تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید

مجله همشهری دانستنیها: یکی از کارهایی که مارول به خوبی توانسته از پس آن بربیاید، بزرگ تر کردن هر چه بیشتر جهان سینمایی است. نه تنها بزرگ تر کردن بلکه آنها به نحوی توانسته اند این جهان را منسجم نگه دارند؛ کاری که با این تعداد از نویسنده و کارگردان، چندان ساده نبوده است. با وجود این همه شخصیت و فیلم و سریال که به هم مربوط هستند، این ارتباط روز به روز بیشتر هم می شود. چنین ارتباطی باعث شده است طرفداران فیلم های سینمایی به سمت سریال های این شرکت کشیده شوند و برعکس؛ چیزی که برای هر دو طرف برد – برد است.

فاز یک سینمای مارول


2008 / مرد آهنی (Iron Man)

با همه فیلم های دنیای مارول آشنا شوید (ناقص) 


* تاریخ اکران: 14 آوریل 2008
* میزان فروش: 5.5 میلیون دلار
* داستان: بعد از استرات «تونی استارک»، او برای تروریست ها یک زره آهنی درست می کند و بعد از فرار از آنجا، تصمیم می گیرد این زره را ارتقا بخشد. با این فیلم رسما جهان سینمایی مارول آغاز شد.

فیلم «مرد آهنی» با فروش خوبی که داشت و کسب نظر مساعد از طرف منتقدین، قدم محکمی در راستای آغاز این جهان سینمایی بود. پس از تیتراژ نهایی، شخصیت «نیک فیوری» (Nick Fury) را می بینیم که از «تونی استارک» دعوت می کند به گروه انتقام جویان ملحق شود.

2008 / هالک شگفت انگیز (The Incredible Hulk)

با همه فیلم های دنیای مارول آشنا شوید (ناقص) 
* تاریخ اکران: 13 ژوئن 2008
* میزان فروش: 263 میلیون دلار
* داستان: «بروس بنر» (Bruce Banner) تحت تاثیر اشعه گاما در پروژه ای برای تولید ابرانسان به «هالک» تبدیل می شود. او بعد از این اتفاق فرار می کند.

فروش این فیلم نسبت به دیگر فیلم های مارول پایین تر بود. بعد از این شکست، مارول به دنبال ساخت فیلم مستقلی درباره هالک نرفت و ترجیح داد از این شخصیت در فیلم های دیگر استفاده بشود. در آخر این فیلم تونی استارک را می بینیم که می گوید تیم اونجرز در حال تشکیل شدن است.

2010 / مرد آهنی 2 (Iron Man 2)

با همه فیلم های دنیای مارول آشنا شوید (ناقص) 
* تاریخ اکران: 7 می 2010
* میزان فروش: 624 میلیون دلار
* داستان: بعد از این که تونی استارک اعلام می کند مرد آهنی است، دولت از او می خواهد که این تکنولوژی را تحویل دهد.

بلافاصله بعد از موفقیت فیلم مرد آهنی، تصمیم گرفته شد ادامه آن ساخته شود. در این فیلم شخصیت های نیک فیوری و بیوه سیاه (Black Widow) به عنوان اعضای سازمان «شیلد» (S.H.I.E.L.D) معرفی می شوند. در آخر این فیلم چکش معروف «ثور» (Thor) را می بینیم.

2011  / ثور (Thor)

با همه فیلم های دنیای مارول آشنا شوید (ناقص) 
* تاریخ اکران: 6 می 2011
* میزان فروش: 450 میلیون دلار
* داستان: «ثور» نام جنگجوی مغرور و قدرتمند سرزمین آسگارد» (Asgard) است. ثور با قدرت خارق العاده خود برای زندگی در میان انسان ها به سیاره زمین فرستاده می شود.

در این فیلم برای اولین بار شخصیت «شاهین چشم» (Hawkeye) دیده می شود. در صحنه های پایانی فیلم نیک فیوری با «سلویگ» (Selvig) ملاقات می کند و به او پیشنهاد می دهد تا روی «تسراکت» (Tesseract) تحقیق کند اما همزمان دیده می شود که سلویگ تحت کنترل «لوکی» (Luki) قرار گرفته است. 


