تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روبات ورزشکاری که عرق می‌کند

دانش > فناوری - کنشیرو و برادرش کنگورو دو روبات شبه‌انسانی هستند که با شباهت زیادی به آناتومی بدن انسان،‌توسط محققان دانشگاه توکیو ساخته شده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، طراحي منحصربه‌فرد اين روبات‌ها باعث شده حركات بدن آنها نسبت به ديگر روبات‌هاي موجود، شباهت زيادي به حركات طبيعي بدن انسان داشته‌باشد.

درواقع توانايي ورزش كردن كنگورو را مي‌توان با فعاليت‌هاي محدود بسياري ازانسان‌هاي پشت ميز نشين مقايسه كرد،‌اين روبات مي‌تواند دراز‌نشست بزند، شنا برود و حتي حركات كششي انجام دهد. با اين‌همه شگفت‌انگيز‌ترين ويژگي او عرق كردن پس از ورزش است.

مكانيزمي كه به اين روبات امكان انجام فعاليت‌هايي مانند انسان را مي‌دهد،‌با افزايش فعاليت داغ مي‌شود از اين رو برا خنك كردن آن به عبور جريان آب از ميان چارچوب فلزي بدنه روبات نياز است. بخار آب از ميان حفره‌هايي در اسكلت فلزي روبات خارج مي‌شود تا فرايند خنك‌سازي تكميل شود.

محققان اين دو روبات را براي مطالعه دقيق روي حركات انساني ابداع كرده‌اند اما در طولاني مدت مي‌توان از آنها به عنوان راننده در تست‌هاي آزمايشي تصادف استفاده كرد و در آينده‌اي دورتر شايد حتي بتوان از آنها در عمليات امداد و نجات استفاده كرد.

۵۴۵۴




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روبات ورزشکاری که عرق می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..