تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مراحل بهره‌گیری از مشاوره یک مربی کسب و کار

مربی کسب‌وکار به شما کمک می‌کند برای رویارویی با چالش‌های دشوار کارآفرینی آماده شوید و دیدگاه بهتری نسبت به مسیرتان پیدا کنید.

بسیاری از کارآفرینان به‌قدری مشتاق اجرای ایده‌ی خود هستند که فراموش می‌کنند از تجربیات یک مربی کمک بگیرند و یاد بگیرند چگونه می‌توان از بسیاری از اشتباهات اجتناب کرد. لارن دیونپورت، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت بازاریابی و فن‌آوری The Symphony Agency، معتقد است فرایند کمک گرفتن از یک مربی، می‌تواند کاتالیزوری برای اعتقاد و باور به خویش باشد. به‌علاوه، این تصمیم به شما کمک می‌کند شبکه‌ی کسب‌وکارتان را نیز گسترش دهید. او می‌گوید:

یک منتور یا مربی، شما را به افرادی معرفی می‌کند که می‌توانند در کسب‌وکارتان، یاریگر شما باشند. افرادی که در غیر این صورت ممکن است هرگز شانس آشنایی با آن‌ها را نداشته باشید.

مربیان کسب‌وکار دارایی‌های ارزشمندی هستند؛ ولی نباید انتظار داشته باشید که بدون هیچ تلاشی یک مربی خوب پیدا کنید که در تمام چالش‌ها، شما را راهنمایی کند. همان‌طور که دیونپورت اشاره می‌کند، یک مربی موظف است ارتباطات مفیدی برای کسب‌وکار شما بیابد، این روابط را تقویت کند و کمک کند که حداکثر استفاده را از فرصت‌ها ببرید. او چندین راه را برای جذب و حفظ یک مربی عالی پیشنهاد می‌دهد:

Don’t be afraid to reach out

از تماس با افراد مشهور نترسید

یک جستجوی ساده‌ی لینکدین به شما کمک می‌کند افراد کارآزموده‌ای بیابید که در صنعت شما به موفقیت‌های خوبی رسیده‌اند. به عبارتی، آن‌ها توانسته‌اند به آنچه می‌خواستند، دست پیدا کنند. یک پیام کوتاه برای آن‌ها ارسال کنید و اهدافتان را شرح دهید. سپس بپرسید آیا می‌توانند ۳۰ دقیقه از وقتشان را به شما بدهند و در دفترتان حضور پیدا کنند و درباره‌ی موفقیت‌هایشان با شما صحبت کنند؟

مقالات مرتبط: با آمادگی در جلسه حضور پیدا کنید

پس‌ازاینکه موفق شدید نظر یک مربی باتجربه را جلب کنید و با او قرار ملاقات بگذارید، باید خودتان را برای این جلسه آماده کنید. با استفاده از جستجوی گوگل، همه‌ی اطلاعات لازم را در مورد این مربی پیدا کنید. هر سؤالی که به ذهنتان می‌رسد و می‌خواهید از او بپرسید، یادداشت کنید. دیونپورت توصیه می‌کند برای این ملاقات، درست مانند جلسات اداری لباس بپوشید و ۱۰ دقیقه زودتر در دفتر (یا محل قرار) حاضر شوید.

 Pay attention to the mentor’s advice

به یک سازمان شبکه‌سازی ملحق شوید

اگر نمی‌توانید در ناحیه‌ای که زندگی می‌کنید، کارشناس باتجربه‌ای بیابید، به یکی از سازمان‌هایی بپیوندید که روی رشد حرفه‌ای متمرکز هستند. سعی کنید در گروهی عضو شوید که یکی از متخصصانی که او را تحسین می‌کنید، به کارآفرینان آموزش می‌دهد. وقتی این استاد صحبت می‌کند، نکات مهم را یادداشت کنید. پس‌ازاین رویداد، اعتمادبه‌نفس لازم را برای معرفی خودتان پیدا می‌کنید. به یاد داشته باشید که برای پیدا کردن یک مربی خوب، باید قدم اول را بردارید. پس یک یادداشت کوتاه برای استاد مذکور بنویسید و برای یک ملاقات دونفره یا تماس تلفنی، با او قرار بگذارید.

به مشاوره‌های مربی‌تان توجه کنید

گرچه ممکن است تمام توصیه‌های مربی‌تان را به کار نگیرید؛ ولی ضروری است که به صحبت او خوب گوش کنید. واقعیت این است که تجربه و دانش این فرد او را به جایگاه مربی‌گری رسانده است. در ساده‌ترین حالت، حتی اگر مربی نتواند باعث رونق کسب‌وکارتان شود، بازهم به شما کمک می‌کند از یک کارآفرین آماتور، به یک مدیر حرفه‌ای تبدیل شوید.

به یاد داشته باشید که یاری‌ گرفتن از یک مربی، فقط برای کارآفرینان جوان مفید نیست؛ بلکه همه‌ی فعالان کسب‌وکار می‌توانند با همراهی یک منتور یا مربی، مهارت و بصیرت خود را افزایش دهند. همان‌طور که دیونپورت اشاره می‌کند، شما می‌توانید از افراد ماهر و مجربی که در شرکت‌های رقیب کار می‌کنند نیز کمک بگیرید. لزومی ندارد اسرار شرکتتان را به اشتراک بگذارید، بلکه کافی است داستان‌های کسب‌وکارتان را برای یکدیگر تعریف کنید. اغلب کارآفرینانی که در یک صنعت فعالیت می‌کنند، با چالش‌های مشابهی روبرو می‌شوند و شما می‌توانید برای یکدیگر شرح دهید که چگونه بر  این چالش‌ها غلبه کرده‌اید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مراحل بهره‌گیری از مشاوره یک مربی کسب و کار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..