2011 / کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو (Captain America)

با همه فیلم های دنیای مارول آشنا شوید (ناقص) 
* تاریخ اکران: 22 جولای 2011
* میزان فروش: 370 میلیون دلار
* داستان: در جنگ جهانی دوم «استیو راجرز» (Steve Rogers) داوطلب برنامه ای برای ایجاد ابرسرباز می شود.

آخرین فیلم قبل از ساخت «انتقام جویان» بود که با ساخت آن، معرفی اعضای گروه به اتمام رسید. در صحنه آخر، «راجرز» که بعد از چندین سال در بیمارستان از خواب بیدار شده به بیرون می رود و نیک فوری به او می گوید در 70 سال گذشته خواب بوده است و تشکیل تیم انتقام جویان را با او مطرح می کند.

2012 / انتقام جویان (The Avengers)

 با همه فیلم های دنیای مارول آشنا شوید (ناقص)


* تاریخ اکران: 4 می 20123
* میزان فروش: یک میلیارد و 520 میلیون دلار
* داستان: نیک فیوری گروهی از ابرقهرمان ها شامل «مرد آهنی»، «هالک»، «کاپیتان آمریکا»، «ثور»، «بیوه سیاه» و «شاهین چشم» را کنار یکدیگر جمع می کند تا با «لوکی» مبارزه کنند.

این فیلم با فروش فوق العاده اش تبدیل به سومین فیلم پرفروش در تاریخ سینما شد. با اکران این فیلم فاز اول فیلم های مارول به اتمام رسید و فاز دوم آغاز شد. درصحنه آخر فیلم گروه انتقام جویان در یک رستوران شام می خورند.

 

فاز دو سیمای مارول  


2013 / مرد آهنی 3 (Iron Man 3)

با همه فیلم های دنیای مارول آشنا شوید (ناقص) 


* تاریخ اکران: 30 می 2013
* میزان فروش: یک میلیارد و 200 میلیون دلار
* داستان: در دوران بعد از اتفاقات انتقام جویان، یکی از دشمنان «تونی استارک» به هر نحو که شده می خواهد او را نابود کند.

این فیلم با فروش خیلی خوبی که داشت، هم اکنون در رتبه ششم در بین فیلم های پرفروش تاریخ سینما قرار دارد. با چنین فروشی، مارول فاز دوم فیلم هایش را با قدرت بیشتری نسبت به گذشته آغاز کرد. در صحنه آخر فیلم، تونی استارک در حال صحبت با بروس بنر است.

2013 / ثور، دنیای تاریم (Thor: The Dark World)

با همه فیلم های دنیای مارول آشنا شوید (ناقص)


* تاریخ اکران: 8 نوامبر 2013
* میزان فروش: 645 میلیون دلار
* داستان: بعد از این که «جین فاستر» (Jane Foster) مورد تهدید ساکنان دنیای تاریک، سارتالفیم (Svartalfheim) قرار می گیرد، ثور آماده می شود تا به زمین بازگردد و به هر قیمتی از جان او محافظت کند.

داستان این فیلم یک سال بعد از حوادث انتقام جویان روایت می شود. در صحنه پایانی، جین و ثور با یکدیگر در لندن دیدار می کنند، در حالی که در صحنه ای دیگر از زمین یک هیولا در وسط درگیری به طور اتفاقی به کره زمین منتقل می شود.

2013 / کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (Captain America: The Winter Soldier)

با همه فیلم های دنیای مارول آشنا شوید (ناقص) 
* تاریخ اکران: 4 آوریل 2014
* میزان فروش: 714 میلیون دلار
* داستان: استیو راجرز که حالا در استخدام شیلد است، با همکاری بیوه سیاه تلاش می کنند توطئه ای را کشف و خنثی کنند.

این فیلم به دلیل صحنه های اکشن خوبی که داشت مورد ستایش زیادی از جانب بینندگان و منتقدان قرار گرفت. بیوه سیاه نقش مهمی در روند حوادث این فیلم دارد. در صحنه های پس از تیتراژ فیلم، سرباز زمستان از یادبود «باکی بارنز» (Buckyh Barnes) دیدن می کند.

