تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گرم کردن در جا خودرو واقعا درست است؟/ بررسی علمی یک عادت قدیمی

گرم کردن در جا خودرو واقعا درست است؟/ بررسی علمی یک عادت قدیمی

به گزارش خبرآنلاین،در این تفکر قدیمی تصور می‌شود که گرم کردن خودرو در زمستان به صورت درجا باعث می‌شود تا موتور بهتر کار کند و سلامت قلب تپنده خودرو تضمین شود. به گزارش ساینس آلرت اما تحقیقات نشان داده که این کار نه تنها سودی به حال موتور ماشین ندارد بلکه حتی می‌تواند به موتور صدمه برساند.

در واقع در زمان خودروهای کاربراتوری شاید این مسئله نیاز بود اما اکنون به صورت کامل باید آن را برای موتورهای انژکتوری فراموش کرد.

استفان سیاتی،مهندس مکانیک که ۲۶ سال است درباره موتورهای احتراقی کار می‌کند می‌گوید گرم کردن موتورهای بنزینی در جا نه تنها تلف کردن سوخت است بلکه باعث می‌شود که روغن از روی سیلندر و پیستون‌ها به اطراف پاشیده شود و اثر مخربی بر عمر موتور خودرو داشته باشد. به گفته این مهندس مکانیک در موتورهای انژکتوری یا سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری سوخت توسط یک پمپ مکانیکی یا برقی با فشار به داخل لوله‌های سوخت رسانی و ریل سوخت وارد می‌شود و از طریق انژکتورها که در واقع نوعی شیر محسوب می‌شوند به پشت سوپاپ هوا یا درون سیلندر بصورت پودر شده پاشیده می‌شود و به این ترتیب مخلوطی از هوا و سوخت برای احتراق در موتور و تولید انرژی بدست می‌آید.

در زمان سردی هوا بنزین به راحتی تبدیل به بخار نمی‌شود و به همین خاطر بخار سوخت به اندازه کافی تولید نمی‌شود. همین مسئله باعث می‌شود احتراق به خوبی صورت نگیرد. اما موتور خودروهای انژکتوری طوری طراحی شده‌اند که در زمان سرد بودن موتور برای احتراق مناسب مقدار بیشتری سوخت وارد محفظه می‌کند. در این وضعیت گرم کردن خودرو به صورت درجا باعث می‌شود که مقدار زیادی سوخت اضافی وارد محظه احتراق شود و بخشی از آن به دیواره‌های سیلندر برسد و روغن موجود در پیستون‌ها را با خود بشوید. این روند به تدریج کاهش عمر موتور را به دنبال دارد.

یک راه حل ساده: حرکت آرام به جای گرم کردن در جا

راه حل مقابله با این مسئله ساده است: حرکت کنید. در صورتی که پس از روشن کردن خودرو شروع به حرکت آرام کنید گرمای رادیاتور و خود موتور به چرخش در می‌آید و باعث می‌شود تا با گرم شدن تدریجی سنسور ارسال سوخت میزان تزریق سوخت را به تدریج کم کند. در ابتدای حرکت اما نباید فشار زیادی به موتور وارد کنید و سعی کنید حرکت آرام داشته باشید تا همه چیز برای موتور عادی شود.

۵۴۵۴




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گرم کردن در جا خودرو واقعا درست است؟/ بررسی علمی یک عادت قدیمی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..