تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کارمندان به درد نخور!

وب سایت شبکه - حمید نیک‌روش: مصاحبه خیلی خوب پیش رفت و شما از بابت نیروی جدیدی که استخدام کرده‌اید هیجان‌زده هستید. اما، کسی که در هفته اول در محل کار می‌بینید به کسی‌که فکر می‌کردید استخدام کرده‌اید هیچ شباهتی ندارد. این احتمال وجود دارد که او تمام تست‌های شما را به‌خوبی پشت سر گذاشته باشد اما از کجا متوجه می‌شوید که اشتباه کرده‌اید؟ از کجا متوجه می‌شوید که پرچم‌های قرمز رنگ به‌نشانه اشتباهات شما به اهتزاز درآمده‌اند؟

در ابتدا باید پرچم‌های قرمز مربوط به تصمیم‌گیری‌های اشتباه‌تان را از مشکلات واضح و متداول مانند ناسزاگویی، اعمال غیرقانونی و غیراخلاقی تشخیص دهید. «شانی ماگاسکی»، نویسنده The Better Boss Blueprint می‌گوید: "آن‌ها پرچم‌های قرمز نیستند. بلکه بیشتر شبیه چوب بیسبالی هستند که به‌سرتان ضربه می‌زند. برای همین باید سریعا اقدام کنید یا این‌که همه چیز را متوقف کنید."

باید متوجه رفتارهای نه‌چندان خوشایند بشوید و خیلی سریع آن‌ها را مدیریت کنید زیرا این‌ها نشانه‌های اتفاقات بد بعدی هستند. در این‌جا به 5 پرچم قرمز بسیار مهم اشاره می‌کنیم که بیان‌گر اشتباه شما در خصوص استخدام نیروی جدید هستند:

1 - از همین‌حالا دنبال ترفیع پست هستند

با این‌که مطرح کردن مسیر پیش روی شرکدت در مصاحبه یک پرسش عقلانی و منطقی است، اما، به‌گفته «ایان کالای»، وقتی یک نیروی استخدامی جدید از شما درخصوص فرصت رشد بعدی سئوال می‌کند در حقیقت پرچم قرمز را برای‌تان به‌حرکت درآورده است. «ایان کالای»، مدیر روابط کارفرمایان در دانشکده مدیریت بازرگانی دانشگاه اکلند است.

او می‌گوید: "کارفرمایان از شور و اشتیاق نیروهای کار قدردانی می‌کنند اما ترفیع پست و مقام فقط با گذشت زمان به‌دست می‌آید. کارمندان جدید قبل از برنامه‌ریزی برای حرکت بعدی احتیاج به‌زمان دارند تا با ساختار، فرهنگ، نوع کار و سایر افراد مجموعه آشنا شوند."

سئوال درباره برنامه‌های آتی شرکت می‌تواند یکی از نشانه‌های خامی و عدم پختگی باشد. شاید هم یک هشدار جدی. "کالای" ادامه می‌دهد که: "ممکن است متقاضی کار از این پیشنهاد به‌عنوان فرصتی برای ورود به‌شرکت و قدمی برای رسیدن به یک هدف بزرگ‌تر استفاده کند. اگر آن‌ها به‌اندازه کافی صبور نباشند می‌تواند نتیجه کاملا متفاوتی در پی داشته باشد."

2 - آن‌ها دائما تقاضای کمک دارند

داشتن یک منحنی آموزشی درباره بخش خاصی از کار امری عادی و طبیعی است. اما کارمندی که زمان کافی برای وظیفه‌ای که به او محول شده تخصیص نمی‌دهد پرچم قرمز را به‌اهتزاز درآورده است.

«ماگاسکی»، به‌عنوان یک مشاور راه‌بر، با مدیران ارشدی برخورد داشته که از افراد مبتدی و تازه‌کار تقاضای کمک می‌کنند و با استخدام مشاورانی از خارج از مجموعه، جنبه‌های مختلف کارشان را بررسی می‌کنند. "رفتار و کارایی با تجربه‌ای که در زمان مصاحبه و استخدام ارائه می‌شود منافات دارد. از طرف دیگر، این دو با انتظاراتی که از پست درنظر گرفته شده مطرح می‌شود نیز در تضاد هستند. مطئنا خیلی زود مشخص می‌شود که در استخدام این نیروی جدید مرتکب اشتباه شده‌اید.