2014 / نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy)

با همه فیلم های دنیای مارول آشنا شوید (ناقص) 


* تاریخ اکران: اول آگوست 2014
* میزان فروش: 773 میلیون دلار
* داستان: فردی به نام «پیتر کونیل» به همراه گروهی عجیب و غریب شامل «کامورا»، «راکت»، «دراکس» و «گروت» علیه تهدیدی مشترک مبارزه می کنند. شرکت مارول با ساخت این فیلم، دست به ریسک بزرگی زد اما با فروش زیاد فیلم جواب داد. طبق گفته های کارگردان، این فیلم با فیلم نهایی «انتقام جویان» در ارتباط است. در صحنه های پس از تیتراژ فیلم، شخصیت «تیوان» را می بینیم که در میان آرشیو نابود شده اش نشسته است.

2015 / انتقام جویان عصر اولتران (Avengers Age of Ultron)

با همه فیلم های دنیای مارول آشنا شوید (ناقص) 
* تاریخ اکران: یکم می 2015
* میزان فروش: یک میلیارد و 400 میلیون دلار
* داستان: گروه انتقام جویان بار دیگر متحد می شوند تا دشمنان شان یعنی «اولتران» (Ultron) را نابود کنند.

در این فیلم برای اولین بار با دوقلوهای قدرتمند «پیترو» (Pietro) و «واندا ماکسیمف» (Wanda Maximoft) آشنا می شویم. در سکانس های میان تیتراژ، «تانوس» (Thanos) از شکست زیردستش ابراز نارضایتی می کند و اعلام می کند خودش سنگ ها را خواهد یافت.

2015 / مرد مورچه ای (Ant-Man)

با همه فیلم های دنیای مارول آشنا شوید (ناقص) 


* تاریخ اکران: 17 جولای 2015
* میزان فروش: 519 میلیون دلار
* داستان: مردی به نام اسکات لنگ (Scott Lang) به همراه دانشمندی به تکنولوژی مرد مورچه ای دست پیدا می کند.


این فیلم در ابتدا قرار بود اولین فیلم از فاز سوم باشد ولی بعدا اعلام شد که آخرین فیلم از فاز دوم خواهد بود. در داستان این فیلم «فالکون» (Falcon) نقش مهمی ایفا می کند. در صحنه های پس از تیتراژ نهایی، تصاویری از فیلم بعدی، یعنی «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» را می بینیم.

فاز سه سینمای مارول


2016 / کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War)

با همه فیلم های دنیای مارول آشنا شوید (ناقص) 


* تاریخ اکران: 6 می 2016
* میزان فروش: یک میلیارد و 153 میلیون دلار
* داستان: گروه انتقام جویان حالا به دو دسته تقسیم شده اند، گروهی به رهبری کاپیتان آمریکا و گروهی به رهبری «مرد آهنی».


به این فیلم انتقام جویان در مقیاس کوچک تر گفته شد، به دلیل حضور تعداد زیادی از ابرقهرمان ها که پیش از این جز در فیلم انتقام جویان سابقه نداشته است. در این فیلم برای اولین بار با «مرد عنکبوتی» جدید و «پلنگ سیاه» (Blak Panther) آشنا می شویم. در سکانس میان تیتراژ مشخص می شود که راجرز و «بارنز» (Barnes) به «واکاندا» (Vakanda) رفته اند و بارنز تا زمانی که درمانش پیدا شود، به خواب مصنوعی می رود. در سکانس بعد از تیتراژ هم «پیتر پارکر» (Peter Parker) گجت جدیدی از «استارک» (Stark) دریافت می کند.

2016 / دکتر استرنج Doctor Stranger)

با همه فیلم های دنیای مارول آشنا شوید (ناقص) 


* تاریخ اکران: 4 نوامبر 2016
* میزان فروش: 677 میلیون دلار
* داستان: دکتر «استیون استرنج» (Stephen Strange) به دلیل تصادف، آسیب جدی می بیند و برای درمان به نپال می رود و در آنجا راه و رسم کسب انواع قدرت را یاد می گیرد.


با این فیلم شخصیت «دکتر استرنج» به جهان سینمایی مارول معرفی شد. در سکانس میان تیتراژ، ثور را می بینیم که با استرنج دیدار می کند، دیداری به عنوان پیش زمینه برای فیلم آینده ثور.

