تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوامل مثبت و منفی جلسه مصاحبه‌ شغلی

چگونه می‌توانید تأثیر مثبتی در ذهن مسئول مصاحبه‌ به‌جای بگذارید؟ چه عواملی ممکن است استعدادها و مهارت‌های شما را زیر سؤال ببرد؟

جلسه‌ی مصاحبه‌ی کاری، صحنه‌ی یک نمایش است که هر دو طرف شرکت‌کننده، قوانین آن را می‌دانند. شما به‌عنوان یک داوطلب کارجو، تلاش می‌کنید ثابت کنید که بهترین کاندیدای ایده‌آل هستید. مخاطب شما، یعنی مسئول مصاحبه، یک متفکر مستقل و اغلب اوقات شکاک است که می‌خواهد پیش از خرید آنچه شما عرضه می‌کنید، شواهد و قرائن لازمی که صحت و کیفیت محصولات را اثبات می‌کنند، مشاهده کند.

برنده‌ی رقابت، کارجویی است که نه‌تنها استعدادها، مهارت‌ها و ویژگی‌های مثبت خود را به نمایش می‌گذارد، بلکه مراقب است با هیچ قدم منفی یا اشتباهی، زحمات خود را بر باد ندهد. بیایید نگاهی به دو طرف این موازنه داشته باشیم.

 positive factors in an interview

فاکتورهای مثبت یک مصاحبه چیست؟ بی‌تردید اولین موضوعی که برای مسئول مصاحبه اهمیت دارد، این است که مطمئن شود شما با فرهنگ شرکت سازگارید. توجه داشته باشید که این تصمیم‌گیری، به طرز ذهنیتی که مصاحبه‌گر از شما به دست می‌آورد بستگی خواهد داشت. یک کاندایدای هوشمند، با کارمندان فعلی و اسبق شرکت صحبت می‌کند تا درک مناسبی از فرهنگ شرکت به دست آورد و بعد، در جلسه‌ی مصاحبه صفات و ویژگی‌هایی از خود نشان می‌دهد که مطابق با این فرهنگ هستند. عامل دیگری که شدیداً بر ذهن مصاحبه‌گر تأثیر می‌گذارد، تصویری است که شما خلق می‌کنید. کاندیدایی که اشتیاق و هیجان زیادی از خود نشان می‌دهد و درعین‌حال ثابت می‌کند از دانش تخصصی خوبی برخوردار است، گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که می‌تواند تأثیر مثبتی در ذهن مخاطب به‌جای بگذارد، ظاهر عمومی شما، مثل لباس پوشیدن و به‌خصوص لبخند زدن است. فرقی نمی‌کند شما در کجای جهان زندگی کنید و چه ملیت، زبان یا فرهنگی داشته باشید. در سراسر جهان، لبخند مفهوم و تأثیری یکسان دارد.

 negative factors in an interview

فاکتورهای منفی مصاحبه‌ی شغلی عدم اعتمادبه‌نفس می‌تواند همه‌ی توانایی‌های شما را زیر سؤال ببرد. اگر از خودتان مطمئن نباشید یا بدون اطمینان و آمادگی به سؤال‌ها جواب بدهید، نمی‌توانید مصاحبه‌کننده را تحت تأثیر قرار دهید. زبان بدن شما خیلی زود حقیقت را آشکار می‌کند و باعث می‌شود هم خودتان و هم مسئولی که مقابل شما است، دلسرد شوید؛ هرچند صحبتی در مورد این احساس مشترک به زبان نمی‌آید. برخی خصوصیات در همه‌ی جهان، بازخوردی منفی خواهند داشت و باید به‌شدت از آن‌ها اجتناب کنید. مثل دیر حاضر شدن در جلسه‌ی مصاحبه، بوی نیکوتین یا عطر تند، بدلباسی و ناآراستگی، آدامس جویدن و خاموش نکردن موبایل پیش از ورود به جلسه. هرکدام از این موارد یک امتیاز منفی به شمار می‌روند. عوامل دیگری که باعث می‌شوند یک کاندیدا، نظر مساعد مسئول مصاحبه‌ را از دست بدهد عبارت‌اند از: تقبیح و بدگویی از کارفرمای قبلی، با صدای بلند صحبت کردن، دروغ گفتن و البته، اشاره کردن به اینکه مصاحبه‌کننده اشتباهی مرتکب شده است (که موجب می‌شود مصاحبه‌گر احساس بدی داشته باشد). مقالات مرتبط:

و در پایان، به یاد داشته باشید که نتیجه‌ی پروسه‌ی مصاحبه قابل پیش‌بینی نیست؛ زیرا بخش اعظم این فرایند، تصمیم‌گیری ذهنی مسئول مصاحبه‌کننده است و به آگاهی و هوشیاری، تجارب قبلی، فرهنگ شخصی و جهان فکری او بستگی دارد. بااین‌حال کارشناسان و مربیان معتقدند مهم‌ترین عواملی که موفقیت در یک مصاحبه را رقم می‌زنند، اعتمادبه‌نفس بالا و آمادگی کامل برای حضور در این جلسه هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوامل مثبت و منفی جلسه مصاحبه‌ شغلی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..