تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با رایانه‌های کوچک ایسوس برای سال ۲۰۱۸ آشنا شوید

ایسوس برای سال ۲۰۱۸ از چندین رایانه‌ی کوچک با سیستم‌عامل ویندوز و کروم رونمایی کرده است.

ایسوس مجموعه رایانه‌های کوچک خود را برای سال ۲۰۱۸ به‌روزرسانی کرده است. محصولات جدید ایسوس شامل دو رایانه‌ی رومیزی ویندوزی، یک کروم‌باکس و  مینی‌کامپیوتر جدیدی شبیه به رزبری پای است که Tinker Board نام دارد.

نسخه‌ی جدید Tinker Board که Tinker Board S نامیده می‌شود در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال جاری میلادی و با برچسب قیمت ۸۰ دلاری عرضه می‌شود؛ عرضه‌ی دیگر رایانه‌های کوچک ایسو برای نیمه‌ی دوم امسال پیش‌بینی شده اما قیمت آن‌ها هنوز اعلام نشده است.

Asus PN40

رایانه‌های ویندوزی PN40 و PB40

رایانه‌های کوچک ویندوزی ایسوس در دو مدل PN40 و PB40 عرضه می‌شوند. طول و عرض مدل PN40 حدودا ۱۱.۵ سانتی‌متر و ارتفاع آن اندکی کمتر از ۵ سانتی‌متر است؛ وزن این رایانه‌ی کوچک حدودا ۶۸۰ گرم است. رایانه‌ی PN40 ایسوس از پردازنده‌های سلرون (Celeron) و Pentium silver (سری Gemini lake) اینتل استفاده می‌کند. این دستگاه به یک درگاه USB 3.1 نوع C و چندین درگاه USB نوع A و جک ۳.۵ میلیمتری صدا مجهز است و از درگاه‌های VGA و COM نیز پشتیبانی می‌کند. ایسوس با استفاده از یک پنل کشویی در قسمت پایین دستگاه، امکان ارتقاء حافظه‌ی ذخیره‌سازی و حافظه‌ی رم آن را فراهم کرده است.

Asus PB40

مدل PB40 از مدل PN40 بزرگ‌تر است و این مسئله اجازه می‌دهد این دستگاه از درگاه‌های بیشتری برخوردار باشد. این مدل از ماژول‌های اضافه نظیر  دیسک درایو نوری نیز پشتیبانی می‌کند. مدل‌های بدون فن این رایانه از پردازنده‌های خانواده‌ی سلرون اینتل استفاده می‌کند، درحالی‌که در نمونه‌های رده‌بالاتر و دارای فن از پردازنده‌های خانواده‌ی Pentium Silver استفاده شده است.

Asus Tinker Board S

Tinker Board S

سال گذشته ایسوس Tinker Board را با پردازنده‌ی RK3288 ساخت راک‌چیپ و ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم عرضه کرد. مدل جدید که با حرف S شناخته می‌شود مشابه مدل پیشین است؛ اما واضح‌ترین تفاوت‌ آن با مدل قدیمی استفاده از حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۶ گیگابایتی از نوع eMMC است. این در حالی است که در مدل قبلی از کارت‌های حافظه‌ی میکرو اس‌دی برای ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده می‌شد. به‌نظر می‌رسد سینک گرماگیر (Heat Sink) نیز در مدل جدید تغییر کرده است.

کروم‌باکس ۳ ایسوس / Asus Chromebox 3

کروم‌باکس ۳

آخرین کروم‌باکس ایسوس از نسل هشتم پردازنده‌های Intel Core و حافظه‌ی رم DDR-2400 استفاده می‌کند. این باکس از درگاه USB 3.1 نوع C استفاده می‌کند و از توانایی ارتباط وای‌فای با استاندارد 802.11ac برخوردار است. درگاه‌های اترنت، DisplayPort و HDMI نیز از دیگر درگاه‌های پشتیبانی شده توسط کروم‌باکس ۳ هستند. این محصول از توانایی پخش ویدئوهای 4K بهره‌مند است و امکان نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی از پلی‌استور روی این دستگاه وجود دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با رایانه‌های کوچک ایسوس برای سال ۲۰۱۸ آشنا شوید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..