تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش 70 درصدی بارش‌ ها در پایتخت

ساعت24 -مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران گفت: بارش در تهران نسبت به زمان مشابه پارسال ۷۰ درصد کاهش داشته و فقط ۳۰ میلیمتر بارش از ابتدای سال آبی جاری در استان تهران ثبت شده است.

محمدرضا بختیاری با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی میزان بارش‌ها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: در زمان مشابه پارسال در استان تهران ۱۰۱ میلیمتر بارش ثبت شده است.


وی درباره وضعیت مخازن سدهای تامین کننده آب شرب تهران نیز گفت: ۵ سد امیرکبیر، لار، لتیان، طالقان و ماملو هم اکنون ۶۰۲ میلیون متر مکعب آب دارند که این رقم در سال گذشته ۶۱۳ میلیون متر مکعب بوده است.

بختیاری با بیان اینکه با توجه به کاهش بارشها مدیریت خوبی بر خروجی آب سدها انجام شد ولی اگر وضع کنونی بارش ادامه یابد نگران کننده خواهد بود، ابراز امیدواری کرد بارش در زمستان و بهار به گونه ای باشد که کمبود بارش فصل پاییز جبران شود.

مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران تاکید کرد: در غیر این صورت در فصل تابستان مجبور هستیم از منابع آب زیر زمینی برای تامین آب شرب تهران بیشتر استفاده کنیم و میزان استفاده از آب کشاورزی را نیز که بیشتر از دو سد امیرکبیر و ماملو است کاهش دهیم.

وی گفت: میزان مصرف آب شرب تهران، پارسال یک میلیارد و سی میلیون متر مکعب بوده است که ۸۰۰ میلیون متر مکعب آن از آب سطحی پنج سد و ۲۳۰ میلیون متر مکعب دیگر از منابع آب زیر زمینی تامین شد.

بختیاری افزود: پارسال ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب از سدهای پنجگانه تهران برای بخش کشاورزی استانهای تهران، البرز و قزوین استفاده شد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران تاکید کرد: در صورت ادامه خشکسالی، استفاده از آبهای سطحی کمتر و بهره برداری از منابع آبی زیرزمینی بیشتر می شود.

منبع:صدا و سیما




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش 70 درصدی بارش‌ ها در پایتخت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..