. بنابراین به هیچ وجه از ریمل دیگران استفاده نکنید زیرا محلی برای جمع شدن باکتری هاست که می تواند به راحتی و به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

عاداتی که مژه هایتان را نابود می کند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علل اصلی ریزش مژه‌هایی همچون سرندیپیتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..