تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت تغییر رویکرد اقتصادی در کشور/ محور نوآوری کسب و کار‌های دانش‌بنیان زمینه‌ساز رونق صنایع می‌شود

ضرورت تغییر رویکرد اقتصادی در کشور/ محور نوآوری کسب و کار‌های دانش‌بنیان زمینه‌ساز رونق صنایع می‌شودبه گزارش  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا، ورود صنایع مهم از جمله خودروسازی به حوزه استارتاپ‌ها را زمینه‌ساز رشد اقتصاد کشور دانست و گفت: حضور صنایع بزرگ مانند خودرو به عنوان حامی و سرمایه‌گذار در عرصه کسب و کارهای نوآور و خلاق می‌تواند زمینه‌ساز تحول این صنایع و اقتصاد کشور باشد.

وی با تأکید بر ورود عنصر نوآوری و پویایی به عنوان لازمه حرکت چرخ صنایع کشور گفت: خودروسازها باید با اتصال به کسب و کارهای نوآور، انعطاف‌پذیری و پویایی را در خود ایجاد کنند و مدل های تازه برای ارائه خدمات بهتر و کسب و کار خود تعریف کنند.

زمینه‌های گوناگون تعامل صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان

ستاری ضمن اشاره به نمونه‌های موفق تعامل شرکت‌های دانش‌بنیان استارتاپ‌ها و صنایع گفت: اکنون کسب و کارهای حوزه حمل و نقل درون‌شهری، حمل بار، حمل و نقل بین شهری بسترهای خوبی هستند که با حمایت و سرمایه‌گذاری صنایع از جمله خودروسازی، سودآوری بیش‌تر و ارائه خدمات بهتر به جامعه را در پی خواهد داشت.

وی افزود: بسیاری از صنایع کشور با جذب و بهره‌مندی از کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپی که رشد قابل توجهی را تجربه می‌کنند می‌توانند جایگاه خود را در زیست‌بوم جدید اقتصاد پیدا کنند. استارتاپ‌های جدید سبک، پویا و نوآور هستند و بر همین اساس می‌توانند ساختار صنایع و کسب و کارهای پیشین را متحول کنند.

جهش استارتاپی به دست دانشگاهیان

رئیس بنیاد ملی نخبگان، ضرورت تغییر رویکرد اقتصادی پیشین و روی‌آوردن به یک اقتصاد خلاق و دانش محور گفت: در مدل ها و و پذیرش این اشتباهات رویکرد پیشین اقتصاد و روی آوردن صنایع به مدل‌های جدید، نقطه عطف بزرگی در اقتصاد به شمار می رود که معاونت علمی و فناوری نیز بنای حرکت خود را بر حمایت جدی از این اصلاح رویکرد قرار داده است.

رئیس ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با بیان اینکه شکل‌گیری کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپ‌های خلاق جهشی است که بر مبنای همین تغییر رویکرد و به دست جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی محقق شده است، اظهار کرد: در دانشگاه‌های کشور نیز این رویکرد در حال تحقق است، به طوری‌که رشد کسب و کارهای نوپا اطراف دانشگاه صنعتی شریف و دیگر دانشگاه‌های کشور به دست دانشجویان و اساتید دانشگاه، نشان می‌دهد فرهنگ این کسب و کارها از دل دانشگاه‌ها تمام بخش‌های جامعه را در بر می‌گیرد.

پایان پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت تغییر رویکرد اقتصادی در کشور/ محور نوآوری کسب و کار‌های دانش‌بنیان زمینه‌ساز رونق صنایع می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..