تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امتحان جداگانه دانشگاه‌های مهم برای دانشجو، راه حل حذف کنکور  

رئیس دانشگاه غیرانتفاعی و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی مطرح کرد:

موانع حذف کنکور چیست / حذف کنکور به طور کامل عدالت را برای جذب دانشجو ایجاد نمی‌کند علی آهون‌منش رئیس دانشگاه غیرانتفاعی و مؤسسات آموزش عالی غیردولتیدر گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: تقریباً از سال 90 مجلس قانون حذف کنکور را تصویب کرده است و دانش آموزان باید بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌های مختلف کشور جذب شود.

وی بیان کرد: بزرگترین مشکل در حذف کنکور این است که انتخاب دانشجو در دانشگاه‌های مهمی چون شریف، امیرکبیر‌ و یا دانشگاه علوم پزشکی تهران باید بر اساس معدل انجام شود و این مسئله می‌تواند باعث بروز مشکلاتی شود.

حذف کنکور با 80 هزار دانش آموز معدل بیست در سال، مشکل است

آهون‌منش با بیان اینکه سالیانه معدل حدود 80 هزار دانش آموز در کل کشور 20 می‌شود، افزود: جذب دانشجو در دانشگاه‌های کشور بر اساس سوابق تحصیلی و معدل با وجود  حدود 80 هزار دانش‌آموز معدل بیست برای  وزارت علوم سخت می‌شود زیرا انتخاب دانشجو برای تحصیل در دانشگاه با این هجم دانش آموز برتر منطقی نیست.

وی عنوان کرد: مسئله‌ای که ممکن است در مساله حذف کنکور برای دانشگاه‌های مطرح کشور اتفاق بیافتد‌ این است که اگر پذیرش داوطلب بر اساس سوابق تحصیلی باشد ممکن است هر دانشگاه فرزندان، استادان و یا اعضای هیأت علمی خود را جذب کند و برهمین اساس ممکن است بی عدالتی هم ایجاد شود.

آهون‌منش یادآور شد: اگر قرار به حذف کنکور باشد معتقدم باید مانند زمان‌های قدیم هر دانشگاه آزمونی جداگانه‌ بگیرد‌،  در این حالت دانشجو می‌تواند دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب و در آزمون ورودی‌ ثبت‌نام و شرکت کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امتحان جداگانه دانشگاه‌های مهم برای دانشجو، راه حل حذف کنکور  »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..