تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شکلات شاید ۳۰ سال بعد دیگر نباشد!

شکلات شاید ۳۰ سال بعد دیگر نباشد!

دانش > طبیعت - کاهش رطوبت و افزایش دمای هوای جهان به خاطر گرمایش جهانی شاید باعث شود که تا ۳۰ سال دیگر شکلات به یک خوراکی اعیانی تبدیل شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بیزنس اینسایدر،تحقیقات جدید نشان می‌دهد که با ادامه وضعیت کنونی احتمال دارد که تا سال ۲۰۵۰ گیاه کاکائو که ماده اصلی شکلات است منقرض شود. به همین خاطر داشنمندان در تلاش هستند تا با تغییر ژن گیاه کاکائو جهان را از کمبود شکلات نجات دهند. در صورتی که افزایش دما به روال کنونی ادامه داشته باشد  مناطق اصلی پرورش این گیاه تا سال 2050 دیگر از شرایط مناسب برای رشد  آن برخوردار نخواهند بود. پیش از این دانشمندان درباره موز هم مشکل مشابهی البته به خاطر نوعی آفت داشتند و مجبور شدند ماجرا را با پرورش نژاد جدیدی حل کنند. از آنجایی که انقراض کاکائو می تواند صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد تیمی مشترک از محققان دانشگاه «برکلی کالیفرنیا» و کمپانی «مارس» در حال بررسی راه هایی برای پیشگیری از این مساله هستند.این کمپانی 35 میلیارد دلاری که در زمینه تولید مواد غذایی فعالیت دارد 1 میلیارد دلار را به کاهش 60 درصدی تولید کربن در کسب و کار و زنجیره تامینش اختصاص داده است.

۵۴۵۴  




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شکلات شاید ۳۰ سال بعد دیگر نباشد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..