3 - بیشتر درباره کارهایی که انجام خواهند داد صحبت می‌کنند تا این‌که واقعا آن‌ها را انجام دهند

بعضی از افراد استخدام شده به‌جای این‌که آستین‌ها را بالا بزنند و شروع به‌کار کنند درباره کارهایی که قرار است انجام دهند صحبت می‌کنند. به‌عقیده «کارسون هامیستون»، بنیان‌گذار و مدیرعامل Vangst Talen، این مسئله نشانه خوبی نیست. "مصاحبه تمام شده و شما فردی را استخدام کرده‌اید که کارش را انجام دهد، نه این‌که درباره انجام آن صحبت کند."

تردید و دودلی برای آغاز کار به‌معنی ترس و واهمه فرد موردنظر برای تقاضای کمک است. به‌ویژه، زمانی‌که انتظارات از آن کار تعریف شده‌اند اما تلاشی برای رسیدن به آن‌ها صورت نگرفته است. "این قضیه به‌معنای پرچم قرمز است. اما، پرچم بزرگ‌تر نشانه آن است که فرد استخدام شده از هیچ‌کس تقاضای کمک و پشتیبانی نکرده است." هامیستون ادامه می‌دهد: "وقتی فردی که به‌تازگی استخدام شده انتظارات را برآورده نکند و متوجه نشود که انتظارات را برآورده نکرده یعنی یک هشدار جدی و سریع داده و نشانه آن است که در آینده هم این قضیه دوباره اتفاق می‌افتد."

4 - به‌سرعت تقاضای زمان استراحت می‌کنند

فردی که تازه استخدام شده و شروع به‌کار کرده، اما ناگهان درباره تعطیلات از پیش برنامه‌ریزی شده برای ماه آینده صحبت می‌کند، نشانه دیگری از پرچم قرمز است. هامیستون می‌گوید: "این کار یعنی نداشتن صدافت. چون قبل از این‌که پیشنهاد شما را قبول کند برنامه سفر را تنظیم کرده بوده است."

داشتن صدافت و بیان واقعیت در زمان مصاحبه، به‌تنهایی کارساز نیست. کالای با بیان این جمله می‌گوید: "به‌غیر از شرایط ضروری، اگر نیروی کار در زمانی‌که باید ارزش، اعتبار و تعهد واقعی خود را نشان دهد شروع به‌تخلیه اطلاعات می‌کند یعنی این‌که پرچم قرمز به‌دست گرفته است."

5 - زمان کاری خود را با گوشی و شبکه‌های اجتماعی می‌گذارنند

اگر نیروی جدید شما در همان هفته اول یا دوم مشغول چت و چک کردن شبکه‌های اجتماعی بود مطمئن باشید که پرچم قرمز بالا رفته است. کالای می‌گوید: "حتی یک فرد باتجربه هم وقت خود را صرف یادگیری فرهنگ جدید و شناخت جایگاه افراد مختلف در تیم می‌کند."

"اگر کارمند جدید شما در هفته اول با خیال آسوده در حال چت کردن روی گوشی است یا این‌که فیسبوک وی باز است، مطئنا شخص راحت‌طلبی است و در ساعت کاری، چیزهایی را انجام می‌دهد که ربطی به‌کار و محیط کار ندارد. این مسئله باعث ایجاد ترس در ذهنم، فلبم و سرم می‌شود. شش ماه آینده چه اتفاقی می‌افتد؟"

با این پرچم‌های قرمز چه باید کرد

وقتی با پرچم قرمز مواجه شدید سریعا آن‌را حل کنید. کالای می‌گوید: "توجه خاصی به مشکلات ویژه داشته باشید تا بعدا به‌شما آسیب نرسانند. اول از همه بپرسید: "تا این‌جای کار، نظر شما در رابطه با این شغل چیست؟ سپس، مشاهدات اولیه خود را به‌اشتراک بگذارید. به‌عنوان مثال، شما انرژی و هیجان خاصی به‌کار داشتید. اما، متوجه شدم که فیسبوک‌تان همیشه باز است. آیا مشکلی می‌بینید؟"

برخی از پرچم‌های قرمز می‌توانند در لحظات حساس و حیاتی نقش مربی را داشته باشند. علاوه بر این، نیروی جدیدتان را برای موفقیت آماده کنید. "نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که نیروی جدید از هر نظر کامل و بی‌نقص باشد. اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که خودآگاه باشد، فیدبک‌ها و انتقادها را بپذیرد، و نسبت به‌کاری که انجام می‌دهد ایمان و اعتقاد داشته باشد."




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کارمندان به درد نخور!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..