تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مقبولیت 83 درصدی شبکه های سیما بین مردم ایران

معاون سیما در نشست دست اندرکاران جشنواره جام جم عنوان کرد؛

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سیما؛ دکتر میرباقری در نشست دست اندرکاران جشنواره تلویزیونی جام جم با اشاره به تاریخچه این جشنواره از لزوم ارزیابی آثار تلویزیونی به صورت سالانه سخن گفت و تاکید کرد: با توجه به 4 هزار ساعت تولید و پخش بیش از 1 میلیون ساعت برنامه تلویزیونی، سیمای جمهوری اسلامی ایران بالاترین ظرفیت را در زمینه برگزاری جشنواره های سالانه دارد.

وی اضافه کرد: جشنواره سیما علاوه بر ایجاد انگیزه های تشویقی در برنامه سازان، زمینه های ارتقای تولیدات تلویزیونی را فراهم می کند. همچنین برگزاری جشنواره ها به دست اندرکاران تولید فرصت دیده شدن و شروعی مجدد با پتانسیل بیشتر و هدف گیری درست جامعه مرجع را خواهد داد.

دکتر میرباقری با اشاره به درصد بالای بینندگان تلویزیونی اضافه کرد: براساس نظرسنجی ها مردم ایران روزانه سه ساعت و نیم بیننده برنامه های تلویزیونی هستند که البته با توجه به سن، جنس و محل سکونت این میزان ساعت متغییر است.

وی تاکید کرد: اصولا گروه هایی تلاش می کنند تا آمار مراکز معتبر نظرسنجی را در زمینه مقبولیت رسانه زیر سوال ببرند. این گروه تنها به افراد پیرامون خود و گروه هایی استناد می کنند که در محدوده مطالعاتی دارند. در حالی که مراکز آماری معتبر با توجه به میزان جمعیت مردم در سراسر کشور از مقبولیت 83 درصدی شبکه های سیما خبر می دهند.

معاون سیما از حضور نام های بزرگ در تولید مجموعه های نمایشی در تلویزیون خبر داد و اضافه کرد: تقریبا امروز نام معتبری در زمینه تولید فیلم و سریال نیست که خواستار همکاری با ما نباشد. نام های آشنای بسیاری وجود دارند که علاقمندند از این رسانه قدرتمند استفاده کنند و آثارشان را دراختیار حجم بینندگان بیشتری قرار دهند.

وی تردد هنرمندان و برنامه سازان از تلویزیون به سینما را نقطه قوتی در کار تولید دانست و افزود: مسلما تجربه مدیوم های متعدد به هنرمندان فرصت تجربه اندوزی بیشتر و ارائه کارهای پخته تر خواهد داد.

دکتر میرباقری با اشاره به فاصله چند ساله در برگزاری جشنواره تلویزیونی افزود: به دلیل همین فاصله زمانی و بالارفتن حجم آثار به این نتیجه رسیدیم تا جشنواره امسال در چهار بخش فیلم و سریال، مستند، پویانمایی و مسابقه برگزار شود. آثار تلویزیونی در بخش های دیگر به تدریج در جشنواره های تخصصی تر بررسی شده و نتیجه اعلام می شود.

وی از راه اندازی سه نمایشگاه جنبی در چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم خبر داد و در توضیح هر یک از این نمایشگاه ها گفت: نمایشگاه جلوه های بصری با هدف ارائه تکنیک ها و روش های نوین تولیدات تلویزیونی یکی از بخش های جنبی جشنواره چهارم است. این نمایشگاه با هدف ارائه روش های نوین فیلم سازی برپا می شود تا برنامه سازان را با آخرین تکنولوژی و پیشرفت های صنعت فیلمسازی آشنا نماید. این نمایشگاه فرصتی است تا به برنامه سازان یادآوری کند که با استفاده از این تکنیک‌ها می توان علاوه بر افزایش سرعت تولید، از هزینه های جانبی کاست.

معاون سیما برگزاری نمایشگاه آثار مستند را از دیگر برنامه های جنبی در جشنواره چهارم دانست و اضافه کرد: بیش از 10 میلیون جوان خوش فکر دانشگاهی یا فارغ التحصیل در کشور حضور دارند. استفاده از این ظرفیت بالای فکری و فیزیکی از وظایف ماست.

دکتر مرتضی میرباقری ارتقای نرم افزار و سخت افزار در حوزه های اطلاعاتی ساخت انیمیشن را از دیگر برنامه های جنبی جشنواره تلویزیونی جام جم خواند و گفت: شرکت های بزرگ می توانند آخرین دستاوردهای خود در زمینه تولیدپویانمایی در این نمایشگاه ارائه کنند. وی ابراز امیدواری کرد که جشنواره چهارم جام جم فصلی نو در تولید آثار مختلف بوده و از هیات داوران خواست تا با ارزیابی جامع و کارشناسانه بهترین‌های تلویزیون را معرفی نمایند.

در ادامه این نشست، احسانی دبیر چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده گفت: برای بررسی دقیق تر، آثار در ابتدا از سوی شبکه ها انتخاب و سپس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی از داوری آثار در دو بخش تخصصی و مردمی خبر داد و اضافه کرد: جشنواره مردمی در برنامه «حالا خورشید» آغاز به کار کرده است و بینندگان می توانند آثار منتخب خود را برای این برنامه ارسال نمایند، اما انتخاب آثار به صورت آکادمیک توسط هیات داوران بررسی خواهد شد.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم  از حضور مجید كریمان مدیر گروه اجتماعی شبكه سه  به عنوان دبیر اجرایی خبر داد و گفت: برنامه «حالا خورشید» با اجرای رضا رشیدپور بخش اطلاع رسانی کار را برعهده دارند.

در پايان این مراسم شادمهر راستين، مجيد ميرميران، حسن بشكوفه، همايون اسعديان و امير بوالی به عنوان داوران بخش نمايشی و سريال؛ مرتضی رزاق كريمی، ارد عطارپور، محمد علی فارسی، مهدی يادگاری و محمد صدری به عنوان داوران بخش مستند؛ عيسی بلوكات، نورالدين سبحانی، سونيا پوريامين، زهره گوهرشادی و غلامرضا ميرحسينی به عنوان داوران مسابقات تلويزيونی و دكتر حسين ساری، امير محمد دهستانی، مصطفی رحماندوست، دكتر محمد علی صفورا و بهرام عظيمی به عنوان داوران بخش پويانمايی احكام داوری دربخش های جشنواره تلويزيونی سيما را از معاون سيما دريافت كردند.

گفتنی است؛ در این مراسم از سامانه اطلاع رسانی چهارمین جشنواره جام جم به نشانی festival.irib.ir رونمایی شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مقبولیت 83 درصدی شبکه های سیما بین مردم ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..