تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگشت شاخص کل در مدار نزول

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در مسیر نزول و با افت 311 واحدی همراه بود.

به گزارش شمانیوز؛ امروز چهار شنبه 13 دی ماه 96 در آخرین روز کاری هفته شاهد افت مجدد شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران و در کانال 95 واحدی قرار گرفته است.

امروز چهار شنبه 13 دی شاخص کل بورس تهران افت 311 واحدی بر روی رقم 95 هزار و 929 واحد ایستاد. نمادهای معاملاتی شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فاری با 53 واحد، فولاد مبارکه اصفهان با 41 واحد، ملی صنایع مس ایران 34 واحد، گروه پتروشیمی شرمایه گذاری ایرانیان با واحد 27، سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین با 16 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 16 واحد تاثیرگذارترین نمادهای منفی بر شاخص کل بوده اند و در مقابل نماد معاملاتی مخابرات ایران با 12 واحد، فولاد خوزستان با 9 واحد و کالسمین با 7 واحد تاثیر منفی بر شاخص کل داشتند.

شاخص کل هم وزن با افت 121 واحدی بر روی رقم 17 هزارو 43 واحد قرار گرفته است.

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد 1451میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 309میلیارد تومان در 57هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

در بازار فرابورس نیز شاخص آیفکس تحت تاثیر معاملات منفی بر روی نمادهای ذوب ،سرچشمه، شرانل، شاوان، دماوند و ارفع افت 408 واحدی داشته و به رقم 1055 واحد رسیده است در بازارهای فرابورس ایران هم تعداد 434میلیون ورقه به‌ارزش 139میلیارد تومان در 38 هزار نوبت مورد داد و ستد معامله گران قرار گرفت.

نمادهای امید، خودرو، خساپا، فولاد ، وبملت و فاراک نمادهای پربیننده در بازار بورس و نمادهای ذوب، سمگا و اپرداز نمادهای پربیننده در بازار فرابورس بوده اند.

از مورد توجه ترین گروه های بازار سرمایه میتوان به گروه های فلزات اساسی، خودرویی و شیمیایی ها اشاره کرد.

در پايان معاملات امروز نماد معاملاتي شركت هاي شركت بيمه سرمد (وسرمد1)، شيشه همدان(كهمدا)و داروسازي اسوه(داسوه)جهت برگزاري مجمع عمومي فوق العاده به منظور تصميم گيري در خصوص افزايش سرمايه و سامان گستر اصفهان(ثامان)جهت برگزاري مجامع عمومي عادي ساليانه به منظور تصويب صورت هاي مالي-عمومي فوق العاده به منظور اصلاح اساسنامه، نماد معاملاتي شركت توليدي‌ كاشي‌ تكسرام‌(كترام)با توجه به تغييرات بيش از 20 درصدي قيمت سهام، به منظور اطلاع رساني مناسب شركت به بازار در خصوص علل آنT نماد معاملاتی شرکت کاشی‌ وسرامیک‌ حافظ‌ با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف،نماد معاملاتی شلیا به دلیل نوسان قیمت بیش از ۲۰ درصد طی ۵ روز معاملاتی متوالی در نماد اصلی متوقف خواهند شد. در مقابل نماد معاملاتی ایران دارو ( دیران) با افت حدودا 2.4 درصدی با قیمت 2,451 ریال و نماد معاملاتی شرکت سرماهی گذاری بوعلی (وبوعلی) پس از برگزاري مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده مبني بر انتخاب اعضاء هيئت مديره ، با افت 3.4 درصدی و با قیمت 981 ریال به گردونه ی معاملات بازگشتند .

بورس کالا
تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه میزبان عرضه ۲۲۷ هزار قطعه جوجه یک روزه بوده است ، امروز همچنین ۵ هزار و ۱۷۲ تن ذرت دانه ای در قالب طرح قیمت تضمینی و یک هزار و ۶۰۰ تن شکر سفید نیز در این تالار عرضه می شود. تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد عرضه ۱۰۵ هزار و ۶۵۶ تن قیر، گوگرد، وکیوم باتوم و مواد شیمیایی است.
بر اساس این گزارش ۱۰ کیلوگرم شمش طلا در تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه می شود.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز در این روز عرضه ۲۰ هزار تن سیب درختی و ۲ هزار تن کنسانتره فسفات را تجربه می کند.

بورس انرژی

بورس انرژی روز جاری کالاهای آیزوریسایکل، حلال ۴۰۴، نفتای سبک و نفتای سنگین تصفیه نشده پالایش نفت شیراز، سی اس او پالایش نفت شازند و گاز مایع پالایش نفت آبادان در رینگ داخلی عرضه می کند.

بر اساس این گزارش، همچنین بازار برق بورس انرژی شاهد معامله ۳ میلیون و ۵۴۹ هزار قرارداد معادل ۲۳۳ میلیون و ۴۸۶ هزار کیلووات ساعت به ارزش ۶۷ میلیارد و ۶۹۲ میلیون ریال بود. افزون بر این، نمادهای بارپایه و بارپیک با متوسط قیمت ۲۸۹ و ۳۶۳ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت.

در عین حال، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۱۲ بهمن ۹۶ گشایش و نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۱۶ دی ۹۶ و بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی ۱۶ دی ۹۶ در پایان جلسه متوقف و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

بر اساس این گزارش، عرضه و معامله برق با دوره تحویل هفتگی دی و دوره مصرف بارپایه توسط شرکت تولید نیروی برق نیروگاه شهدای پاکدشت «دماوند» در بازار فیزیکی برای مصرف‌کنندگان بزرگ برق نهایی شد.

افزون بر این از ۱۰,۰۰۰ کیلووات در هر ساعت برق عرضه شده با دوره تحویل سومین هفته دی ماه ۹۶، به میزان ۳.۷۰۰ کیلووات با قیمت ۴۳۰ ریال بر کیلووات ساعت و ارزش ۲۶۷ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

همچنین در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بالغ بر ۲۰ هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش ۶۷ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

این گزارش می افزاید : حجم کل معاملات صورت‌گرفته ۲۵.۳۴۵ تن و به ارزش بیش از ۵۰۴ میلیارد و ۹۶۸ میلیون ریال بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگشت شاخص کل در مدار نزول»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..