2017 / نگهبانان کهکشان: بخش 2 (Guardians of the Galaxy Vol. 2)

با همه فیلم های دنیای مارول آشنا شوید (ناقص) 


* تاریخ اکران: 5 می 2017
* میزان فروش: 862 میلیون دلار
* داستان: در ادامه فیلم قبل، نگهبانان کهکشان به سراسر کهکشان سفر می کنند و ضمن مبارزه به «پیتر» کمک می کنند که هویت پدر و مادرش را پیدا کند.


بعد از موفقیت گسترده فیلم اول، دستور ساخت قسمت دوم صادر شد. این فیلم به دلیل داستان عجیب و لحن طنزآمیز توانسته طرفداران زیادی کسب کند که پس از تیتراژ نهایی، شخصیت «استاد بزرگ» (Grandmaster) را می بینیم که در فیلم بعدی ثور نقش مهمی دارد.

2017 / مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming)

با همه فیلم های دنیای مارول آشنا شوید (ناقص) 


* تاریخ اکران: 7 جولای 2017
* داستان: پیتر پارکر جوانی است که تلاش می کند میان زندگی ابرقهرمانی اش با زندگی اش به عنوان یک دانش آموز دبیرستانی با کمک تونی استارک تعادل ایجاد کند.


بعد از سال ها مذاکره بالاخره شرکت مارول توانست حق استفاده از شخصیت مرد عنکبوتی را از شرکت «سونی» به دست آورد. «تام هالند» (Tom Holland) سومین بازیگری است که نقش «مرد عنکبوتی» را بازی می کند و پیش از این در فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» این نقش را ایفا کرده است. لحن این فیلم مطابق انتظارات، نوجوانانه خواهد بود چون همیشه این شخصیت در کمیک هایش با همین مضمون به شهرت رسیده است.

2017 / ثور: راگناروک (Thor: Ragnarok)

با همه فیلم های دنیای مارول آشنا شوید (ناقص) 


* تاریخ اکران: 3 نوامبر 2017
* داستان: پس از رخدادهای «انتقام جویان: عصر اولتران»، ثور بدون چکش خود در دنیای دیگر زندانی شده است و در آنجا برای بازگشت به موقع به «آسگارد» باید در یک مبارزه به سبک گلادیاتورها در مقابل دوست قدیمی اش هالک قرار گیرد.


تنها شخصیت های اصلی که در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، حضور داشتند، ثور و هالک بودند که خوشبختانه در این فیلم نقش مهمی دارند. اطلاعات زیادی از فیلم به بیرون درز نکرده است جز این که دکتر استرنج هم در این فیلم حضور دارد.

2018 / پلنگ سیاه (Black Panther)

با همه فیلم های دنیای مارول آشنا شوید (ناقص) 


* تاریخ اکران: 16 فوریه 2018
* داستان: پلنگ سیاه داستان «تی چالا» (T Challa) را پس از اتفاقات فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» روایت می کند. او به خانه باز می گردد. به کشور جدا شده و دارای فناوری های پیشرفته آفریقایی «واکاندا» تا جایگاهش به عنوان پادشاه را پس بگیرد.


این شخصیت اولین ابرقهرمان آفریقایی است. به دلیل این که به تازگی فیلمبرداری فیلم تمام شده، جزییات چندانی از فیلم به بیرون درز نکرده است.

2018 / انتقام جویان: جنگ ابدیت (Avengers Infinity War)

با همه فیلم های دنیای مارول آشنا شوید (ناقص) 


* تاریخ اکران: 4 می 2018
* داستان: انتقام جویان که پس از رویدادهای فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» از هم گسسته اند، با هم به نیروهای نگهبان کهکشان می پیوندند تا با تانوس که به دنبال تصاحب همه «سنگ های ابدیت» (Infinity Stones) و حکمرانی بر فضا، زمان و واقعیت است، مقابله کنند.


این فیلم آن قدر عظیم است که در دو قسمت اکران می شود. بینندگان مارول از فیلم «انتقام جویان» با شخصیت تانوس آشنا شده اند. طبق گفته ها قرار است تمام شخصیت های «جهان سینمایی مارول» در این فیلم حضور داشته باشند. در هر صورت انتظارات از این فیلم فوق العاده است و باید تا سال دیگر منتظر بمانیم و نتیجه آن را ببینیم.

2018 / مرد مورچه ای و زنبور (Ant-Man and the Wasp)

با همه فیلم های دنیای مارول آشنا شوید (ناقص) 


* تاریخ اکران: 6 جولای 2018
* داستان: هنوز چیزی اعلام نشده است.


شرکت مارول، برای مدت ها از خود علاقه ای به ساخت ادامه مرد مورچه ای نشان نمی داد اما این بی علاقگی، مقطعی بود و در سال آینده قرار است یک فیلم دیگر از این شخصیت را ببینیم. فیلمبرداری این فیلم هنوز آغاز نشده است.

2019 / انتقام جویان جنگ ابدیت – قسمت دوم (Avengers Infinity War-Part two)

با همه فیلم های دنیای مارول آشنا شوید (ناقص) 


* تاریخ اکران: 3 می 2019
* داستان: هنوز چیزی اعلام نشده است.


این فیلم عظیم که قسمت دوم «انتقام جویان: جنگ ابدیت» بوده قرار است پایانی بر فاز سوم جهان سینمایی مارول باشد. طبق گفته ها، مارول می خواهد بعد از این فیلم دست به تغییر و تحول گسترده ای از نظر داستان و بازیگران بزند.


سنگ های ابدیت

«سنگ های ابدیت» (Infinity Stones) در دنیای کمیک بوک های «مارول» و «جهان سینمایی مارول» حضور دارند. در سه فاز اول این جهان سینمایی، این سنگ ها اهمیت بسیار زیادی دارند. همانطور که در فیلم «نگهبانان کهکشان» توضیح داده شد، قبل از «انفجار بزرگ» (Big Bang» شش بخش نیرومند از جهان تبدیل به سنگ شدند. هر کدام از این سنگ ها قدرت فوق العاده ای در خود دارند و کسی که هر شش سنگ را داشته باشد، قادر مطلق در جهان هستی خواهد بود. شخصیت «تانوس» (Thanos) که پیش از این در فیلم های مختلف او را دیده ایم، می خواهد به تمام این سنگ ها دست پیدا کند و در فیلم «انتقام جویان: جنگ ابدیت»، شاهد مبارزه ابرقهرمان ها با تانوس خواهیم بود.

سنگ فضا (Space Stone)

این سنگ برای اولین بار در فیلم «کاپیتان آمریکا: اولین انتقام جو» رونمایی شد. این سنگ به شخص استفاده کننده قابلیت جابجایی در هر مکانی از فضا را می دهد. بعد از اتفاقات فیلم «انتقام جویان»، از این سنگ در «آسگارد» نگهداری می شود.

سنگ ذهن (Mind Stone)

در فیلم «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» دیدیم که این سنگ به دست رهبر «هایدرا» (Hydra) افتاده و او از این سنگ برای آزمایش روی انسان ها استفاده می کند. در «انتقام جویان: عصر اولتران»، این سنگ به دست «ویژن» رسید. دارنده این سنگ می تواند افکار و اجسام را با ذهنش کنترل کند.

سنگ واقعیت (Reality Stone)

سنگ واقعیت در فیلم «ثور: دنیای تاریک» معرفی شد. گفته می شود این سنگ می تواند جهان هستی را به وضعیت پیش از «انفجار بزرگ» برگرداند. آسگاردی ها که نمی خواستند سنگ ها نزدیک به هم باشند، آن را به دست «کلکسیونر» (Collector) سپردند.

سنگ قدرت (Power Stone)

این سنگ در فیلم «نگهبانان کهکشان» دیده شد. این سنگ به شخص استفاده کننده قدرت زیادی می دهد و او می تواند تمدن ها را نابود کند. این سنگ در دستان «گروه نوا» (Nova Corps) نگهداری می شود.

سنگ زمان (Time Stone)

این سنگ در فیلم «دکتر استرنج» دیده شد. «سنگ زمان» به شخص استفاده کننده قابلیت تغییر در زمان را می دهد. «دکتر استرنج» با استفاده از این سنگ، کره زمین را از نابودی نجات داد و هم اکنون در محلی مخفی در «نپال» از این سنگ مراقبت می شود.

سنگ روح (Soul Stone)

این سنگ هنوز معرفی نشده است. در دنیای کمیک، «سنگ روح» به شخص استفاده کننده اجازه تسخیر و تغییر تمام ارواح موجودات مرده و زنده را می دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با همه فیلم‌های دنیای «مارول» آشنا شوید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..